Airco D.H.6

     
Název:
Name:
Airco D.H.6 Airco D.H.6
Originální název:
Original Name:
Airco D.H.6
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Grahame-White Aviation Co Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Kingsbury Aviation Co. Ltd., Kingsbury /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Harland & Wolff Ltd., Belfast /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Morgan & Co., Leighton Buzzard /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Savages Ltd., Stroud /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Ransomes, Sims & Jefferies Ltd., Ipswich /
DD.MM.1917-DD.MM.191R The Gloucestershire Aircraft Co Ltd., Cheltenham /
DD.MM.1917-DD.07.1917 Canadian Aeroplanes Ltd., Toronto, Ontario, /
DD.MM.1921-DD.MM.1921 La Hispano Aircraft, Guadalajara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2362
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
662 kg 1460 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
919 kg 2027 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.95 m 35ft 11in
Délka:
Length:
8.32 m 27ft 3.5in
Výška:
Height:
3.29 m 10ft 9.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
40.53 1) m2 436.251) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
R.A.F.1a o výkonu 67 kW nebo
Curtiss OX-5 o výkonu 67 kW nebo
Renault o výkonu 59,6 kW nebo
Hispano-Suiza 8A o výkonu 104 kW
dvou nebo čtyřlistá vrtule
R.A.F.1a, power 90 hp, or
Curtiss OX-5, power 90 hp, or
Renault, 80 hp, or
Hispano-Suiza 8A, power 140 hp
two- or four-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
106.2 km/h v 1981 m 66 mph in 6500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.1 m/s 225 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
29 min do 1981 m 29 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
pro pobřežní hlídkování kolem 45 kg bomb up to 100 lb of bombs for coastal patrol
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) D.H.6A - 38.37 m2 1) D.H.6A - 413 sq.ft.
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0.
www.theaerodrome.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Airco_DH.6[

Airco D.H.6 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237940 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Airco DH-6


Výrobcem byla firma Aircraft Manufacturing Company. Konstruktérem tohoto cvičného typu byl Geoffrey De Havilland, konstrukce měla nahradit starší letouny používané k výcviku. Konstrukce letounu je z roku 1916 a výroba začala stroje dodávat v lednu 1917 a celkem jich bylo v několika továrnách vyrobeno 2282 (objednáno bylo 2950), výroba běžela i v Kanadě. Stroje sloužily nejen v Anglii, ale i na Blízkém východě a v Austrálii, vždy u výcvikových jednotek. Výkony stroje nebyly nijak oslňující, například stoupavost byla pouze 1,1 m/s a minimální rychlost pak kolem 50 km/h. Stroje byly mimořádně stabilní a dokonce musela být změněna centráž, aby se stala méně stabilní a žáci získali alespoň nějaké návyky. Koncem roku byly už stroje nahrazovány mnohem lepšími Avro 504. Na nízkých výkonech se zčásti podepsal i motor, vzduchem chlazený RAF-1A o 60KW, část strojů dostala motory Curtis OX-5 ale vzhledem k tomu že tento vodou chlazený motor byl těžší, výkony se nezlepšily. Po tom co byly stroje stahovány od cvičných jednotek byly přeřazeny ke hlídkové službě u RNAS (Royal Navy Air Service) a sloužily podél pobřeží Británie jako protiponorkové. V této službě nesly pouze pilota a místo druhého člena posádky obvykle nesly 50kg pumu, je zaznamenán i jeden útok na ponorku (UC-49), ale nebyl úspěšný. Vzhledem k tomu že běžnou taktikou ponorek byl útok na hladině pomocí děla byly i tyto pomalé stroje značnou pomocí a výrazně snížily ztráty lodí v blízkosti pobřeží. Stroje tak vydržely ve službě až do konce války (bylo jich tak využito přes dvě stě). Ve snaze zvýšit výkony bylo horní křídlo upraveno na menší hloubku a dostalo negativní stupnění, stroje se pak údajně nazývaly DH-6A. Po skončení války byly přeživší stroje, kterých zbylo 1050, prodány v dražbě civilním zájemcům, poslední dolétal prý až v roce 1937 v Austrálii. Po válce bylo ještě v roce 1921 vyrobeno 60 kusů firmou Hispano-Suiza ve Španělsku, měly ale jiný motor o 100 kW.
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#167675 Version : 0
Three-view sketch


source: http://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
Airco D.H.6 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237941 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prototyp
Zdroj: http://www.theaerodrome.com/
Airco D.H.6 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#219390 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)
2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu



zdroj: http://www.airwar.ru/enc/other1/dh6.html
Airco D.H.6 - 3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu

3. Španielska povojnová varianta - pohľad zo zadu
Airco D.H.6 - 2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8

2. Povojnová varianta vyrábaná v Španielsku s motorom Hispano-Suiza 8
Airco D.H.6 - 1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)

1. Sériový kus D.H. 6 (v druhom príspevku je fotografia prototypu)
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-6-t42467#237944 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more