Název: Name: | Petljakov VI-100 | Petlyakov VI-100 |
Originální název: Original Name: | Петляков ВИ-100 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.12.1939 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.12.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.12.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5172 kg | 11402 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6650 kg | 14661 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7260 kg | 16006 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,160 m | 56ft 3,5in |
Délka: Length: | 12,600 m | 41ft 4in |
Výška: Height: | 3,950 m | 13ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,56 m2 | 436.58 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 163,955 kg/m2 | 33.58 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-105 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresory TK-2 o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k). Vrtule trojlistá stavitelná typu VIŠ-42. | Klimov M-105 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with TK-2 turbochargers, rated at 1,085 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch propellers Type VISh-42. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 630 km/h v 10000 m | 391.5 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,8 m/s | 1929.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,58 min do 5000 m | 6,58 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12200 m | 40026 ft |
Dolet: Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | 1118.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm po 300 granátech 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm po 900 nábojích, 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 700 nábojů. Pumový náklad: do 1 000 kg pum | Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon in nose, 300 rpg, two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun, 900 rpg and one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in dorsal position, 700 rounds. Bomb load: Up to 2,204 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | V průběhu státních zkoušek bylo provedeno 34 letů o celkové době 13 hod 25 min. Výškové stíhačky mělo nadále vyvíjet OKB Mikojana a Gurjeviče a tak byl druhý prototyp dokončen v podobě střemhlavého taktického bombardéru PB-100. | - |
Zdroje: Sources: | L+K č. 22/82, Václav Němeček, Letadla 39-45, Petlajakov VI-100. Крылья Родины, В. Кондратьев, И. Султанов, А. Н. Пономарев, ВИ-100 http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21238.htm www.warbirds.ru kos-rekonstrukt.ucoz.ru http://www.airwar.ru/enc/fww2/vi100.html http://en.wikipedia.org/wiki/Petlyakov_VI-100 |