Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F]

Sukhoi Su-22M / Сухой Су-22М
     
Název:
Name:
Suchoj Su-22M Sukhoi Su-22M
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-22М
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1977-DD.MM.1981 Komsomolskoamurský letecký závod J. A. Gagarina, Komsomolsk na Amuru /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1977-DD.MM.1981
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
303 (272?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR (S-52K)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19400 kg 42770 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,681) m 44ft 11in1)
Délka:
Length:
17,34 m 56ft 10,67in
Výška:
Height:
5,129 m 16ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,492) m2 414.32) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-29BS-300 o tahu 81,40 kN / 112,78 kN s přídavným spalováním Tumansky R-29BS-300, thrust 18298 lb / 25353 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4000 kg (vnútorné) 8818 lb (internal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2200 km/h v ? m 1367 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2175 km 1351.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov)

4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch
- PL rakety R-60, R-3S
- rakety Ch-23
- rakety Ch-25
- rakety Ch-28
- rakety Ch-27PS
- rakety Ch-25MP
- rakety Ch-58U
- rakety S-25L (od roku 1979)
- rakety S-25LD (od roku 1985)
- bomby do kalibru 500 kg
- bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01
- kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2
- zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š
2 x 30mm gun NR-30 (2 x 80 rounds)

4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch
- AA missiles R-60, R-3S
- missiles Kh-23
- missiles Kh-25
- missiles Kh-28
- missiles Kh-27
- missiles Kh-25MP
- missiles Kh-58U
- missiles S-25L (from 1979)
- missiles S-25LD (from 1985)
- bombs to 500 kg calibre
- rocket pods UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- gun container UPK-23-250, SPPU-22-01
- cluster container KMGU-1, KMGU-2
- incendiary tanks ZB-500, ZB-500Sh
Uživatelské státy:
User States:




?




?
Poznámka:
Note:
Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku


Kód NATO: Fitter-F


Exportná verzia Su-17M3, s novou chvostovou časťou s motorom R-29BS-300 a prednou časťou z prvých sérií Su-17M3 s dialkomerom Fon


1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 m pri nastavení v uhle 63°
2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63°
Information about development in article


NATO Code: Fitter-F


Export version of Su-17M3, new tail part with engine R-29BS-300 and front part from Su-17M3 first series with rangefinger Fon


1) at swept angle 30°, 32ft 11in at swept angle 63°
2) at swept angle 30°, 370.82 sq ft at swept angle 63°
Zdroje:
Sources:
Markovskij Viktor, Prochodčenko Igor: Istrebiteľ-bombardirovščik Su-17; Armada 21; Eksprint 2000
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#527534 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Od letounu SU-17M-2D byla odvozena exportní varianta SU-22M-2K,jež reprezentuje nový směr ve vytváření sovětských exportních letounů.Poprvé u tohoto letounu došlo k zavedení možností vybavení letounu na přání zákazníka.Z vnějších změn tohoto letounu byla nejmarkantnější SOP vybavená plynulým přechodem do obrysu trupu a zmenšení podbradku systému DISS a jeho posunutí vzad.Z vnitřních je potom nejzajímavější možnost použití dvou odlišných motorových jednotek Ljulka Al-21F,které jsou standartní výbavou letounu SU-17M-2D,nebo Tumanskij R-29B,které se používaly v letounech MiG-23.Tato možnost záměny motorových jednotek usnadnila unifikaci motorových jednotek letectev menších států a snížila tak náklady na vybavení,údržbu a školení nových techniků těchto letounů.Vzhledem k tomu že motor Tumanskij R-29B mě větší průměr než Ljulka Al-21F byla pro něj zkonstruována nová záďová část letounu a upravena vstupní ústrojí vzduchu k motoru,jejichž průřez byl ve společné přívodní části zvětšen o 12%.
U letounu SU-22M-2K byla též možnost modifikovat přístrojové a zbraňové vybavení letounu (např nahrazení či doplnění radarového dálkoměru laserovým).Tento balík záměnných systémů v pozdějších sériích obsáhl až 40 položek.
Letouny SU-22M-2K byly exportovány do Libye a Peru.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#165572 Version : 0
aviadejavu.ru
.
Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#559882 Version : 0
aviadejavu.ru
.
Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] -


Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#559883 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more