Phönix D.I

     
Název:
Name:
Phönix D.I Phönix D.I
Originální název:
Original Name:
Phönix D.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1917-DD.05.1918 Phönix Flugzeugwerke AG, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1917-DD.05.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
140
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
665 kg 1466 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
805 kg 1775 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,80 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
6,75 m 21ft 8,62in
Výška:
Height:
2,65 m 9ft 1,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
25 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hiero o výkonu 147 kW/200 k Hiero, power 197 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
178 km/h v ? m 110.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 2000 m 7 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 8 mm guľomet Schwarzlose 2x 8mm Schwarzlose machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Phoenix D.I bol vyvinutý na základe prototypu Phoenix 20.16 na ktorom boli použité krídla z prototypu Phoenix 20.15. Prednosťou lietadla bol dobrý výhľad pilota, výborné ovládanie a robustná konštrukcia. Nedostatkom bola pomerne nízka rýchlosť. Lietadlo sa používalo až do konca vojny.
Z celkového počtu vyrobených lietadiel bolo 20 ks zaradených k námornému letectvu. Časť strojov sa neskôr používal ako fotografické prieskumné lietadlá.
Po skončení prvej svetovej vojny zostala časť lietadiel zaradená vo formujúcom sa letectve Juhoslávie (Kráľovstvo Srbov, Chorvátov a Slovincov) a zúčastnili sa v ozbrojených potýčkach v západnom Slovinsku.
-
Zdroje:
Sources:
Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992.
Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967.
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
www.csd.uwo.ca
http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
ah.milua.org
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#190315 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie zo serveru ah.milua.org a http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
Phönix D.I - Phoenix D.I

Phoenix D.I
Phönix D.I - Phoenix D.I

Phoenix D.I
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#190320 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Phönix D.I - Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. vířivou kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.

Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. "vířivou" kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.
Published with authors permit

Phönix D.I -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#413550 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more