Název: Name: | Valtion Lentokonetehdas Myrsky II | Valtion Lentokonetehdas Myrsky II |
Originální název: Original Name: | Valtion Lentokonetehdas Myrsky II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.12.1944 Valtion Lentokonetehdas, Tampere | |
Období výroby: Production Period: | 02.02.1944-DD.12.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 47 (MY-5 - MY-51) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1943 Myrsky II (MY-5) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2337 kg | 5152 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2953 kg | 6510 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3213 kg | 7083 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 8,350 m | 27ft 4,75in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,00 m2 | 193.75 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 163,89 kg/m2 | 33.57 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Svenska Flygmotor STW C-3G (švédská licenční výroba motoru Pratt & Whitney R-1830 SC3-G Twin Wasp) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 749 kW (1 065 k). Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu, vrtulové listy dřevěné typ VLS 8002 o průměru 3 000 mm. | Svenska Flygmotor STW C-3G (license production Pratt & Whitney R-1830-SC3-G Twin Wasp) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,050 hp, driving a three-blade variable-pitch wooden propeller Type VLS 8002 of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 250 l + dvě přídavné nádrže každá o objemu 125 l | 54.992 UK gallons (66.043 US gal) and if necessary 54.992 UK gallons (66.043 US gal) in a two drop tanks. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 535 km/h v 3400 m | 332.4 mph in 11155 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365 km/h v 3000 m | 226.8 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,0 m/s | 2952.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,0 min do 3400 m | 4,0 min to 11155 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 500 km | 310.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 933 km | 579.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet VKT LKk/42 ráže 12,7 mm pod kapotou motoru se zásobou střeliva 225 pro vnitřní a 270 nábojů pro vnější. Pumový náklad: max. 2x puma o hmotnosti 100 kg. | Four fixed forward-firing 0.5in VKT LKk/42 machine-guns in the upper fuselage decking, 225/270 rpg Bomb load: Up to 441 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | První sériové letadlo Myrsky II bylo přiděleno taktické průzkumná peruti (TLeLv 12) dne 23. července 1944. | The Myrsky II series was assigned to a tactical reconnaissance squadron (TLeLv 12) which received its first aircraft on 23 July 1944. |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, London, Macdonald & Co., Ltd., 1960, ISBN 0-356-01445-2. Jukka Raunio, Valtion Lentokonetehdas Myrsky. Suomen Ilmailuhistoriallisen Lehden Erikoisnumero 1, Forssan Kirjapaino Oy, 2002, ISBN 951-96866-4-9. Krzysztof Zalewski, Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe, Tom 18, litery T-Z. Warszawa 1998 http://www.aviastar.org/air/finland/vl_myrsky.php menstream.pl http://www.dws-xip.pl/encyklopedia/lotmyrsky-fi/ http://www.airwar.ru/enc/fww2/myrsky.html http://www.2wojna.pl/encyklopedia-fi-sam-001.html |