CZK - Tatra 128

     
Název:
Name:
Tatra 128 Tatra 128
Originální název:
Original Name:
Tatra 128
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1951-DD.MM.1952
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4060 (všechny verze / all versions)
- 1951: 1210
- 1952: 2850
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1950
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
6020 kg 13272 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
3000 kg 6614 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
9020 kg 19886 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
75001) kg 165351) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
165202) kg 364202) lb
Celková délka:
Overall Length:
6475 mm 21ft 3in
Celková šířka:
Overall Width:
2270 mm 7ft 5in
Celková výška:
Overall Height:
2850 mm 9ft 4in
Světlá výška:
Ground Clearance:
335 mm 1ft 1in
Rozvor:
Wheelbase:
3950 mm 155.5in
Rozchod:
Track:
1800 mm - všechny nápravy
71in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, jednookruhová, bubnová
nouzová - mechanická
parkovací - mechanická
service brake - single-circuit pressure-air drum brakes
emergency brake - mechanical
parking brake - mechanical
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 12 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 105 Ah
dynamo: 12 V / 200 W
nominal voltage: 12 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 105 Ah
dynamo: 12 V / 200 W
Pneumatiky:
Tyres:
12,00-20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-108
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 110 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 9 884 cm3
- maximální točivý moment: 480,5 Nm při 1400-1600 ot/min
- maximální výkon: 95,7 kW při 2000 ot/min
Tatra T-108
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.33 in
- stroke: 5.12 in
- swept volume: 603 cu in
- maximum torque: 354 lb.ft at 1400-1600 rpm
- maximum power output: 128 hp (130 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 5+1, normální a redukovaný chod mechanical, 5 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
jednolamelová, suchá, hydraulické ovládání single-plate, dry, hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
100 l 22 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80 km/h 50 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
30 l/100 km 9.42 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
28 ° 63 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
1,0 m 39 in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 3000 kg v terénu
2) na silnici, 12020 kg v terénu
1) on the road, off-road 6614 lb
2) on the road, off-road 26500 lb
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-128-t27704#98214 Version : 0
The first prototype. Photos No. 8528 - 8532, 2/1951


Digital archive of the Provincial Archive in Opava

CZK - Tatra 128 -


CZK - Tatra 128 -


CZK - Tatra 128 -


CZK - Tatra 128 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-128-t27704#681952 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Málo používaná skriňová nadstavba vozidla T-128.


Vojenský historický archív Bratislava

CZK - Tatra 128 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-128-t27704#311859 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie nakladneho vozidla T-128.

Zdroj

CZK - Tatra 128 -


CZK - Tatra 128 -


CZK - Tatra 128 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-128-t27704#274966 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T-128 zo zbierok Vojenského historického múzea v Piešťanoch.


OBRANA č.12 2010

CZK - Tatra 128 - Tatra T 128 vo VHM.

Tatra T 128 vo VHM.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-128-t27704#386129 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T-128 v detailoch pochádzajúca zo zbierok VHM Piešťany.


vlastné foto

CZK - Tatra 128 - Detaily kabíny.

Detaily kabíny.
CZK - Tatra 128 - Strešný otvor.

Strešný otvor.
CZK - Tatra 128 - Ovládacie prvky.

Ovládacie prvky.
CZK - Tatra 128 - Skrinka na náradie.

Skrinka na náradie.
CZK - Tatra 128 - Detaily prednej nápravy.

Detaily prednej nápravy.
CZK - Tatra 128 - Pravá strana vozidla.

Pravá strana vozidla.
CZK - Tatra 128 - Hrdlo nádrže.

Hrdlo nádrže.
CZK - Tatra 128 - Rezerva.

Rezerva.
CZK - Tatra 128 - Konštrukcia podvozku.

Konštrukcia podvozku.
CZK - Tatra 128 - Zreštaurovaná T 128.

Zreštaurovaná T 128.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-128-t27704#309712 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Do konce roku tohle stávalo za velmivýchodoslovenskou obcí Prislop. Jsem rád, že jsem konečně zjistil o co šlo. V roce 2005 už tam tohle auto nestálo a jen doufám, že neskončilo jako šrotový odpad.


vlastné foto

CZK - Tatra 128 -


CZK - Tatra 128 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-128-t27704#386209 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more