Kuej-čou JL-9

Guizhou JL-9
教练-9
     
Název:
Name:
Kuej-čou JL-9 Guizhou JL-9
Originální název:
Original Name:
教练-9
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2013-DD.MM.RRRR Skupina leteckého průmyslu Kuej-čou, An-šun
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2013-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
13.12.2003
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7800 kg 17196 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7900 kg 17417 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9800 kg 21605 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,32 m 27 ft 3 ½ in
Délka:
Length:
14,55 m 47 ft 9in
Výška:
Height:
4,10 m 13 ft 5 ⅜ in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,15 m2 281.48 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kuej-čou Li-Jang WP-13F s ťahom 43,15 kN / 63,25 kN s prídavným spaľovaním Guizhou Liyang WP-13F with 9700 lbf thrust dry / 14220 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2000 kg vnitřní + 1302 kg přídavné 4409 lb internal + 2870 lb external
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1100 km/h v ? m 684 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
870 km/h v ? m 541 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
150 m/s 29528 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m 52493 ft
Dolet:
Range:
863 km 536 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km 1491 mi
Výzbroj:
Armament:
1 x 23mm kanón
5 x závesník s kapacitou 2000 kg výzbroje (z toho 3 použiteľné na palivové nádrže), napr.
- 2 x protiletadlové rakety PL-8 (vnútorný závesník) + 2 x PL-9 (vonkajší závesník)
1 x 23 mm gun
5 x pylons with capacity of 4409 lb of armaments (up to 3 x fuel tanks), f.e.
- 2 x PL-8 (inboard pylons) + 2 x PL-9 (onboard pylons) antiaircraft missile
Uživatelské státy:
User States:

(FTC-2000)

(FTC-2000G)

(FTC-2000)

(FTC-2000G)
Poznámka:
Note:
Verze a označení:
FTC-2000 Mountain Eagle (Horský orol / FTC-2000 山鹰) - úvodná verzia lietadla, exportné označenie
JL-9 - cvičná verzia pre Čínske ozbrojené sily (/letectvo a námorné letectvo)
JL-9G - verzia pre výcvik pilotov palubných lietadiel námorného letectva
FTC-2000G Kondor - verzia s rozšírenými bojovými možnosťami
Version and designation:
FTC-2000 Mountain Eagle / FTC-2000 山鹰) - initial version, export designation
JL-9 - initial vor Chinese armed forces (Air Force and Naval Aviation)
JL-9G - carrier training variant for naval aviation
FTC-2000G Condor - variant with improved multi-role capabilities
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9
thaiarmedforce.com
Susan Bushell: Jane's All the World's Aircraft 2010-11; ISBN 978-0710629166
URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660004 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Cvičné lietadlo FTC-2000, Ču-chaj 2016.


Zdroj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9
Photo: Alert5

Kuej-čou JL-9 - Cvičné lietadlo FTC-2000, Zhuhai airshow 2016

Cvičné lietadlo FTC-2000, Zhuhai airshow 2016

Author Website : https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Alert5

URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660008 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vývoj JL-9 / FTC-2000 sa začal ako súkromná iniciatíva spoločnosti a prvé informácie o novom lietadle boli prezentované v roku 2001. Konštrukčne vychádza z typu JJ-7, ale má celý rad zmien od novej prednej časti trupu s prívodnými kanálmi vstupu vzduchu do motora, nových krídel až po nový kokpitu. Ostatné časti, vrátane motora a mechanických ovládacích prvkov boli prevzaté (s úpravami) od JJ-7. Je určené na výcvik pilotov stíhacích lietadiel 4. generácie s čo najmenšími nákladmi, ale v obmedzenej miere je ho možné použiť aj na plnenie bojových úloh.

Lietadlá JL-9 sa používajú v čínskom letectve minimálne od roku 2014. Verzia JL-9G je uspôsobená pre štarty a pristátie na palubách lietadlových lodí vybavených rampou a systémom záchytných lán (vrátane vybavenia hákom), aj keď prevažná väčšina výcviku prebieha na simulovaných palubách na pozemných zákaldniach. Táto verzia sa v námornom letetctve používa od 18.10.2015.

Rozdiely medzi exportnou verziou FTC-2000 Horský orol a JL-9 nie sú známe. Prvým zahraničným užívateľom verzie FTC-2000 sa stal Sudán, ktorý zmluvu na dodávku 6 lietadiel podpísal v roku 2016 a lietadlá oficiálne zaradil do výzbroje v máji 2018.

Zdroj: https://n.eastday.com/pnews/1605367376023546
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9

Kuej-čou JL-9 - FTC-2000 v sudánskom sfarbení

FTC-2000 v sudánskom sfarbení
URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660012 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more