Avro Lancaster PR Mk.I

     
Název:
Name:
Avro Lancaster PR Mk.I Avro Lancaster PR Mk.I
Originální název:
Original Name:
Avro Lancaster PR Mk.I
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1946-DD.MM.1946 Central Photographic Establishment, Benson
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1946-DD.MM.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~20 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1946
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16783 kg 37000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
29484 kg 65000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.090 m 102
Délka:
Length:
21.180 m 69ft 6in
Výška:
Height:
6.250 m 20ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
120.50 m2 1297 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
244,680 kg/m2 50.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 24 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min, 1 126 kW (1 531 k) při 3 000 ot/min při plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 2 819 m.
Vrtule trojlisté de Havilland 5/40 s konstantní rychlostí otáček.
Rolls-Royce Merlin 24 rated at 1,610 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,510 hp at 3,000 rpm, boost +18 psi at 9,250 ft,
driving a three-blade constant-speed propellers Type de Havilland Type 5/40.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9792 l, 100 oktanů
2x 1818 l pomocná nádrž v pumovnici
2154 UK gal, 100 octane
2x 400 gal auxiliary fuel tank in the bomb bay
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
442.6 km/h v 4572 m 275 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v 4572 m 200 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7468 m 24500 ft
Dolet:
Range:
4071.6 km 2530 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- úprava pro fotografický průzkum a mapování, v pumovnici umístěna sada kamer F.24, odstraněné věže
- v červnu až září 1946 u 541. peruti, mezi říjnem 1946 a prosincem 1953 používána 82. perutí pro letecké snímkování afrického vnitrozemí, a v listopadu 1950 až listopadu 1953 683. peruť, působící v Egyptě Keni a Iráku
- aerial survey and photoreconaissance version, set of F.24 cameras in the bomb-bay, turrets removed and faired over
- Jun to Sept 1946 served by No. 541 Squadron, Oct 1946 - Dec 1953 used by No. 82 Squadron for aerial survey of Central and East Africa, and Nov 1950 to Nov 1953 by No. 683 Squadron over Egypt, Kenya and Iraq
Zdroje:
Sources:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966.
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-PR-Mk-I-t26614#338161 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more