Main Menu
User Menu

Military history website

Maultier (Sd.Kfz.3) (polopásové nákladní vozidlo) - historie vzniku a přehledová téma

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Základné verzie:
Opel Maultier (Sd.Kfz.3a)
Ford Maultier (Sd.Kfz.3b)
Magirus Maultier (Sd.Kfz.3c)
Mercedes 4,5 t Maultier (Sd.Kfz.3/5)

Špeciálne verzie:
Sd.Kfz.3 Opel Maultier (pokladač kabelu)
Sd.Kfz.3/4 - sanitné vozidlo (nezávisle od výrobcu)

8 cm Raketen Vielfachwerfer auf Fahrgestell Maultier - samohybný obrnený 8 cm raketomet
15 cm Panzerwerfer 42 auf Maultier (Sd.Kfz.4/1) - samohybný obrnený 15 cm raketomet
Munitionskraftwagen für Nebelwerfer (Sd.Kfz.4) - muničné obrnené vozidlo

2 cm MG 151/20 Flakdrilling auf Opel Maultier (poľná úprava) - poľná úprava 8 cm Raketen Vielfachwerfer auf Fahrgestell Maultier
2 cm Flak 38 auf Sd.Kfz.3 (Opel Maultier)
URL CZ: https://www.valka.cz/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#94707Verze : 7
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#94707Version : 0
MOD
After bashing Sovietského zväzu German troops quickly found out what the problems ich čakajú in náročnom field without väčšej spevnenej cestnej infraštruktúry. Especially in the period of "rasputice". Came about obdobie, when sa whole flat landscape including ciet changes on blatistú and močaristú. This skúsenosť mali German troops during the 1.svetovej war and even vtedy there was an effort vyvinúť freight prostriedky, which would be the sa with the crime demanding terénom managed vysporiadať. In rokoch 1917/1918 originated proposals polopásových vozidiel Marienwagen I and Marienwagen II. In the 30-tych rokoch 20.day was established séria polopásových ťahačov hmotnostných three categories 1-18 ton. Boli, however konštrukčne náročnejšie and expensive vozidlá.
In rokoch 1941-42 so formed myšlienka využiť and modifikovať štandardné costly vozidlá produced in masovom meradle. Štandardné equi-bi axial vehicle malo albeit stripped of its kolesovej osi and it mieste sa mal namontovať simple crawler podvozok. Využívať sa mali 3-tonové platform vozidiel Magirus With 3000, Ford 3000 and Opel 3,6-36 S. Vzniknúť malo and vehicle hmotnostnej kategórie 4,5 tony, one platform mala albeit used from Mercedes-Benz Type L 4500 S.
Pôvodné platform costly vozidiel boli hmotnostnej kategórie 3 tony, in the case of modifikácií on the half-vozidlá bola, from dôvodu vyšej weight pásovej part of the chassis, nosnosť znížená to 2 tony. Pôvodné benefit rátali with the order on 8500 vozidiel pz. kpfw. iii, neskôr mali orders narásť up to 90,000 vozidiel.
On konštrukcii pásovej part of the chassis worked two inštitúcie. The first bola Opel, well konkurečným návrhom bol draft technical oddelenia of the Waffen SS.
The proposal of the company Opel rátal with a driving kolesom priemeru 460 mm sat 16 vodiacimi teeth. Belts mali even brzdené prídavnou hydraulic brake. Articles pásov mali even type Kgs 67/280/90 (Pz.Kpfw.I).
Podvozok vyvíjaný Waffen SS bola kópiou from the English obrneného the conveyor Loyd Carrier, one väčšie množstvo fell into German rcoa after páde Francúzska in 1940. Both suggestions switched viacerými porovnaniami. The proposal of the company Opel bol lacnejší, needed change výrobného time and bol materialon change costly. An additional thanks simple konštrukcii Opel or necessary uh ďalšie making machines, whereas riešenie Waffen SS required dodanie new machines in the value of 124,000 ríšskych mariek.
Nevertheless zjavnym advantages of the proposal of the company Opel took the Waffen SS on svojom riešení. On polygóne in Berka sa koncom year 1942 previedli jazdné skúšky, which mali show, as the proposal is better. Already during the steering bolo made 40 vozidiel, ktoré boli odoslané on the front. Ďalšie vozidlá boli completed, rátalo sa that by the end of the year 1942 will be k dispozícii about 300 vozidiel. Štvorica test vozidiel zatiaľ prechádzalo testami. One vehicle malo najazdené around 8.000 km, zvyšné mali najazdené around 5,000 km. Tested vozidlá nevertheless demanding testom vydržali and neprejavili sa výraznejšie problems. It viedlo to rozhodnutiu, that the serial production was established by the proposal of the Waffen SS.

Ochre prescribed návrhov there were other proposals and prototypes, which used the eg. crawler podvozok from 3-tonového delostreleckého ťahača Sd.Kfz.11 (platform Borgward), from francúzskeho polopásového ťahača Unic P 107 (the platform of Opel and Ford), proposal for a Dutch company Trado (platform Opel), or the proposal of the company Van Doorne (platform Opel and Ford). Spoločne with návrhom the tracked chassis of the Opel finished tieto suggestions linen in the form of prototypov.

Heiner F. Duske, Tony Greenland, Detlev Terlisten, Joachim Baschin - Gleisketten - LKWs "Pz. Kpfw. Iii" (Sd.Kfz.3), The Nuts & Bolts Vol.28, the year vydania 2011
Walter J. Spielberger - Beute-Kraftfahrzeuge und Panzer der deutschen Wehrmacht, 2.vydanie, year vydania 1992, ISBN: 3-613-01255-3


work in progress.
URL CZ: https://www.valka.cz/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#620523Verze : 6
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#620523Version : 0
MOD
A prototype vehicle with a belt časťou chassis proposed by the company Opel.

www.ebay.de
.
Maultier (Sd.Kfz.3) (polopásové nákladní vozidlo) - historie vzniku a přehledová téma -


Maultier (Sd.Kfz.3) (polopásové nákladní vozidlo) - historie vzniku a přehledová téma -


Maultier (Sd.Kfz.3) (polopásové nákladní vozidlo) - historie vzniku a přehledová téma -


URL CZ: https://www.valka.cz/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#621949Verze : 2
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#621949Version : 0
MOD
A vehicle with a belt časťou chassis outlined the Waffen SS. Podvozok pochádzal from the british Loyd Carrier.

www.ebay.de
.
Maultier (Sd.Kfz.3) (polopásové nákladní vozidlo) - historie vzniku a přehledová téma - Jeden z testovacích prototypov (č.3) s podvozkom navrhnutým Waffen SS

Jeden z testovacích prototypov (č.3) s podvozkom navrhnutým Waffen SS
Maultier (Sd.Kfz.3) (polopásové nákladní vozidlo) - historie vzniku a přehledová téma -


URL CZ: https://www.valka.cz/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#621950Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#621950Version : 0
MOD
Other proposals tracked parts of the chassis.

Walter J. Spielberger - Beute-Kraftfahrzeuge und Panzer der deutschen Wehrmacht, 2.vydanie, year vydania 1992, ISBN: 3-613-01255-3
.
Maultier (Sd.Kfz.3) (polopásové nákladní vozidlo) - historie vzniku a přehledová téma - Návrh Luftwaffe s označením LC 8, ktorý využíval podvozkovú časť vytvorenú holandskou firmou Trado.

Návrh Luftwaffe s označením LC 8, ktorý využíval podvozkovú časť vytvorenú holandskou firmou Trado.
URL CZ: https://www.valka.cz/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#621951Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Maultier-Sd-Kfz-3-polopasove-nakladni-vozidlo-historie-vzniku-a-prehledova-tema-t26272#621951Version : 0
MOD