UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29MU1
Микоян-Гуревич МіГ-29МУ1
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 Mikoyan-Gurevich MiG-29MU1
Originální název:
Original Name:
Мікоян і Гуревич МіГ-29МУ1 1)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2009-DD.MM.RRRR Lvovský Státni letecký opravárenský závod, Lvov
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2009-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~12 (za roky 2009-2012)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2009 (?)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10900 kg 24030 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16800 kg 37038 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18480 kg 40741 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37 ft 3 ¼ in
Délka:
Length:
17,32 m 56 ft 9 ⅞ in
Výška:
Height:
4,73 m 15 ft 6 ¼ in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,06 m2 409.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3400 3400
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v ? m 1522 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
850 km/h v ? m 528 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1430 km 889 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
21002) km 13052) mi
Výzbroj:
Armament:
1 x 30mm kanón GŠ-301 (120 nábojov)
7 závesníkov s max. 3500 kg výzbroje (3-1-3)
- 2x R-27ER1/R-27ET1 + 4x R-60/R-70
- 6x R-60M
- 6x R-73
- 4x R-27R1 + 2x R-60
- 2x R-27T1/R-27P1 + 4x R-60
- bomby FAB-500, OFAB-250-270
1 x 30 mm gun GSh-301 (120 nábojov)
7 pylons, nax. 7716lb of armament (3-1-3)
- 2x R-27ER1/R-27ET1 + 4x R-60/R-70
- 6x R-60M
- 6x R-73
- 4x R-27R1 + 2x R-60
- 2x R-27T1/R-27P1 + 4 x R-60
- bombs FAB-500, OFAB-250-270
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Мікоян і Гуревич-29 модернізація українська 1
2) s dvojicou prídavných nádrží
1) Мікоян і Гуревич-29 модернізація українська 1
2) with 2 additional tanks
Zdroje:
Sources:
uk.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/UKR-Mikojan-Gurevic-MiG-29MU1-kod-NATO-Fulcrum-C-t240065#664256 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

MiG-29MU1 (МіГ-29МУ1 / Мікоян і Гуревич-29 модернізація українська 1) je ukrajinská modernizácia lietadiel MiG-29 (izdelije 9-13), ktorej cieľom bolo predĺžiť technickú životnosť lietadla na 35-40 rokov, zvýšiť schopnosti detekcie vzdušných cieľov v prednej i zadnej polosfére, zvýšenie presnosti zamerania cieľov a určenia vlastnej polohy (implementácia satelitného navigačného systému) a v neposlednom rade implementovať do lietadla monitoring aktuálnych technických parametrov lietadla, motora a ďalších palubných systémov, čo umožní zmeniť spôsob ich údržby. Súčasťou modernizácie sú aj zmeny v komunikačnom systéme tak, aby lietadlo vyhovovalo požiadavkám ICAO.


Jednotlivé modernizačné prace sú naplánované tak, že sa realizujú v rámci plánovaných generálnych opráv lietadiel. Modernizované lietadlo má schopnosť detekcie cieľa v prednej polosfére na vzdialenosť min. 100 km a v zadnej polosfére 45 km. Lietadlo umožňuje používať ukrajinské protilietadlové rakety R27ER1 a R-27ET1 s doletom 95 km (90 km) s možnosťou implementácie aj novších, vyvíjaných typov s ešte dlhším doletom.


Počiatky modernizácie siahajú do rokov 2005-2007, keď Ukrajina odpredávala Azerbajdžanu nadbytočné lietadlá MiG-29 (12 bojových a 2 cvičné) a Ľvovský Štátny letecký opravárenský závod na nich realizoval generálne opravy a úpravy požadované preberajúcou stranou, vrátane zlepšenia parametrov palubného rádilokátora.
28.02.2007 schválilo ministerstvo obrany vyčlenenie 7,7 milióna hrivien na pokračovanie vývoja, do ktorého boli okrem Ľvovského závodu zapojené aj ďalšie podniky obranného priemyslu (napr. Orizon-Navigacia, Fazotron Ukraina, Novator, Arsenal a iné). Z dôvodu obmedzeného rozpočtu bolo rozhodnuté modernizačný program rozdeliť do dvoch krokov označovaných ako MU1 a MU2, pričom prvá etapa bola dokončená v roku 2009 a 23.12.2009 bolo modernizované lietadlo oficiálne prijaté do výzbroje. Do roku 2011 boli relaizované modernizácie na troch lietadlách, ktoré boli vojskovým skúškam podrobené v 40. taktickej leteckej brigáde (jedno lietadlo bolo neskôr prevelené k 204. taktickej leteckej brigáde). V roku 2012 bolo dodané ďalšie modernizované lietadlo k 114. taktickej leteckej brigáde a v rovnakom roku bolo lietadlo MiG-29MU1 ("Biely 02") predstavené verejnosti na výstave Aviasvit-XXI. Po modernizácii uvedenej štvorice lietadiel bola modernizácia ďalších lietadiel MiG-29 v rokoch 2012-2015 pozastavená, aj napriek tomu, že podľa schválených oficiálnych materiálov venovaných rozvoju obrany na roky 2012-2017 mala pokračovať a ďalšie 2 lietadlá sa k jednotkám dostali až v roku 2016. Začiatkom roku 2017 sa všetky modernizované lietadlá sústredili v 40. tatickej leteckej brigáde na letisku Vasiľkov.
V roku 2018 boli výrobcom modernizované 3 lietadlá, v roku 2019 celkom 2 lietadlá a v roku 2020 to bolo jedno lietadlo, čo ku koncu roku 2020 znamenalo (ak som správne počítal), že v službe bolo 12 lietadiel MiG-29MU1.



Zdroj: podrobnosti.ua
ua.interfax.com.ua
ukroboronprom.com.ua
ukroboronprom.com.ua
časopisy Взлёт, Defense Express, Наука і оборона, Зарубежное военное обозрение, Lotnictwo
uk.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/UKR-Mikojan-Gurevic-MiG-29MU1-kod-NATO-Fulcrum-C-t240065#664257 Version : 0
One of the upgraded MiG-29MU1 aircraft of the Ukrainian Air Force was involved in a rather curious accident on 10.03.2021, during which it was destroyed. The accident occurred in the evening at Vasilkov airbase. One of the members of the ground staff of the 40th Tactical Air Brigade (Captain Š., born in 1974) in a Volkswagen Touran passenger car crashed into the rear of an aircraft parked on a stand. After the collision, a fire broke out, which, despite the intervention of the fire brigade, caused serious damage to the aircraft. The driver of the passenger car, who was driving under the influence of alcohol (0.2 per mille), sustained injuries in the collision and was taken to hospital. The destroyed aircraft with tact. No 2960731239) was manufactured in December 1990 and was part of the 114th Fighter Aviation Regiment of the USSR Air Force, which was stationed in Czechoslovakia and from there was redeployed to Ukraine. In 2014, the aircraft (with fuselage number 104) was part of the Ukrainian Falcons aerobatic group with home base at Kirovskoye airfield (Crimea), where it fell into the hands of Russian forces. It was returned to Ukraine in May 2014 along with other equipment and in 2017-2018 was upgraded to MiG-29MU1 standard as part of an overhaul at the Lviv State Aircraft Repair Plant and subsequently assigned to the 40th Tactical Air Force Brigade.

Source: plus.obozrevatel.com
uk.wikipedia.org

UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - Druhý účastník nehody

Druhý účastník nehody
URL : https://www.valka.cz/UKR-Mikojan-Gurevic-MiG-29MU1-kod-NATO-Fulcrum-C-t240065#664187 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - Letoun MiG-29MU1 Fulcrum-C startuje 9. října z ukrajinské letecké základny Starokostiantyniv v rámci cvičení Clear Sky 2018.
https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=93963007

Letoun MiG-29MU1 Fulcrum-C startuje 9. října z ukrajinské letecké základny Starokostiantyniv v rámci cvičení Clear Sky 2018.
commons.wikimedia.org

Author Website : https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=93963007

UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 Fulcrum-C

MiG-29MU1 Fulcrum-C

Author Website : http://spotters.net.ua/file/?id=132146

URL : https://www.valka.cz/UKR-Mikojan-Gurevic-MiG-29MU1-kod-NATO-Fulcrum-C-t240065#750724 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more