S-199.20

     
Typ:
Type:
Avia S-199
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1948
Výrobní číslo:
Construction Number:
20
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
11.11.1950 zničen při nehodě
11.11.1950 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
Pilot rt. Vladislav Krejcar přelétával spolu s rt. Tomiškou (S-199.97) své letouny z Prešova do Plzně. I přes zákaz kvůli nevyhovujícímu počasí si vymohli let. Nenastavili si umělé horizonty a po vlétnutí do špatné viditelnosti postupně havarovali. Zatímco rt. Krejcar, který havaroval v Kadolci, zemřel okamžitě, rt. Tomiška zemřel při převozu do nemocnice. -
Zdroje:
Sources:
www.leteckabadatelna.cz
www.leteckabadatelna.cz
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1
URL : https://www.valka.cz/S-199-20-t237845#657492 Version : 0
     
Stát:
Country:
Československá republika (1944-1960) Czechoslovak Republic (1944-1960)
Datum převzetí:
Commissioned:
04.02.1948
Datum vyřazení:
Decommissioned:
11.11.1950
Provozovatel:
Operator:
18.01.1948-DD.MM.RRRR Zálet pilot Kraus
15.03.1948-DD.MM.RRRR Umístěn v Brně
15.03.1948-DD.MM.RRRR Od LS 1 k Leteckému pluku 8
30.07.1948-DD.MM.RRRR Poškození (odpadl překryt kabiny) pilot npor. let. Leonid Bargár
04.08.1948-DD.MM.RRRR Letecký pluk 8, 1. letka
20.07.1950-21.07.1950 převzat po opravě u Avie
13.10.1950-11.11.1950 Přemístění od LZ 8 k Leteckému pluku 5
18.01.1948-DD.MM.RRRR
15.03.1948-DD.MM.RRRR
15.03.1948-DD.MM.RRRR From LS1 to Air regiment 8
30.07.1948-DD.MM.RRRR
04.08.1948-DD.MM.RRRR Air regiment 8, 1st flight
20.07.1950-21.07.1950
13.10.1950-11.11.1950 From LZ 8 to Air regiment 5
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.1948-11.11.1950 standardní (high visibility)
DD.MM.1948-11.11.1950 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.1948-11.11.1950 standardní vojenská
DD.MM.1948-11.11.1950 standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.1948-11.11.1950 šedozelená
DD.MM.1948-11.11.1950 grey-green
Poznámka:
Note:
Z výroby s motorem č. 25, při nehodě 30. července 1947 již měl motor č. 179, po opravě u Avie v roce 1950 až do nehody létal s motorem č 715. -
Zdroje:
Sources:
www.leteckabadatelna.cz
Miroslav Irra; Výzbroj čs. vojenského letectva 1945 - 1950 - 2. díl, Naše Vojsko; ISBN 978-80-206-1679-1
URL : https://www.valka.cz/S-199-20-t237845#657495 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie z vyšetřovacího spisu, která zachycuje trosky vodorovné ocasní plochy, známa je jen jediná dochovaná, navíc poškozena při povodních roku 2002.


Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

S-199.20 - Zdroj:
http://www.leteckabadatelna.cz/uploads/Pov%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9/S-199%20Bochov/11Mat%C4%9Bjovec/manip_P1040849a.JPG

Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

URL : https://www.valka.cz/S-199-20-t237845#657496 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more