CZK - Škoda V 4,5

     
Název:
Name:
Škoda V 4,5 Škoda V 4,5
Originální název:
Original Name:
Škoda V 4,5
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Škodovy závody n.p., Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1949
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg ? lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
7250 mm 23 ft 9 ⅜ in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
260 mm 10 ¼ in
Rozvor:
Wheelbase:
3975 mm - 1250 mm 156 ½ in - 49 ¼ in
Rozchod:
Track:
1785 mm - všetky
70 ¼ in - all
Brzdová soustava:
Braking System:
pneumatická pneumatic
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra 108 (V 912) (vzduchom chladený vznetový 8-valec objemu 9.890 cm3 s výkonom 95,6 kW/2.000 ot/min) Tatra 108 (V 912) (8 cyl., diesel, air-cooled, 9.890 ccm, 128 HP/2.000 rpm)
Převodovka:
Gearbox:
8+2 8+2
Spojka:
Clutch:
dvojlamelová, suchá double lamella, dry
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
František Kusovský - Vojenské nákladní automobily Škoda 1919-1950, Grada Publishing, Praha 2014, ISBN: 978-80-247-4827-6
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-V-4-5-t239462#661729 Version : 0
After the end of World War II, the Czechoslovak army planned to supply the army with new trucks of different weight categories. The plan was conceived in 1947. One of the categories was the 4.5 tonne weight category. In this particular case, however, it was not a custom vehicle design, but an adaptation of a three-ton Ford Canada vehicle into a 6x6 military truck, type V4.5. Given the political turn in the direction of the country, this conversion program was impossible. The eventual supply of Western material was unrealistic after the communist takeover on February 25, 1948. However, the prototype lived to see completion in 1949. An interesting feature of the prototype was that it had right-hand drive. After the prototype was completed, it was probably just photographed and the project was subsequently cancelled.

František Kusovský - Vojenské nákladní automobily Škoda 1919-1950, Grada Publishing, Prague 2014, ISBN: 978-80-247-4827-6

CZK - Škoda V 4,5 -


CZK - Škoda V 4,5 -


CZK - Škoda V 4,5 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-V-4-5-t239462#661731 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more