Main Menu
User Menu

Military history website

     
Název:
Name:
SD-100
Originální název:
Original Name:
SD-100
Výrobce:
Producer:
ČKD Sokolovo, Praha /
Závody J. V. Stalina, Martin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1954 ČKD Sokolovo
DD.MM.1954-DD.MM.1957 Závody J. V. Stalina
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
771
- 129 (?) v ČKD / in ČKD
- 641 v ZJVS / in ZJVS
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.195R
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
31700 kg
Celková délka:
Overall Length:
9450 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3000 mm
Celková výška:
Overall Height:
2275 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
425 mm
Pancéřování:
Armour:
korba - čelo (horní): 75 mm / 50°
korba - čelo (spodní): 45 mm / 55°
korba - boky (horní): 45 mm / 40°
korba - boky (spodní): 45 mm / 0°
korba - zezadu (horní): 45 mm / 48°
korba - zezadu (spodní): 45 mm / 45°
korba - strop: 20 mm
korba - podlaha: 20 mm


maska kanonu: 40 - 110 mm


nástavba - boky: 45 mm / 0°-20°
nástavba - zezadu: 45 mm / 0°
nástavba - strop: 20 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-2-34
- vidlicový, čtyřtaktní, vznětový s přímým vstřikováním a kapalinovým chlazením
- počet válců: 12
- maximální kroutící moment: 2 200 Nm při 1 200 ot/min
- chladící kapalina:
- v letním období: voda
- v zimním období: nízkotuhnoucí směs
- spouštění motoru: elektrické (pomocné spouštění vzduchem)
- objem chladící soustavy: 107 l
- objem mazací soustavy: 85 l / 60 l
Výkon:
Power:
368 kW při 1800 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
- počet převodových stupňů: 5+1
- ovládání: mechanické
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
481) km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
252) km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
4703) km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
3304) km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
25 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,7 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,3 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
100 mm kanón vz. 44
- zásoba munice: 33 nábojů
- maximální rychlost střelby z místa: 8 ran/min
- maximální dostřel: 16 000 m
- mířená střelba do vzdálenosti: 7 000 m
- náměr: -3° až + 20°
- odměr: ±8°
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) maximální, 30 km/h průměrná
2) průměrná na polních cestách
3) bez přídavných sudů
4) bez přídavných sudů



norma spotřeby paliva:
- letní: 250 l/100 km
- zimní: 290 l/100 km


spotřeba paliva:
- na silnici: 160 l/100 km
- v terénu: 230 l/100 km


ochrana proti ZHN:
- žádná


napětí v elektrické síti vozidla: 24 V
- ukostřený záporný pól


objem všech palivových nádrží: 1 030 l


Spojovací prostředky:
radiostanice: RM-31T
- frekvenční rozsah: 2000-5995 kHz
- dělení frekvenčního rozsahu: po 5 kHz
- dosah: 10 - 12 km
tankové hovorové zařízení: R-112
Zdroje:
Sources:
Hlavní takticko-technická data tankové a automobiní techniky ČSLA, Naše vojsko, 1976
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#304199Version : 0
MOD
SD-100

In the czechoslovak licence produced self-propelled gun SU-100.

License the rights to produce the works of SU-100 Czechoslovakia won in 1951. Production for the needs OF ran from 1953 in prague ČKD Sokolovo, a year later he moved to Slovakia to the Races Joseph In. Stalin in the Martin. In the years 1956 and 1957 it was in Slovakia made 365 spgs SD-100. Production of the SD-100 ended in 1957 after fabrication of the 771 specimens.

In the colors OF serve 460 machines, the rest have gone (from production) for export. Spgs SD-100 was from 1953 introduced into the loadout tank and tankosamohybných regiments, which accounted for about one-third of the number of tank technology and replacing the temporary lack of medium tanks T-34/85.

Since the sixties have been gradually from the departments OF downloaded and WELL to is trying to further sell them to "friendly" countries, which in some cases thrived (e.g., in 1967, to Morocco). Part of the SD-100 of the czechoslovak people's army, however, further remained in the warehouses and for a long time was destined for the arming of the presence of the generated formations of tank troops.
Export SD-100 in the colors of Egypt and Syria participated in the Suez (1956), the six day (1967) and yom kippur war (1973).



Users (the list is not likely complete, the numbers of pieces are to a minimum limit): Czechoslovakia, Bulgaria, Egypt (148 units on the basis of contracts from the years 1955 to 1957, 100 units on the basis of the treaty of 1967, in the case of the supply of a further 50 specimens is not certain if these machines were čs. origin or were the soviet and Czechoslovakia played only the role of mediator - these machines should be delivered to the 1.3. 1956), Ethiopia, Yemen (50 pieces), Cuba (50 pieces, these were the vehicles of soviet production and Czechoslovakia played only the role of mediator), Morocco, Romania, Syria (36 pieces delivered approximately in the range of 1955 to 1957).
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#145818Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Samhybné delo SD-100 VPZ 92856.


Zdroj : Československá armáda 1957 č.19
CZK - SD-100 - SD-100 bez predných blatníkov. V pozadí OT-810.

SD-100 bez predných blatníkov. V pozadí OT-810.
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#259837Version : 0
In the colors OF....
CZK - SD-100 - cca 1960 (Vojenská technika)

cca 1960 (Vojenská technika)
CZK - SD-100 - cca 1960 (Vojenská technika)

cca 1960 (Vojenská technika)
CZK - SD-100 - cca 1959 (Vojenská technika)

cca 1959 (Vojenská technika)
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#145834Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SD-100 se v ČSLA k výcvikovým úkolům používaly ještě v první polovině sedmdesátých let.
CZK - SD-100 - Obrázek pocházející cca z roku 1974 (Československý voják)

Obrázek pocházející cca z roku 1974 (Československý voják)
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#184134Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VZaZ 1958
CZK - SD-100 - Dargovský priesmyk

Dargovský priesmyk
CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#222676Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Demontážou kanónu i celej masky sa vytvoril otvor pre inštruktora, cez ktorý sledoval terén pred vozidlom.


Zdroj : Brožek Ota, Horský Jiří : Tajomstvo siedmich armád, Mladé letá 1975
CZK - SD-100 - Vozidlo na výcvik vodičov.

Vozidlo na výcvik vodičov.
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#347067Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Samohybné delo SD-100 čs. armády pri prekonávaní vodnej prekážky.



Zdroj : HOLUB Ota – Československé tanky a tankisté – Naše vojsko Praha, 1980
CZK - SD-100 - Výjazd z vodného toku.

Výjazd z vodného toku.
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#377941Version : 0
SD-100 ("937") from the collections of the collections Military museum on demarcation line in Rokycany, Mud 2001. The accident occurred, which shows us torn off hanging the sinker and the first of the running wheel. After crossing the mulde in front of the grandstand to shear off the idler wheel and got under the first roadwheel, which subsequently collapsed from the collateral (the axis of the wheel to the arm stayed there) and even with the belt that broke, it remained composed on the ground. It is interesting that stripped the belt stayed about 200 yards behind the vehicle and the heritage of the tanks , BT it turned out - the machine left..
CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#145885Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SD-100 ("937") ze sbírek sbírek Vojenského muzea na demarkační linii v Rokycanech, Kursk 1943-2006. Pohled do interiéru na na strop motorového prostoru.
CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#178538Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SD-100, Národní památník II. světové války (resp. Památník Ostravské operace), Hrabyně.
CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#183902Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Foceno na modelářské soutěži E-day v Plzni.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#242010Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zadní pohled na stejný stroj jako na předchozí fotografii.
Zdroj: soukromý archiv.
CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#242686Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SD-100 ("3") egyptské armády v kamufláži, ve které sloužil v průběhu Suezské války (2. arabsko-izraelská válka) v roce 1956, Bovington Tank Museum, 2003 a 2004. Všechny SU-100 používané egyptskou armádou měly být vyrobeny v Československu. Zobrazené vozidlo bojovalo v řadách odřadu egyptské 1. obrněné brigády proti Izraelcům poblíž města Abu Aweigila na Sinaji. Následně bylo ukořistěno britskými vojáky 3. praporu Paradesantního pluku v Port Saidu v rámci operace Musketeer - britsko-francouzským výsadkem do Egypta v listopadu 1956. Vozidlo je dnes v pojízdném stavu.











URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#2974Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Egyptský SD-100 (resp. SU-100), Bovington Tank Museum, 2005.
CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#380402Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SD-100 z Dargovskeho priesmyku


vlastné foto
CZK - SD-100 - Dargov 23.4.2010

Dargov 23.4.2010
CZK - SD-100 - Dargov 23.4.2010

Dargov 23.4.2010
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#356352Version : 0
Civil war in Yemen (2015)

Source: spioenkop.blogspot.cz
.
CZK - SD-100 -


URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#539472Version : 0
MOD
Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dá se nějak poznat SD-100 od SU-100?
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#484451Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SD-100 = SU-100. SU-100 je původní sovětské značení = "Samochodnaja ustanovka". V naší, československé, armádě byla samohybka zavedena pod označením SD-100 = "samohybné dělo".
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#503966Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Predpokladám že áno - ale nie vizuálne pri bežnom pohľade. Skôr pri hlbšom skúmaní - každý stroj má spravidla niekde vyrazené výrobné číslo, resp. aj označenie výrobcu... A SD-100 ako licenčná výroba ho budú mať iné ako pôvodné sovietske stroje.
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#503972Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Asi Vám nerozumím. SU-100 versus SD-100 při běžném pohledu, pokud opravdu člověk tyto samochodky nezná do šroubečku, nerozezná sovětský výrobek od čs licenčního. Ba i na stránkách válka.cz můžete zjistit, že si lidé pletou SU-100 s SU-85. Jako veškerá jiná technika, se i tato samozřejmě v detailech v průběhu výroby jak v SSSR tak potom v Československu byla vylepšována a upravována. Ve služebním předpisu Oper-II-11 "Příručka technických dat o výzbroji a výstroji československé lidové armády" z roku 1956 je "stovka" označena jako "100mm SAMOHYBNÉ DĚLO (100mm ShD). Samozřejmě výrobní číslo a další značky výrobce jsou potřebné pro určení odkud ShD pochází. Ovšem je možné narazit (osobní zkušenost) na původní SU-100, ve kterých jsou součásti (někdy i spousta součástek) vyrobené u nás. Tyto informace se dají určitě dohledat nejen v podnikových archivech.


Ještě pár odlišných TTD výše uvedených z daného předpisu:
výška 2240 mm
světlost 350 mm
maximální rychlost na silnici 55 km/hod
střední rychlost na silnici 30 km/hod
střední rychlost v terénu 10 až 15 km/hod
akční rádius na silnici 300 km
akční rádius v terénu 200 až 250 km
úhel stoupání 35°


Zdroj:
Osobní poznámky z dob mého působení ve VHÚ Žižkov.
Oper-II-11, Příručka technických dat o výzbroji a výstroji československé lidové armády, MNO Praha 1956
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#504025Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pro vizuální odlišení SU 100 (sovětský) a SD 100 (československý) je celkem spolehlivým vodítkem, použití odlišné technologie při výrobě předních krytů blatníků. Zatímco u sovětského typu jsou tyto kryty zakulacené, u československých výrobků jsou kryty rovné a skosené směrem dolů. Rovněž tak opracování a provedení odlévaných a svařovaných dílů je u SD 100 celkově preciznější, to však lze zjistit pouze při přímém porovnání obou strojů.
Stejná kritéria platí i u rozpoznání tanků T 34/85 vyrobených v SSSR, nebo na Slovensku.
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#504096Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Výborně, tohle je odpověď, na kterou jsem čekal. AK-47 byl také jen jeden, ale téměř vždy bylo hned poznat, která země ho vyráběla. Právě podle detailů, díky.
URL : https://www.armedconflicts.com/CZK-SD-100-t38481#504112Version : 0
MOD