Název: Name: | Micubiši G3M2 model 21 | Mitsubishi G3M2 Model 21 |
Originální název: Original Name: | 九六式陸上攻撃機二一型 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1939 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 343 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1937 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4813 kg | 10611 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7778 kg | 17148 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 25,000 m | 82ft 0,25in |
Délka: Length: | 16,470 m | 54ft 0,42in |
Výška: Height: | 3,685 m | 12ft 1,08in |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,00 m2 | 807.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 103,71 kg/m2 | 21.24 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mitsubishi MK8D Kinsei 41/42 o startovním výkonu 791 kW (1075 k) výkon 728 kW (990 k) v h= 2 800 m Vrtule: trojlistá kovová HS CS 16 stavitelná v rozsahu 23,5°- 29° o průměru 3 200 mm | Mitsubishi MK8D Kinsei 41/42 rated at 1,060 hp for take-off and 976 hp at 2,800 m, driving Hamilton Standard CS-16 three-blade variable-pitch (23,5°- 29°) metal propeller of diameter 10.5ft |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3874 l | 852 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 376 km/h v 2800 m | 233.6 mph in 9186 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 278 km/h v 4000 m | 172.7 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,9 min do 5000 m | 12,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9200 m | 30184 ft |
Dolet: Range: | 3800 km | 2361.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4380 km | 2721.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve třech zatažitelných střeleckých věžích. Pumy nebo torpédo: do 800 kg na závěsech pod trupem (12x 60 kg nebo 2x 250 kg nebo 1x 800 kg) | One flexible 0.303in Type 92 machine-gun in each of the two retractable dorsal turrets and one retractable ventral turret Bomb-load: one 800 kg torpedo or 800 kg of bombs carried externally under the fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九六式陸上攻撃機二一型 / Shiki rikujo kogekiki / Námořní útočný bombardér Type 96 Model 21 | 九六式陸上攻撃機二一型 / Shiki rikujo kogekiki / Type 96 Model 21 Land-based Attack Aircraft Allied reporting name "Nell" More powerful engines and increased fuel capacity, dorsal turret. |
Zdroje: Sources: | Rene J.Francillon Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War; Naval Institute Press, Annapolis, rok 1979. William Green, Famous Bombers of the Second World War, Second Series; Hanover House, Garden City, NY; rok 1960. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X www.historyofwar.org http://www.combinedfleet.com/ijna/g3m.htm http://www.go2war2.nl/artikel/531 www.warbirdsresourcegroup.org http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_G3M www.aviastar.org www.aircraftresourcecenter.com archiv autora |