38 cm S.K. L/45

38 cm Schnellladekanone Länge 45

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

38 cm/45 SK L45


Najväčšie nemecké lodné delo použité na WWI - bitevných lodiach. Vznik konštrukcie v roku 1913.


TTD dela:


váha: 80 t
dĺžka so záverom: 17,1 m
dĺžka hlavne: 16,112 m
dĺžka vývrtu: 13,816 m
objem komory: 270 dm^3
pracovný tlak: 3 150 kg/cm^2
približná životnosť hlavne: 300 výstrelov


Munícia:


váha protipancierového (AP) projektilu: 750 kg
váha trieštivého projektilu: 400 kg
nálož v projektile: 25 kg
hnacia náplň: 277 kg
úsťová rýchlosť: AP - 800 m/s
trieštivý - 1 040 m/s
dostrel
lodné delo:
s AP pri 16° námere - 20 400 m
pri 20° námere - 23 200 m
delo pobrežne batérie
s AP pri 45° námere - 38 400 m
s trieštivým granátom - 47 550 m


Prieraznosť panciera s AP projektilom:
pri 10 000 m - 390 mm
pri 12 500 m - 350 mm
pri 20 000 m - 265 mm
pri 25 000 m - 220 mm


Na lodiach boli uložené po dvoch vo vežiach.
námer diel vo vežiach: -5°/+20°
odmer veže: -150°/+150°
rýchlosť námeru: 5°/1 s
rýchlosť odmeru: 3°/1 s


Delá boli určené pre bitevné lode triedy Bayern a Sachsen a pre bitevné krížniky triedy Ersatz Yorck. Okrem dvoch lodí triedy Bayern (S.M.S. Bayern a S.M.S Baden) nebola ani jedna dokončená. Delá boli použité v pobrežných batériách Deutschland a Pommern na Belgickom pobreží a pre pozemné delostrelectvo (Lang Max).
URL : https://www.valka.cz/38-cm-S-K-L-45-t30193#109051 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more