Název: Name: | Avro Lancaster PR Mk.I | Avro Lancaster PR Mk.I |
Originální název: Original Name: | Avro Lancaster PR Mk.I | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1946-DD.MM.1946 Central Photographic Establishment, Benson | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1946-DD.MM.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~20 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1946 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 16783 kg | 37000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 29484 kg | 65000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31.090 m | 102 |
Délka: Length: | 21.180 m | 69ft 6in |
Výška: Height: | 6.250 m | 20ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 120.50 m2 | 1297 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 244,680 kg/m2 | 50.11 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 24 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min, 1 126 kW (1 531 k) při 3 000 ot/min při plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 2 819 m. Vrtule trojlisté de Havilland 5/40 s konstantní rychlostí otáček. | Rolls-Royce Merlin 24 rated at 1,610 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,510 hp at 3,000 rpm, boost +18 psi at 9,250 ft, driving a three-blade constant-speed propellers Type de Havilland Type 5/40. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 9792 l, 100 oktanů 2x 1818 l pomocná nádrž v pumovnici | 2154 UK gal, 100 octane 2x 400 gal auxiliary fuel tank in the bomb bay |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 442.6 km/h v 4572 m | 275 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v 4572 m | 200 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7468 m | 24500 ft |
Dolet: Range: | 4071.6 km | 2530 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - úprava pro fotografický průzkum a mapování, v pumovnici umístěna sada kamer F.24, odstraněné věže - v červnu až září 1946 u 541. peruti, mezi říjnem 1946 a prosincem 1953 používána 82. perutí pro letecké snímkování afrického vnitrozemí, a v listopadu 1950 až listopadu 1953 683. peruť, působící v Egyptě Keni a Iráku | - aerial survey and photoreconaissance version, set of F.24 cameras in the bomb-bay, turrets removed and faired over - Jun to Sept 1946 served by No. 541 Squadron, Oct 1946 - Dec 1953 used by No. 82 Squadron for aerial survey of Central and East Africa, and Nov 1950 to Nov 1953 by No. 683 Squadron over Egypt, Kenya and Iraq |
Zdroje: Sources: | Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530 Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966. Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8 Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X |