Mikojan-Gurevič MiG-29UBS [kód NATO: Fulcrum-B]

Mikoyan-Gurevich MiG-29UBS / Микоян-Гуревич МиГ-29УБС
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29UBS Mikoyan-Gurevich MiG-29UBS
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29УБС
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.2006 Letecké opravovne Trenčín, š.p., Trenčín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2005
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18200 kg 40124 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,42 m 57ft 2in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,80 m2 342.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v 11000 m 1386 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
14101) km 8761) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
20002) km 12432) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 2200 kg na 6 (7) závěsnících


6x R-60M / R-60MK
6x R-73 / R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 4850 lb on 6 (7) hardpoints


6x R-60M / R-60MK
6x R-73 / R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
Uživatelské státy:
User States:

3)

3)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží
3) darováno během rusko-ukrajinské války

kódové označení NATO: Fulcrum-B
1) on internal fuel
2) with one external fuel tank
3) donated during the Russo-Ukrainian War

NATO reporting name: Fulcrum-B
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.lzsliac.mil.sk/261/
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#557777 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mikojan-Gurevič MiG-29UBS - modernizácia lietadiel MiG-29UB používaných v OS SR zahŕňajúca výmenu starých systémov identifikácie, komunikácie a navigácie za moderné plne kompatibilné so systémami NATO. Jej súčasťou je aj prechod na bezgenerálkovú prevádzku lietadiel.


Prvé lietadlo MiG-29UBS (č. 5304) bolo zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29A 6728).


Celkom boli modernizované:
MiG-29UBS 1303
MiG-29UBS 5304
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#202190 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

MiG-29AS a MiG-29UBS


Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.


První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#208228 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more