Tupolev DIP

Туполев ДИП
     
Název:
Name:
Tupolev DIP Tupolev DIP
Originální název:
Original Name:
Туполев ДИП
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
14.02.1935
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3876 kg 8545 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5300 kg 11684 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,19 m 62ft 11,5in
Délka:
Length:
11,10 m 36ft 5in
Výška:
Height:
5,50 m 18ft 0,53in
Plocha křídla:
Wing Area:
56,86 m2 612.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ybrs o výkonu 559 kW/760 k
třílistá stavitelná vrtule Chauvière
Hispano-Suiza 12Ybrs, power 750 hp
three-bladed variable-pitch propeller Chauvière
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
352 km/h v 4000 m 218.7 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,18 min do 5000 m 15,18 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x bezzákluzový kanon APK-8 ráže 102 mm
2x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na hřbetě
1x 102 mm APK-8 recoilless cannon
2x 7.62 mm ShKAS machine gun in the wing roots
1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the dorsal position
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#555462 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stroj je výsledkem snahy o těžkou dělovou stíhačku, v souladu s koncepcí dělení stíhacích letadel ve 30. letech. Vznikl modifikací modelu MI-3D/ANT-21bis. Tupolev zadal práci týmu vedenému Mjasičevem. Ten umístil do trupu nově vyvíjený kanon DRP. Kanon vyvíjela skupina L. V. Kurčevského. Zkratka značí Dynamo Reaktivnaja Puška a šlo o pokus o využití bezzákluzového kanónu v letadle. Hmotnost náboje ráže 102 mm byla při výstřelu eliminována vypálením protiváhy o stejné hotnosti a vypuštění části plynů vzniklých při výstřelu v protisměru předpokládaného zákluzu. Kanon se projevil jako nepříliš praktický, největší námitky byly k příliš pomalé rychlosti střelby. Zbraň byla problematickou, nikdy se zpětný ráz nepodařilo zcela eliminovat. Problémem bylo i komplikované nabíjení. Nakonec byl celý vývoj zastaven ve prospěch raketové výzbroje letadel. (Např. rakety RS-82, jejichž montáž na letadla vyžadovala minimum úprav.) Neúspěch zbraně se promítl i do osobního života Kurčevského - po zastavení vývoje v r. 1936 byla jeho skupina rozpuštěna a on sám zatčen.
Konstrukční práce začaly 1. června 1933, v průběhu let 1934 - 35 probíhaly tovární zkoušky. Předpokládané výhody zbraně se neprokázaly, letoun si navíc podržel i problematické letové vlastnosti svého předchůdce. Vývoj byl nakonec zastaven, stroj neprocházel ani vojskovými zkouškami, plánovanými na začátek r. 1936. K sériové výrobě pochopitelně také nedošlo.


Stejně neúspěšně dopadly i ostatní pokusy s využitím této zbraně, mnohdy silně futuristické - např. I-12, DI-8, BIČ-17.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#149587 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pro představu, jak vypadala zbraň, je tu odkaz na experimentální /nouzovou?/ zástavbu na nákladním voze. Podotýkám, že zbraň, plánovaná pro letoun, měla ráži ještě větší, tedy 102 mm.


k nahlédnutí: https://www.valka.cz/viewtopic.php?t=39417
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#149629 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dip.html
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft22171.htm

Tupolev DIP -


Tupolev DIP -


Tupolev DIP -


Tupolev DIP -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#555463 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more