Heinkel He 111 E-3

     
Název:
Name:
Heinkel He 111 E-3 Heinkel He 111 E-3
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 111 E-3
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1938-DD.MM.1938 Norddeutsche Dornier-Werke GmbH (NDW), Wismar /
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Arado Flugzeugwerke GmbH (ArB), Brandenburg, Havel /
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Allgemeine Transportanlagen-Gesellschaft mbH (ATG), Leipzig /
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG (JFM), Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
210 (He 111 E-1 / all versions of He 111 E-1):
- NDW: 80
- ArB: 50
- ATG: 40
- JFM: 40


z toho 20 konvertováno na He 111 E-2 / from that 20 aircraft modified to He 111 E-2
z toho 20 konvertováno na He 111 E-3 / from that 20 aircraft modified to He 111 E-3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6140 kg 13536 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10500 kg 23149 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,60 m 74ft 1,75in
Délka:
Length:
17,50 m 57ft 4,98in
Výška:
Height:
4,20 m 13ft 9,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
87,60 m2 942.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 211 A-1
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 735 kW (1000 PS)
Jumo 211 A-1
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 986 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
420 km/h v 5000 m 261 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v ? m 236 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1065 km 662 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 2000 kg


obranná výzbroj: 3x MG 15
bomb load: 4409 lb


defensive armament: 3x MG 15
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Heinkel He 111, AirDOC, 2006
Feist, U., Dario, M.: Heinkel He 111, Podzun-Verlag, 1976
Michulec, R.: Heinkel He 111, AJ-Press, 1993
Stachura, P., Zazvonil, J., Haladěj, D.: Heinkel He 111, Modelpres, 1994
http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-E-3-t31482#113628 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

He 111 E-1 (25-77) od K 88, Legion Condor během občanské války ve Španělsku. Do Španělska byly ke K 88 dodány i letouny verze E-3.


Zdroj: viz výše
Heinkel He 111 E-3 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-E-3-t31482#379853 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Rozdíly mezi verzemi He 111 D a He 111 E


Zdroj: Vojna v vozduche č.102 He 111
Heinkel He 111 E-3 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-E-3-t31482#379875 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more