Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A]

Mikoyan-Gurevich MiG-15
Микоян-Гуревич МиГ-15
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-15 Mikoyan-Gurevich MiG-15
Originální název:
Original Name:
Микоян и Гуревич МиГ-15
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1949-DD.MM.1953 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
DD.MM.1950-DD.MM.1950 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru /
DD.MM.1949-DD.MM.1951 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
DD.MM.1950-DD.MM.1950 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov /
DD.MM.1949-DD.MM.1949 Moskevský letecký závod č. 381 , Moskva /
DD.MM.1951-DD.07.1953 Rudý Letov n.p.1), Praha-Letňany /
DD.07.1953-DD.MM.1954 Aero Vodochody n.p.1), Odolena Voda /
DD.MM.1951-01.09.1954 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 12), Mielec /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1949-DD.MM.1954
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1344:
- Zavod 1: 813 - 510 (1949) + 301 (1950) + 2 (1953)
- Zavod 126: 1 (1950)
- Zavod 153: 453 - 144 (1949) + 308 (1950) + 1 (1951)
- Zavod 292: 2 (1950)
- Zavod 381: 75 (1949)

821:
- Letov: 160
- Aero: 661

227:
- WSK: 227
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1947 (prototyp I-310 / prototype I-310)
06.11.1951 (první MiG-15 vyrobený v Československu / first MiG-15 manufactured in Czechoslovakia)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3247 kg 7158 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4917 kg 11773 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6286 kg 13858 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33 ft ⅞ in
Délka:
Length:
10,10 m 33 ft 1 ⅝ in
Výška:
Height:
3,70 m 12 ft 1 ⅝ in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,60 m2 243.26 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
238,7 kg/m2 48.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov RD-45F (M 05)
- maximální tah bez přídavného spalování: 22,26 kN
Klimov RD-45F (M 05)
- maximum thrust, dry: 5004 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1460 l
2x 250 l přídavná nádrž
321 Imp gal / 386 US gal
2x 55 Imp gal / 66 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1042 km/h v 0 m 647 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
41 m/s 8071 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15100 m 49541 ft
Dolet:
Range:
1335 km 830 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
19203) km 11933) mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón N-37 se zásobou 40 nábojů
2x kanón NR-23 (nebo NS-23), každý se zásobou 80 nábojů


2x 50kg / 100kg / 250kg puma
1x N-37 cannon, 40 rounds of ammunition
2x NR-23 (or NS-23) cannon, each with 80 rounds of ammunition


2x 110 lb / 220 lb / 551 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


















Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Fagot-A

1) československé označení S-102
2) polské označení Lim-1
3) s přídavnými nádržemi

článek MiG-15 / Legendární Patnáctka
NATO reporting name: Fagot-A

1) Czechoslovak designation S-102
2) Polish designation Lim-1
3) with external fuel tanks

article MiG-15 / Legendární Patnáctka
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9.

Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#198377 Version : 0
A view of the cockpit.
Own photo.
Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#226436 Version : 0
Well, that's how it ends sometimes,.......
Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#226564 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mig-15 - letecké muzeum Košice - přední část a kokpit - více fotek zde.


Zdroj:
Foto vlastní
Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#274621 Version : 0
The museum of Linkoping, own photo
melo should go about the Polish LIM-1, please of control.
Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#543741 Version : 0
MIG-15 number 909 at the airport. Undated.
Own archive.
Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#717942 Version : 0
MIG-15 number 73 at the airport. Undated.
Own archive.
Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#717944 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kdo něco ví o MiG-15 s nástavcem na tankování za letu? Díky
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#380481 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na letounech MiG-15 (přesněji MiG-15bis) byly zkoušeny dva způsoby tankování za letu.Prvním byla klasická sovětská metoda křídlo-křídlo kdy z konce křídla tankeru (tankovací Tu-4) byla vypuštěna závažím a padáčkem stabilizovaná přečerpávací hadice a tankovaný letoun ji zachytil záchytným zařízením na konci svého křídla, hadici si přitáhnul a po propojení s palivovým vedením provedl přečerpání pohonných hmot (tento princip se běžně používal kupříkladu u letounů Tupolev Tu-16, dobré záběry na takto tankující stroje viz.film Událost ve čtverci 36-80).Tento systém se však u malých MiGů-15 příliš neosvědčil (turbulentním prouděním rozkmitaná hadice s MiGem cvičila v mezních limitech) takže bylo přistoupeno k demontáži tohoto zařízení a montáži klasického tankovacího ráhna na prstenec vstupního ústrojí vzduchu k motoru.Toto ráhno bylo umístěno asymetricky, z pohledu pilota vlevo od osy letounu, a jeho protikusem byla opět z tankeru Tu-4 (hadice byly stejně jako v předchozím případě umístěny v přední pumovnici letounu a vypouštěny z konce křídla) vypuštěná hadice stabilizovaná stabilizačním a naváděcím trychtýřem.Bohužel, ani tato metoda se příliš neosvědčila protože docházelo k opakovaným potížím s rychlospojkami stykovacího mechanismu a s rychle se opotřebovávajícími kladkami hadicového vedení což vedlo k rozkmitávání trychtýřů a vážným potížím s navedením.Navíc, v případě použití této metody velmi často docházelo po rozstykování mechanismu k nasátí kerosinového aerosolu do vstupního ústrojí vzduchu k motoru což jednak zvyšovalo riziko požáru a jednak to vedlo k přidušení pilota výpary paliva.


Letové zkoušky tankování Tu-4/MiG-15 (je známa fotografie letounu MiG-15bis "červená 342" (s červeným prstencem vstupního ústrojí vzduchu k motorům) s tankovacím ráhnem ovšem není známo zda jde o některý z prototypů či zda jde o běžný sériový MiG-15bis) započaly v roce 1953 a ukončeny byly státními zkouškami v roce 1955.V průběhu zkoušek se podařilo vyřešit problémy s rychlospojkami avšak problémy s kladkami a vnikáním palivového aerosolu do vstupního ústrojí vzduchu k motoru se uspokojivě vyřešit nepodařilo (u palivového aerosolu šlo o nectnost danou samotnou konstrukcí letonu) takže státní zkoušky nakonec zavedení této modifikace nepokročily.V pokusech se ovšem pokračovalo dál nicméně tyto již nebyly konány s MiGy-15 nýbrž s prototypem MiGu-19 SM-10.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#380522 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V archivu jsem ještě vyhrábnul tyto možná zajímavé fotografie z pozemních zkoušek tankovacích patnáctek.Je na nich vidět MiG-15 s ráhnem zřejmě v prostoru schránky fotokulometu a koncovka tankovací hadice se stabilizačním a stykovacím trychtýřem.Bohužel, zdroj fotografie je mi neznámý...
Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#380523 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more