Vickers F.B.19 Mk.I Bullet

     
Název:
Name:
Vickers F.B.19 Mk.I Vickers F.B.19 Mk.I
Originální název:
Original Name:
Vickers F.B.19 Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1916-DD.MM.191R Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
408 kg 900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
674 kg 1485 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.32 m 24ft
Délka:
Length:
5.54 m 18ft 2in
Výška:
Height:
2.51 m 8ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
19.97 m2 215 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome 9B o výkonu 75 kW nebo
Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome 9B, power 100 hp or
Le Rhône 9Ja, power 110 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
164.2 km/h v 3048 m 102 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14 min do 3048 m 14 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4572 m 15000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#377651 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroj: http://avia.russian.ee/
Zdroj: http://wmilitary.neurok.ru/
Vickers F.B.19 Mk.I Bullet -


Vickers F.B.19 Mk.I Bullet -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#202587 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V srpnu 1916 vytvořil George H. Challenger typ F.B.19 jako rozvinutí neúspěšného stíhače E.S.1. V počáteční podobě šlo o jednopříhradový dvouplošník se shodnou délkou křídel a bez stupnění. Výzbroj F.B.19 Bullet (jméno zdědil po E.S.1) tvořil kulomet Vickers umístěný ve vaně na levém boku trupu, synchronizovaný Challengerovým synchronizátorem a střílející skrz otvor v kapotě motoru. Původně měl motor Gnome, poté Le Rhone v užším krytu a také dostal malou opěrku hlavy za kokpit. Tato podoba se dostala do sériové výroby, nejprve bylo postaveno šest strojů, které byly nasazeny k provozním testům u perutí ve Francii. Provozní testy nedopadly dobře a typ byl prohlášen za nevhodný pro panující podmínky na bojišti. Kritizován byl hlavně špatný výhled z letadla, způsobený jeho baňatým trupem i horním křídlem. Jeden stroj byl předveden na turné po Petrohradu, Moskvě, Kyjevě a Tiflisu, a ruská vláda, které byl již předtím předveden E.S.2, objednala cca 30 strojů. Všechny stroje ale zůstaly ještě v bednách v Archangelsku, když přišla revoluce, a nebyly pravděpodobně carským letectvem nikdy použity. Část jich byla později zničena v přístavu britským námořnictvem, ale v prosinci 1920 bylo osm z nich v rukou rudého letectva, o rok později jich bylo v provozu dokonce 22. Kromě 3. oddílu Stíhací eskadrily v Kyjevě jednotlivé kusy sloužily u 2. oddílu Divize vzdušných korabů, stíhací eskadrily v Moskvě a několika leteckých škol. V roce 1924 bylo po jednom stroji u 2. samostatného průzkumného leteckého oddílu, 1. vojenské letecké školy, Akademie VVF a Cvičné eskadrily.
Mezitím bylo kromě cca 50 původních strojů, nyní označených Mk.I, postaveno také 12 F.B.19 Mk.II, objednaných v listopadu 1916 a lišících se výkonnějšími motory Le Rhone nebo Clerget a hlavně upraveným horním křídlem, které bylo posunuto vpřed.
F.B.19 byl pravděpodobně krátce používán 11. perutí RFC, po rozhodnutí nenasadit ho na západní frontě obdržela v červnu 1917 pět strojů 111. peruť RFC v Palestině, další stroje obou verzí dostaly 17. a 47. peruť v Makedonii. Ani na těchto bojištích se F.B.19 příliš nepředvedly. Zbytek byl předán různým perutím Home Defence a výcvikovým.

Zdroj:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#377673 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more