Opel Maultier (Sd.Kfz.3a)

Gleisketten-Lastkraftwagen 2 t (Maultier) Opel, Baumuster "3,6-36 S" (Wehrmachtsausführung)/SSM
     
Název:
Name:
Opel Maultier (Sd.Kfz.3a) Opel Maultier (Sd.Kfz.3a)
Originální název:
Original Name:
Gleisketten-Lastkraftwagen 2 t (Maultier) Opel, Baumuster "3,6-36 S" (Wehrmachtsausführung)/SSM
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1945 Adam Opel AG, Rüsselsheim /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
-
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
5930 kg 13073 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
2000 kg 4409 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
3930 kg 8664 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
3000 kg 6614 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
6930 kg 15278 lb
Celková délka:
Overall Length:
6000 mm 19 ft 8 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2280 mm 7 ft 5 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2710 mm 8 ft 10 ⅝ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
265 mm 10 ⅜ in
Rozvor:
Wheelbase:
mm
Rozchod:
Track:
1542 mm - 1.
1790 mm - 2.
60 ¾ in - 1.
70 ½ in - 2.
Brzdová soustava:
Braking System:
- -
Elektrický systém:
Electrical System:
- -
Pneumatiky:
Tyres:
190-20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Opel (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 3.600 cm3) Opel (6 cyl., gasoline, water cooled, 3.600 ccm)
Převodovka:
Gearbox:
Zahnradschubgetriebe - Opel (5+R) Zahnradschubgetriebe - Opel (5+R)
Spojka:
Clutch:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
82 l 18.04 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
33 km/h 21 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
40-45 l/100 km 7.06-6.28 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
cca 200 km cca 124 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
v ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 67/280/90 (83 článkov/pás)
Tracks:
Kgs 67/280/90 (83 links per side)
Zdroje:
Sources:
Heiner F. Duske, Tony Greenland, Detlev Terlisten, Joachim Baschin - Gleisketten - LKWs "Maultier" (Sd.Kfz.3), Nuts & Bolts Vol.28, rok vydania 2011
URL : https://www.valka.cz/Opel-Maultier-Sd-Kfz-3a-t222517#620265 Version : 0
History of the creation and overview topic

The official name of this Opel vehicle was Gleisketten-Lastkraftwagen 2 t (Maultier) Opel, Baumuster 3,6-36 S (Wehrmachtsausführung)/SSM. The Sonder-Kraftfahrzeug designation of this vehicle was Sd.Kfz.3a. The half-track truck was built on a Opel 3,6-36 S truck. Opel produced a total of around 4,000 vehicles of this type of semi-truck.

Heiner F. Duske, Tony Greenland, Detlev Terlisten, Joachim Baschin - Gleisketten - LKWs "Maultier" (Sd.Kfz.3), Nuts & Bolts Vol.28, year of publication 2011
www.ebay.de

Opel Maultier (Sd.Kfz.3a) - Vozidlo s pásovou časťou podvozku navrhovanou firmou Opel - prototyp. Pre sériovú výrobu bol prijatý návrh Waffen SS.

Vozidlo s pásovou časťou podvozku navrhovanou firmou Opel - prototyp. Pre sériovú výrobu bol prijatý návrh Waffen SS.
Opel Maultier (Sd.Kfz.3a) - Vozidlo s pásovou časťou podvozku navrhovanou firmou Opel - prototyp. Pre sériovú výrobu bol prijatý návrh Waffen SS.

Vozidlo s pásovou časťou podvozku navrhovanou firmou Opel - prototyp. Pre sériovú výrobu bol prijatý návrh Waffen SS.
Opel Maultier (Sd.Kfz.3a) -


Opel Maultier (Sd.Kfz.3a) -


URL : https://www.valka.cz/Opel-Maultier-Sd-Kfz-3a-t222517#621941 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more