Zvědná peruť 6 [1937-1942]

Scouting Squadron 6 / VS-6
     
Název:
Name:
Zvědná peruť 6 Scouting Squadron 6
Originální název:
Original Name:
Scouting Squadron 6
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.07.1937
Předchůdce:
Predecessor:
Zvědná peruť 8B Scouting Squadron 8B
Datum zániku:
Disbanded:
DD.09.1942
Nástupce:
Successor:
- -
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Letecká skupina Enterprise (CEAG)
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Enterprise Air Group (CEAG)
Dislokace:
Deployed:
07.12.1941-10.03.1942 -, USS Enterprise (CV-6)
30.04.1942-26.05.1942 -, USS Enterprise (CV-6)
28.05.1942-13.06.1942 -, USS Enterprise (CV-6)

Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-01.02.1942 Hopping, Hastead (Lieutenant Commander)
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Gallaher, Earl (Lieutenant)
Výzbroj:
Armament:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Curtiss SBC-3 Helldiver
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Douglas SBD-2 Dauntless
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Douglas SBD-3 Dauntless
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.wings-aviation.ch
URL : https://www.valka.cz/Zvedna-perut-6-1937-1942-t50863#581732 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

(Založeno během linkování Enterprise a fotogalerie)


URL : https://www.valka.cz/Zvedna-perut-6-1937-1942-t50863#194835 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prieskumná peruť 6 (Scouting Six, VS-6)


V rokoch 1938-1942 väčšinou v podriadenosti Leteckej skupiny Enterprise (až na občasné krátke výnimky).


07.12.1941 bolo vo výzbroji Scouting Six (VS-6, prieskumná peruť 6) celkom 18 lietadiel - 10 x Douglas SBD-2 a 8 x SBD-3 Dauntless.


07.12.1941 sa lietadlá perute podieľali na prieskume oblasti medzi USS Enterprise a ostrovom Oahu s následným pristátim na NAS Pearl Harbour. Lietadlá sa zoskupili do formaćie o 06:15 hod meistneho času a nabrali kurz na NAS Barbers Point. Pri priblížení zachytili posádky lietadiel podozrivé kúdoyl dymu z oblasti základne a následne aj zmätenú rádiovú korešpondenciu o útoku. Pri priblížení k MCAS Ewa zbadali posádky aj prvé útočiace japonské lietadlá útočiace na letisko. V tomto čase obdržal veliteľ perute Lieutenant Commander H.L. Hopping (zároveň pilot lietadla 6-S-1) oficiálnu správu o japonskom útoku na Pearl Harbour. Peruť klesla na malú výšku a o 08:45 začala pristávať na ostrove Ford Island (NAS Pearl Harbour), práve počas druhého z troch japonských útokov. Peruť požadovala vyzbrojenie bombami a informácie o prebiehajúcom útoku a nové rozkazy, čo ale nebolo možné prostredníctvom spojovacích prostriedkov základne, ktore bolo následkom japonského útoku nefunkčné. Náhradné spojenie s miestnym velením (2. krídlo) zabezpečil veliteľ perute prostredníctvom spojovacích prostredkov svojho lietadla. Nakoľko velenie nemalo dostatočné informácie o pohybe japonských útočiacich síl, rozhodol sa veliteľ perute vykonať prieskum hláseného pohybu dvoch japonských lietadlových lodí z oblasti cca 25-40 míľ juhozápadne až západne od NAS Barbers Point. Na prieskum odštartovala 6-S-1 o 10:30 hod, pričom preskúmala oblasť cca 20 míľ západne, 20 míľ južne, ďalších 20 míľ západne, 20 míľ južne a nakoniec 60 míľ východne do návratu na letisko, ale japonské lode neboli objavené. Medzitým boli obdržané nové rozkazy z Enterprise, zahrňujúce, doplnenie palivo, dozbrojenie a zmenu formácie. Tieto rozkazy zachytilo lietadlo 6-S-7 ktoré hladkovalo s ďalšou trojicou vo vzduchu v okolí základne.
Veliteľ VS-6 pristá na základni o 11:45 hod a hlásil veliteľovi 2. krídla (ktorý prevzal velenie vzdušných síl v oblasti po výpadku spojenia) že zhruba 60 míľ južne a 100 míľ západne od NAS Barbers Point nie sú japonské plavidlá. Zároveň ho informoval o rozkazoch obdržaných z USS Enterprise.


Peruť obdržala rozkazy pokračovať v prieskume, ktorý rozšíriť na celú oblasť západne a južne od ostrova Oahu a napadnúť každé zistené nepriateľské plavidlo a lietadlo. Na túto misiu peruť odštartovala o 12:10 hod s celkom 9 lietadlami vyzbrojenými 500 librovými bombami. Protivník nebol objavený a tak sa lietadlá o 15:45 vrátili späť na základňu.


Počas bojov sa osádke lietadla 6-S-4 (Lieutenant C.D. DICKINSON Jr., USN, a MILLWE, William C., RM1c, USN) podarilo zostreliť jedno japonské lietadlo. Peruť stratila celkom 6 lietadiel, z toho 3 boli zostrelené:
6-S-4 - Bureau No. 4570
6-S-9 - Bureau No. 2158
6-S-14 - Bureau No. 4572
a ďalšie 3 lietadlá nezvestné:
6-S-3 - Bureau No. 2160
6-S-15 - Bureau No. 2159
6-S-16 - Bureau No. 4521 - Kauai
Ďalšie lietadlá boli poškodené paľbou guľometov, ale s výnimkou 6-S-2 ktorá kvôli oprave zostala v NAS Ford Island sú zvyšné letuschopné.


Piloti perute sa zároveň sťažovali na vlastnú PVO základní, ktoré bezhlavo pálili po všetkom vo vzduchu bez ohľadu na označenie a signály som vlastný letec.



Zdroj: http://bluejacket.com/ww2_12-07-41_carriers.html
www.history.navy.mil
URL : https://www.valka.cz/Zvedna-perut-6-1937-1942-t50863#313368 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more