CZK - Tatra 26/30

     
Název:
Name:
Tatra 26/30 Tatra 26/30
Originální název:
Original Name:
Tatra 26/30
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1933 Tatra, akciová společnost pro pro stavbu automobilů a železničních vozů, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
181
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
1350 kg 2976 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
1500 kg 3307 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2850 kg 6283 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg - lb
Celková délka:
Overall Length:
5150 mm 16ft 10.75in
Celková šířka:
Overall Width:
1800 mm 5ft 11in
Celková výška:
Overall Height:
1900 mm 6ft 3in
Světlá výška:
Ground Clearance:
230 mm 9in
Rozvor:
Wheelbase:
22001) mm - 850 mm 86 ⅝ in1) - 33 ½ in
Rozchod:
Track:
1300 mm - všechny nápravy
51 ⅛ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnové brzdy mechanical, drum brakes
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
27 x 4,74“ nebo/or 5,50 – 18“ Ballon
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra 30
- zážehový, vzduchem chlazený
- počet válců: 4
- vrtání: 75 mm
- zdvih: 95 mm
- objem válců: 1 680 cm3
- maximální výkon: 17,7 kW při 3000 ot/min
Tatra 30
- gasoline, air cooled
- number of cylinders: 4
- bore: 3.0 in
- stroke: 3.7 in
- swept volume: 102.5 cu in
- maximum power output: 23.7 hp (24 PS) at 3000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod mechanical, 4 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, čtyřlamelová spojka dry, four-plate clutch
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
40 l 8.8 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60-70 km/h 37-44 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
14-16 l/100 km 20.18-17.66 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) krátký rozvor, dlouhý rozvor 2900 mm 1) short wheelbase, long wheelbase 114 ⅛ in
Zdroje:
Sources:
Rosenkranz, K.: Nákladní automobily Tatra : 100 let, GT Club, Praha, 1999
Zavadil, R.: Vojenské automobily Tatra v letech 1918 až 1945, Jakab, Nevojice, 2008
motomuseum-hostalek.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#595037 Version : 0
The vehicle was based on prototypes Tatra 26 a major change was the use of a more efficient four-cylinder engine against the original dvouválci, the drive concept has remained 6x4; front differentials were equipped with uzávěrkami

year of production 1927-1933
engine flat petrol four-cylinder engine 1680 ccm
the performance of 17,6 kW
air cooling
gearbox 4+1 tier reduction (8+2)
wheelbase 2900 mm + 850 mm
track 1300 mm front and rear
the maximum speed of 60-70 km/h
a curb weight of 1290 kg
load capacity 1500 kg
length 5500 mm
width 1800 mm
height 1900 mm

design work was begun in the year 1925
it was the first light or the three-axle truck apron the concept of ing.Ledwinky, therefore, with the páteřovou tube, bezkloubovými the driving shaft, helical differentials and kyvadlovými-half

the total was made 182 pieces
the military bought nine of the bogies for the banner of the offensive british company bsa manufactured in Milovicích and in praporních workshops were equipped with wooden karoseriemi depicting armoured cars
Carry various types of armament of the light or heavy machine guns in revolving turrets or fixed střílnách...záleženo from piece to piece
the registration numbers of the was NIV 601 to NIV 609
MNO ordered further:
5 Tatra 26/30 in the implementation of the break
6 Tatra 26/30 in the execution of the command car
a series of military valníků remove from Poland

for the civil sector produced the next implementation
-flatbed
-sightseeing car with a retractable roof
-ambulance
-omnibus
-the spa bus
or order to order a separate chassis and a superstructure to entrust some of the renowned karosáren


source
the museum of TATRA Kopřivnice
Autoalbum TATRA ISBN 809009156-3
.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#185923 Version : 0
Polish roller


Digital archive of the Provincial Archive in Opava
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658040 Version : 0
Roller


Digital Archive of the Provincial Archive in Opava
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658041 Version : 0
Ambulance


Digital Archive of the Provincial Archive in Opava
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658042 Version : 0
One variation on the bus and fire trucks.


Digital Archive of the Provincial Archive in Opava
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658043 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more