Název: Name: | Aerojet MQM-58A | |
Originální název: Original Name: | Aerojet MQM-58A | |
Kategorie: Category: | bezpilotní průzkumný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1960-DD.MM.RRRR Aerojet General Corp., Downey | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1960-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 35 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1958 Rheems SD-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | Vzlet pomocí katapultu nebo rampy, přistání na padáku | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | jiný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | žádné | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 450 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 606 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 4.06 m | |
Délka: Length: | 4.9 m | |
Výška: Height: | 1.09 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 2.58 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lycoming IMO-360-B1B o výkonu 165 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 75,7 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 555 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6096 m | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 185 km | |
Vytrvalost: Endurance: | 0,75 h | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | infračervený senzor AN/AAD-2 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1963-1964. McGraw-Hill Book, Marston & Co, New York 1963. www.designation-systems.net |
URL : https://www.valka.cz/Aerojet-MQM-58A-t48039#702087Version : 0
Aubi
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Průzkumný bezpilotní prostředek, vyvinutý firmou Rheem manufacturing pro US Army v roce 1957. Byl základní složkou průzkumného systému AN/USD-2 - tohle označení zahrnuje jak prostředek, tak pozemní zabezpečení. Označení používané výrobcem bylo XAE-2/3. Část firmy Rheem produkující vojenské systémy byla následně (1959) zakoupena společností Aerojet General a původní prostředek (SD-2) byl zdokonalen do verze MQM-58 Overseer.
Letoun byl poháněn tažnou vrtulí, vzlet se prováděl z odpalovacího zařízení na nákladním vozu V-260/USD, pro vzlet se používaly dva pomocné raketové motory. Pohon vrtule obstarával pístový motor Lycoming s výkonem 165 kW. Přistání probíhalo na padáku.
Základní průzkumné vybavení byl infra-červený systém AN/AAD-2, spojený s datalinkem pro realtime přenos nasnímaných dat. Kromě toho se zřejmě zkoušel i systém AN/DPD-2, což byl radar s bočním snímáním.
SD-2 byl v roce 1963 přeznačen na MQM-58A, ale zřejmě nebyl operačně nasazen. Na konci 60. let 20. století pak již nebyl používán.
Takticko-technická data zde.
Zdroje:
Letoun byl poháněn tažnou vrtulí, vzlet se prováděl z odpalovacího zařízení na nákladním vozu V-260/USD, pro vzlet se používaly dva pomocné raketové motory. Pohon vrtule obstarával pístový motor Lycoming s výkonem 165 kW. Přistání probíhalo na padáku.
Základní průzkumné vybavení byl infra-červený systém AN/AAD-2, spojený s datalinkem pro realtime přenos nasnímaných dat. Kromě toho se zřejmě zkoušel i systém AN/DPD-2, což byl radar s bočním snímáním.
SD-2 byl v roce 1963 přeznačen na MQM-58A, ale zřejmě nebyl operačně nasazen. Na konci 60. let 20. století pak již nebyl používán.
Takticko-technická data zde.
Zdroje:
http://www.designation-systems.net/
http://www.astronautix.com/lvs/overseer.htm
URL : https://www.valka.cz/Aerojet-MQM-58A-t48039#187670Version : 0
Snake
MOD
Reklama
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft33786.htm
URL : https://www.valka.cz/Aerojet-MQM-58A-t48039#702090Version : 0
Aubi
MOD