Focke-Wulf Fw 61

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 61 Focke-Wulf Fw 61
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 61
Kategorie:
Category:
experimentální vrtulník experimental helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
26.06.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
rotory vedle sebe twin side by side rotors
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
818 kg 1803 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
950 kg 2094 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1024 kg 2258 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
? m ?
Délka trupu:
Fuselage Length:
7,29 m 23ft 11in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
2,64 m 8ft 8in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
2x 7,00 m 2x 23ft
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
77 m2 828.82 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
BMW Bramo Sh 14 B (Bramo 314)
- hvězdicový
- počet válců: 7
- vzletový výkon: 118 kW (160 PS) při 2200 ot/min
BMW Bramo Sh 14 B (Bramo 314)
- radial
- number of cylinders: 7
- take-off power output: 156 hp at 2200 rpm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1451) km/h v ? m 901) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
90 km/h v ? m 56 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12) m/s 196.92) ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
32003) m 104993) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
230,24) km 1434) mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
- -
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) maximální dovolená rychlost, maximální dosažená rychlost (rekord): 122,6 km/h
2) vodorovně, hmotnost 950 kg
3) rekord 3427 m
4) rekord
1) maximum allowed speed, maximum attained speed (record): 76.2 mph
2) vertical, weight 2094 lb
3) record 11243 ft
4) record
Zdroje:
Sources:
Ringlstetter, H.: FLUGZEUG CLASSIC Special 8. Deutsche Kolbenmotor-Militärflugzeuge 1933 – 1945. Zerstörer - Transporter - Aufklärer - Hubschrauber, 2011
Witkowski, R.: Rotorcraft of the Third Reich, Mushroom Model Publications, 2007
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-61-t31495#113664 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Focke-Wulf Fw 61


Lehký vrtulník se dvěma protiběžnými rotory poháněnými motorem Bramo Sh 14 A. Trup pocházel ze školního letounu Focke-Wulf Fw 44. První let se konal 26. června 1936. Celkem byly postaveny dva stroje Fw 61 V1 (značka D-EBVU) a Fw 61 V2 (značka D-EKRA).
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-61-t31495#113680 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První vyrobený prototyp Fw 61 V1 (D-EBVU), s nímž Ewald Rohlfs ustanovil 26. a 26. června 1937 několik rekordů.
Focke-Wulf Fw 61 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-61-t31495#148203 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more