Main Menu
User Menu

Military history website

IAR-823

     
Název:
Name:
IAR-823
Originální název:
Original Name:
IAR-823
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1974-DD.MM.1983 Întreprinderea de construcții aeronautice, Brašov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1974-DD.MM.1983
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
80-100
První vzlet:
Maiden Flight:
10.06.1973
Osádka:
Crew:
1+4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
900 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1190 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10 m
Délka:
Length:
8,24 m
Výška:
Height:
2,52 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lycoming IO-540-G1D5 šesťvalcový vzduchom chladený motor typu Boxer o výkone 216 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
360 litrov
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
310 km/h v 50 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
290 km/h v m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5600 m
Dolet:
Range:
1300 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1800 km
Výzbroj:
Armament:
žiadna
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Aero č. 218, Marshall Cavendish International Ltd.
https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_823
https://www.iar823.com/IAR_Story.html

IAR-823 - stroj Rumunského vojenského letectva

stroj Rumunského vojenského letectva
URL : https://www.armedconflicts.com/IAR-823-t231545#642255Version : 0
MOD

IAR-823


The emergence of this little-known practice engine, and has "claimed" the distinctive face rumunskej in the air konštrukčnej school - Dipl. Ing Radu Manicatide. Thus, ktorý viedol in Institut de Mécanique des Fluides et Constructions Aerospatiale (IMF-CA) in the Bucharest designed začiatkom sedemdesiatych years of the last day konvečný training biplane designed pre inštruktora and žiaka, respectively. the pre-pilot and štyroch cestujúcich.

All-metal fuselage was sized pre zaťaženie in rozmedzí +6g to -3g, thanks čomu bol dostatočným pre core training of military pilotov. Štyri fuel tank boli umiestnené in krídlach, pričom range lietadla 1,300 km was possible to bump the two-podvesnými prídavnými nádržami up to 1.800 km.

The first years he graduated from the prototype 10.06.1973, the production of sa rozbehla since 1974 and lasted until 1983. Celkovo bolo produced about 80 to 100 exemplárov, from ktorých about 70 malo odobrať Romanian military air force. Military air force of Angola zakúpilo in the year 1981 12 kusov (výrobné numbers 56-67) pre leteckú school ENAM in Negoge. Will bring the rest was supplied to the aeroklubov in Hungary.

In Rumunskej army bola ich service terminated probably in rokoch 1995-1996. Viacero machines bolo odpredaných súkromným majiteľom in Canada and the USA.

Aero 218, Marshall Cavendish International Ltd.
https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_823
.
URL : https://www.armedconflicts.com/IAR-823-t231545#642263Version : 0
MOD
Trojpohľadový a drawing and a photo of the engine, and in flight.

Aero 218, Marshall Cavendish International Ltd.
https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_823
.
IAR-823 -


IAR-823 -


URL : https://www.armedconflicts.com/IAR-823-t231545#642256Version : 0
MOD
Niekoľko detailov.

www.aviatorshotline.com
.
IAR-823 - pohľad na sedadlá žiaka a inštruktora

pohľad na sedadlá žiaka a inštruktora
IAR-823 - palubná doska

palubná doska
IAR-823 - podvozková časť

podvozková časť
URL : https://www.armedconflicts.com/IAR-823-t231545#642259Version : 0
MOD