Boeing KC-97G Stratotanker

     
Název:
Name:
Boeing KC-97G Stratotanker Boeing KC-97G Stratotanker
Originální název:
Original Name:
Boeing KC-97G Stratotanker
Kategorie:
Category:
tankovací letoun tanker aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1953-DD.MM.195R Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
592
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
37421 kg 82500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
45128 kg 99490 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
79379 kg 175000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
43.05 m 141ft 3in
Délka:
Length:
35.79 m 117ft 5in
Výška:
Height:
11.66 m 38ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
164.35 m2 1769 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-4360-35C o výkonu 2610 kW
čtyřlistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-4360-35C, power 3500 hp
four-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
34720 l 9172 gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
607 km/h v 7925 m 377 mph in 26000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
449 km/h v 1524 m 279 mph in 5000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.7 m/s 540 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
50 min do 6096 m 50 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m 30000 ft
Dolet:
Range:
3256 km 2023 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
KC-97G používal stejné motory, Pratt & Whitney R-4360-59B, jako předcházející verze KC-97F. Byly na něm ale provedeny menší úpravy, které umožňovaly jeho použití jako transportního letounu bez nutnosti vyjmout z kabiny zařízení pro tankování za letu. KC-97G byl schopen přepravovat 96 vojáků nebo 69 nosítek. Díky tomu se tato verze stala nejpoužívanější a nejpočetnější, dokud nebyla v roce 1956 na výrobních linkách nahrazena KC-135A. V průběhu výroby došlo k několika dalším úpravám, jako k zrušení prostoru radisty poté, co bylo zavedeno automatizované vybavení, a výrobní bloky 90 až 140 dostaly 2650l pomocné nádrže z B-50D. In-flight refueling tanker/transport aircraft
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M.: Boeing Aircraft since 1916. Naval Institute Press, Annapolis 1989. ISBN 0-85177-804-6
http://www.aero-web.org/specs/boeing/kc-97g.htm
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
https://archive.org/details/CCM-CS-010/mode/2up
URL : https://www.valka.cz/Boeing-KC-97G-Stratotanker-t45244#285019 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

KC-97G (sériové číslo 53-0151) v barvách v jakých sloužil u 9th Strategic Aerospace Wing dislokovaného na základně Mountain Home AFB v Idahu.


URL : https://www.valka.cz/Boeing-KC-97G-Stratotanker-t45244#176652 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aubi - jak je to prosim tady s motorem? v tabulce se pise jiny typ nez v poznamce na konci, imho by to mel byt R-4360-59B
URL : https://www.valka.cz/Boeing-KC-97G-Stratotanker-t45244#721483 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more