1. letecké operační středisko [1951-1953]

1st Air Operation Centre
     
Název:
Name:
1. letecké operační středisko 1st Air Operation Centre
Originální název:
Original Name:
1. letecké operační středisko
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.01.1951
Předchůdce:
Predecessor:
Letecké operační středisko 1 1st Air Operation Centre
Datum zániku:
Disbanded:
01.01.1953
Nástupce:
Successor:
Sborové velitelské stanoviště Corps Command Post
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
01.01.1951-01.01.1953 Hlavní letecký operační sál
01.01.1951-01.01.1953 Main Air Operation Room
Dislokace:
Deployed:
01.01.1951-01.01.1953 Praha, Kbely /
Velitel:
Commander:
01.01.1951-DD.MM.RRRR Mach, Jaroslav (podplukovník letectva)
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:

01.01.1951-DD.12.1952 Velitelská rota
?
01-01.1951-DD.12.1952 Command Company
?

Poznámka:
Note:
01.01.1951-01.01.1953 VÚ 1115 Praha -
Zdroje:
Sources:
Vojenský historický archiv Praha
www.vojenstvi.cz
URL : https://www.valka.cz/1-letecke-operacni-stredisko-1951-1953-t48979#190418 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prostředky, využívané pro pomoc a navigaci letounů byly rozmístěny:
- Praha-Kbely: oblastní goniometr ( EP 2 a sestupový goniometr
- Plzeň: letištní goniometr
- Hradčany: letištní goniometr
- Boží Dar: zaměřovač VVF (Tornádo)
 Miškovice u Prahy: zaměřovač VVF (Tornádo) a dálkoměrná stanice ( EMEG - EMAG)

Zdroj: www.vojenstvi.cz
"Bez nich by nevzlétli" - Svět křídel 2008
URL : https://www.valka.cz/1-letecke-operacni-stredisko-1951-1953-t48979#195694 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Složení:
1) Operační sál
- velitelská rota ( Kbely)

2) Hlavní radarová ústředna (na kopci Praha v Brdech)
dříve jako: 1. radarová ústředna (15.12.1950-DD.MM.RRRR)
- spojovací četa:
radiodružstva (Plzeň, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Staňkov, Klatovy, Strakonice, a České Budějovice)

3) Hlásný radiolokační vlak (Horažďovice-přesunut do Komárna)

4) Radarové stanice:
- 1. radarová stanice (Trpisty u Stříbra)
- 2. radarová stanice (Janovice nad Úhlavou)
- 3. radarová stanice (České Budějovice)

5) Radarová naváděcí stanice:
- 1. radarová naváděcí stanice (Přílezy u Města Teplá) (DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR)
dříve jako: 2. radarová ústředna (15.12.1950-DD.MM.RRRR)
- 2. radarové naváděcí stanice (Cerhonice) (01.07.1951-DD.MM.RRRR)
- 3. radarová naváděcí stanice (Dobřany)
(DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR)

Radiolokační vybavení tvořily radiolokátory kořistního původu RZ-III, RZ-IV, RZ-V a JS (Jagdschloss) a ze SSSR dodaný "americký" SCR-527A
Pro radiové spojení byly používány zejména:
radiové stanice: LR-10 (FuG 10) a LR-16 (FuG 16ZY)
radiovůz: Radiovůz RDV 10/16M (Kfz 17/1)

Zdroj: www.vojenstvi.cz (Vaše dotazy-Dotaz č. 386)
URL : https://www.valka.cz/1-letecke-operacni-stredisko-1951-1953-t48979#384105 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more