Fiat CR.32bis

     
Název:
Name:
Fiat CR.32bis Fiat CR.32bis
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.32bis
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.07.1937 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
283 ~ 285
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg 3086 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1970 kg 4343 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,500 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
7.450 m 24ft 5,31in
Výška:
Height:
2.632 m 8ft 7,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,12 m2 238.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86.69 kg/m2 17.76 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm.
Fiat A30 RA-bis, twelve-cylinder inline vee liquid-cooled engine, rated at 592 hp for take-off,
driving two-blade metal Fiat propeller with variable pitch, but only adjustable on the ground, not in flight of 9ft 3.0in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
368 l 81 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 3000 m 217.5 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v 3050 m 195.7 mph in 10007 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,7 m/s 1712.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,43 min do 5000 m 11,43 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
780 km 484.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích) a
2x kulomet Breda-Safat ráže 7,7, mm v gondolkách nad spodním křídlem (často demontovámny pro snížení hmotnosti).
Two fixed forward firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in nose mouted, 350 rpg and
two fixed forward firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns mounted in gondolas above the lower wing (a common field modification was to discard the 0.303 inch armament to reduce weight).
Bomb racks with ability to carry 220 lb bombload possible: One 220 lb or two 110 lb.
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Letoun přímé podpory vojsk. Close-support fighter version
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
HPM 6-9/2006
L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík
www.aerei-italiani.net
http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html
www.alieuomini.it
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#383208 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fiat CR.32bis


Zdroj: www.airwar.ru
Fiat CR.32bis -


Fiat CR.32bis - ve službách Německé Luftwafe

ve službách Německé Luftwafe
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#345614 Version : 0
Captured Fiat CR.32bis in the form in which it went through from the summer of 1937 in the USSR tests at NII-VVS. Originally it was an Italian machine code designation of 3-6 and serial number 431, serving in Gruppa Caccia "La Cucaracha", which fell to the republicans in the hands of 29. January 1937. The aircraft was in the Soviet union tested in the original camo, but with zatřenými rebel own characters. Received instead of them the characters of the soviet, in the form of red mullets..
Fiat CR.32bis -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420768 Version : 0
Fiat CR.32bis service number (Dienstnummer) Nr. 147 of loadout Jagdgeschwader II of the austrian air force Österreichische Luftstreitkräfte, Wiener Neustadt, beginning of the year 1938. The machine has a coat of aluminum paint, the markings are on top of the upper wing and bottom on the wing bottom. After the anschluss of this aircraft briefly used the group I(l)/JG 138 the German Luftwaffe..
Fiat CR.32bis -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420771 Version : 0
Some time after the anschluss served in the Luftwaffe included ex-austrian fiat cars CR.32bis in the original coloring, with only the new German territorial characters. The original austrian business numbers (Dienstnummern) was applied to the rear part of the fuselage. Machine Nr. 149 taken over into the state of the fighter group I(l)/JG 138, officially created 1. April 1938 at the airport Wien-Aspern. The machine was soon badly damaged in a plane crash..
Fiat CR.32bis -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420772 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more