Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)

Aichi F1A1 10-Shi (1st prototype) / 一〇試水上観測機
     
Název:
Name:
Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp) Aichi F1A1 10-Shi (1st prototype)
Originální název:
Original Name:
一〇試水上観測機
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1936 1. prototyp / First prototype
DD.09.1936 2. prototyp / Second prototype
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg 3086 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg 4630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2380 kg 5247 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
9,300 m 30ft 6,13in
Výška:
Height:
4,100 m 9ft 6,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,00 m2 301.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75,00 kg/m2 15.36 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 603 kW (820 k), maximální výkon 603 kW (820 k) při 2 150 ot/min v h= 3 400 m a trvalý výkon 485 kW (660 k) při 1 950 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 896 mm
Nakajima Hikari 1 nine-cylinder single-row air-cooled radial engine rated at 809 hp for take-off, maximum power output 809 hp at 2,150 rpm at 11,155 ft and continuous output 651 hp at 1,950 rpm at 11,483 ft,
driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 9ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
394 km/h v 3500 m 244.8 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 3000 m 115 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,45 min do 3000 m 4,45 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9275 m 30430 ft
Dolet:
Range:
1450 km 901 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm
Two fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-guns and
one flexible rearward-firing 0.303 Type 92 machine-gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 8,5 h


Letoun byl méně úspěšným konkurentem vítěznému Mitsubishi F1M1 v soutěži
o námořní pozorovací letoun.
Oba stroje vznikly na základě technických specifikací 10-Shi
Endurance: 8 hours 30 minutes
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
www.geocities.co.jp
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-1-prototyp-t30612#110892 Version : 0
Trojpohledový sketch
2x side view, covered and open turret here with a wheeled undercarriage
and photos of the wheeled version.
Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-1-prototyp-t30612#110894 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more