Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K]

Sukhoi Su-22M4 / Сухой Су-22М4
     
Název:
Name:
Suchoj Su-22M4 Sukhoi Su-22M4
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-22М4
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.1990 Komsomolskoamurský letecký závod J. A. Gagarina, Komsomolsk na Amuru /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.1990
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
400
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10670 kg 23523 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15230 kg 33576 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19430 kg 42836 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,681) m 44ft 10,58in 1)
Délka:
Length:
17,34 m 56ft 10,67in
Výška:
Height:
5,13 m 16ft 9,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,491) m2 414.3 1) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ljulka AL-21F-3 o tahu 76,49 kN / 109,83 kN s přídavným spalováním Lyulka AL-21F-3, thrust 17195 lbf / 24692 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4590 l 1010 Imp gal / 1213 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1805 km/h v 11000 m 1121.6 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15200 m 49869 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2550 km 1584.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon NR-30 ráže 30 mm, 80 nábojů každý

4000 kg podvěšené výzbroje na 8 závěsnících:
Ch-25
Ch-29L
Ch-29T
Ch-28
Ch-58
R-60
raketnice UB-32A s 32 neřízenými raketami S-5 ráže 57 mm
raketnice B-8M-1 s 20 neřízenými raketami S-8 ráže 80 mm
B-13L s 5 neřízenými raketami S-13 ráže 122 mm
kontejner UPK-23-250 s kanonem GŠ-23L
rakety S-24 ráže 240 mm
rakety S-25 ráže 250 mm
pumové kontejnery KMGU
500kg pumy
...
2x 30 mm NR-30 cannon, 80 rounds each

6614 lb of ordnance, 8 hardpoints:
Kh-25
Kh-29L
Kh-29T
Kh-28
Kh-58
R-60
UB-32A rocket pods with 32 S-5 57 mm unguided rockets
B-8M-1 rocket pods with 20 S-8 80 mm unguided rockets
B-13L rocket pods with 5 S-13 122 mm unguided rockets
UPK-23-250 pods GSh-23L cannon
240 mm S-24 rockets
250 mm S-25 rockets
KMGU munitions dispensers
1102 lb bombs
...
Uživatelské státy:
User States:






















Poznámka:
Note:
1) šípovitost 30°, 10,03 m při šípovitosti 63°
2) šípovitost 30°, 34,50 m2 při šípovitosti 63°
1) at 30° sweep; 32ft 10,87in at 63° sweep
2) at 30° sweep; 371.35 ft2 at 63° sweep
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Sukhoi Su-7/-17/-20/-22: Soviet Fighter and Fighter-Bomber Family. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-108-3.
Antonov, Vladimir;. Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
Маркович, В., Приходченко, И. Истребитель-бомбардировщик Су-17, убийца "духов". Яуза, Москва 2013. ISBN 978-5-699-62532-1.
Bašný, Jiří et al. Su-22 M-4, UM-3K. Nakladatelství 4+, Praha 1996. ISBN 80-900708-1-7.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#559897 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Suchoj Su-22M4R


Jde o přizpůsobení letounu Su-22M4 pro průzkumné účely. Letoun je na přání zákazníka stejně modifikovatelný jako Su-17M4R a jediným rozdílem oproti tomuto letounu je změna označení průzkumných kontejnerů na KKR-1TE/2-54K a využívání pouze kontejnerů KKR-2, KKR-2A a KKR-2Š. Modifikaci lze kdykoli provést v polních podmínkách a to jak z průzkumného letounu na stíhací bombardér tak i zpětně.


Shrnutí historie celé vývojové řady Suchoj Su-17/20/22 lze nalézt v tomto článku
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#179444 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Su-22M4 (3311, 3312, 3316) vyřazené z výzbroje slovenského letectva.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#236369 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Su-22M4 (4006), Vojenské letecké muzeum Kbely.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#19610 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Su-22M4 (4006), Vojenské letecké muzeum Kbely.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Zadní dvojice trupových závěsníků.

Zadní dvojice trupových závěsníků.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Pravá zadní výmetnice klamných cílů

Pravá zadní výmetnice klamných cílů
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Hromadný závěsník s dvojicí cementových cvičných pum.Podvěšen je na vnitřním křídelním závěsníku.

Hromadný závěsník s dvojicí cementových cvičných pum.Podvěšen je na vnitřním křídelním závěsníku.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Příďová podvozková noha s připojeným tažným ojem.

Příďová podvozková noha s připojeným tažným ojem.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Přední výmetnice klamných cílů

Přední výmetnice klamných cílů
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Příď s viditelnými protipumpážními dvířky.Horní dvířka jsou otevřená protože v klidu na zemi není v hydraulice SU-22 dostatečný tlak pro udržení dvířek v uzavřené poloze.Při nahazování motoru se dvířka uzavírají.

Příď s viditelnými protipumpážními dvířky.Horní dvířka jsou otevřená protože v klidu na zemi není v hydraulice SU-22 dostatečný tlak pro udržení dvířek v uzavřené poloze.Při nahazování motoru se dvířka uzavírají.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Hromadný závěsník bez podvěšených pum

Hromadný závěsník bez podvěšených pum
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Pouzdro s dvojkanonem GŠ-23 na pravém vnějším křídelním závěsníku.Kanon mohl být sklopen až do úhlu 45° dolů z vodorovné polohy.Jeho konstrukce umožňovala jeho montáž také v poloze pro střelbu vzad.

Pouzdro s dvojkanonem GŠ-23 na pravém vnějším křídelním závěsníku.Kanon mohl být sklopen až do úhlu 45° dolů z vodorovné polohy.Jeho konstrukce umožňovala jeho montáž také v poloze pro střelbu vzad.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Pravý střední křídelní závěsník s odpalovacím zařízením pro protiletadlovou řízenou střelu R-60 s infračerveným naváděním.

Pravý střední křídelní závěsník s odpalovacím zařízením pro protiletadlovou řízenou střelu R-60 s infračerveným naváděním.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Detail tepelného výměníku v kořeni SOP.Tento výměník byl montován pouze u verze SU-22M4 (SU-17M4).Dvoumístná varianta SU-22UM3-K vycházející ze staršího SU-17M3 jej nenesla.

Detail tepelného výměníku v kořeni SOP.Tento výměník byl montován pouze u verze SU-22M4 (SU-17M4).Dvoumístná varianta SU-22UM3-K vycházející ze staršího SU-17M3 jej nenesla.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Tažné oje pro pozemní manipulaci s letounem připojené k přední podvozkové noze.

Tažné oje pro pozemní manipulaci s letounem připojené k přední podvozkové noze.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Dvojice raketnic UB-32 podvěšených na přední dvojici trupových závěsníků.

Dvojice raketnic UB-32 podvěšených na přední dvojici trupových závěsníků.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - Detail příďového značení letounů SU-22.Znak nad číslem 4006 udává příslušnost k 2.letce (technické).Velké kuhové samolepky jsou z Airshow ve Fairfordu (ročník 1994 a 1995) kde tento letoun vystupoval v rámci skupiny Duha.

Detail příďového značení letounů SU-22.Znak nad číslem 4006 udává příslušnost k 2.letce (technické).Velké kuhové samolepky jsou z Airshow ve Fairfordu (ročník 1994 a 1995) kde tento letoun vystupoval v rámci skupiny Duha.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#161173 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tento Su-22M4 "modrá 798" (výrobní číslo 31406) do NDR dorazil 31. října 1986. Po celou dobu své služby operoval v rámci 1./MFG-28 (= 1. letka Námořního leteckého pluku 28) z letiště Laage. Po sjednocení Německa obdržel označení Bundesluftwaffe 25+44. Na letounu je ještě patrná slavnostní "kamufláž" (modrá-žlutá-červená), kterou obdržel před svým posledním letem před sjednocením SRN a NDR. Tento let proběhl 27. září 1990.(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#172093 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Další "Suk", který působil u vojenského letectva NDR. Tentokrát se jedná o letoun výrobního čísla 25509, který během své služby u LSK/LV nosil taktické číslo "červená 362". Tento letoun byl jedním z prvních deseti Su-22M4 a Su-22UM3K, jež na podzim 1984 dorazily ze SSSR v útrobách An-22 v rozebraném stavu na východoněmecké letiště Rothenburg. Letoun svoji kariéru následně prožil u 1./JBG-77 na letišti Laage. Po sjednocení Německa stroj obdržel kódové označení Luftwaffe 25+02. Nakonec unikl sešrotování a dnes je součástí expozice v německém muzeu v Peenemünde. (©Radek Havelka)



URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#191593 Version : 0
Su-22M4 "8205" 21. the base of the tactical air force (previously 7. a squadron of tactical air force)
Radom 2011.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - vlastní foto

vlastní foto
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - vlastní foto

vlastní foto
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#412457 Version : 0
Militärhistorisches Museum der Bundeswehr - Flugplatz Berlin-There, 2015, own photo.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Published with authors permit

Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Published with authors permit

Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Published with authors permit

Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#534322 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#534416 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


Suchoj Su-22M4 [kód NATO: Fitter-K] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M4-kod-NATO-Fitter-K-t41780#534474 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more