Název: Name: | Hiro H2H1 (Námořní létající člun typ 89) | Hiro H2H (Navy Type 89 Flying boat) |
Originální název: Original Name: | 広廠 H2H1 八九式飛行艇 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.193R Hiro Naval Arsenal, Hiro DD.MM.1932-DD.MM.193R Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1932-DD.MM.193R serial production | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 13 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1930 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2870 kg | 6327 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4370 kg | 9634 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6500 kg | 14330 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,120 m | 72ft 6,9in |
Délka: Length: | 16.250 m | 53ft 3,75in |
Výška: Height: | 5,962 m | 19ft 6,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 120.50 m2 | 1297.05 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 53.94 kg/m2 | 11.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hiro typ 14, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci uspořádanými tvaru písmene do W o vzletovém výkonu 412 kW (560 k) později vestavěny Hiro Type 91-2 vodou chlazený dvanáctiválec s válci uspořádanými do písmene W o vzletovém výkonu 456 kW (620 k) a nominální výkon 342.5 kW (520 k) v h= 1 500 m. Vrtule: čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm . | Hiro Type 14 twelve-cylinder liquid-cooled Wee engine rated at 552 hp for take-off and later Hiro Type 91 MK 2 twelve-cylinder water-cooled W engine rated 612 hp for take-off and nominal power output 513 hp at 4,921 ft, driving a four-blade fixed-pitch propellers of diameter 9ft 10,11in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 870 l | 631,312 UK gallons (758,174 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 196 km/h v 1000 m | 121.8 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 126 km/h v ? m | 78.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 19.0 min do 3000 m | 19.0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 1625 km | 1009.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v předním střelišti, 1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti a 2x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm po jednom v každém bočním okně Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg) | One flexible 0.303 inch Type 89 machine-gun in bow, one flexible 0.303 inch Type 89 machine-gun in dorsal position and two flexible machine guns 0.303 inch Type 89 one in at both side windows. Bomb load: Up to 1,102 lb (two 551 lb bombs) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Na začátku války v Tichomoří již nebyl ve výzbroji námořního letectva. Nasazeny byly jako průzkumné v oblasti Šanghaje v době prvního japonsko-čínského incidentu. | The Type 89 Flying Boats entered service in time for the Shanghai Incident, served in front line service until the early years of the Second Sino-Japanese War. This plane was obsolete in 1941. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, London, Putnam, 1990, pp. 96-97, ISBN 0-85177-840-2. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 www.modelbud.pl - obrázky archiv autora |