Micubiši Ka-15

Mitsbishi Ka-15 (1st, 2nd 5th and 6th prototype) / 九 15 (1, 2, 5 a 6)
     
Název:
Name:
Micubiši Ka-15 Mitsubishi Ka-15
Originální název:
Original Name:
九 15
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 z celkových 21 (prototypy 1, 2, 5 a 6)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1935
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4400 kg 9700 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7250 kg 15984 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,000 m 82ft 0,25in
Délka:
Length:
16,450 m 53ft 11,63in
Výška:
Height:
3,685 m 12ft 1,08in
Plocha křídla:
Wing Area:
75,000 m2 807.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
96,6 kg/m2 19.79 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Hiro Type 91 model 2 o vzletovém výkonu 551 kW (750 k) při 2300 ot/min, v h= 0 m výkon 441 kW (600 k)
Vrtule čtyřlistá MW 116 s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 180 mm
Hiro Type 91 Model 2 rated at 740 hp at 2,300 rpm for take-off and 592 hp at sea level,
driving MW-116 a four-blade fixed-pitch propellers of diameter 10ft 5.2in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 805 l 837 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
315 km/h v 1500 m 195.7 mph in 4921 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,66 min do 3000 m 9,66 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6595 m 21637 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
kulomety byl ve třech výsuvných věžičkách, dvě na hřbetě a jedna pod trupem.
1x torpédo o hmotnosti do 800 kg nebo pumy 1x 500 kg, 2x 250 kg nebo 12x 60 kg
One flexible 0.303 in Type 92 machine-gun in each of the two retractable dorsal turrets and one retractable ventral turret
Bomb-load: one 800 kg torpedo or 800 kg of bombs carried externally under the fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
TTD se vztahují pouze na prototypy č. 1, 2, 5 a 6 -
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, teil 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X
http://www.combinedfleet.com/ijna/g3m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-15-t33046#119316 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Náčrtek - pohled z boku na první prototyp s řadovými motory Hiro Type 91
zdroj uveden výše
Micubiši Ka-15 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-15-t33046#233687 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more