Pfalz E.IV

     
Název:
Name:
Pfalz E.IV Pfalz E.IV
Originální název:
Original Name:
Pfalz E.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Pfalz Flugzeugwerke GmbH, Speyer /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
471 kg 1038 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
694 kg 1530 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,2 m 33ft 5,56in
Délka:
Length:
6,6 m 21ft 7,83in
Výška:
Height:
2,55 m 8ft 4,39in
Plocha křídla:
Wing Area:
16 m2 172.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.III o výkonu 118 kW
Vrtule dvoulistá dřevěná
Oberursel U.III, power 160 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
km/h v m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.5 min do 2000 m 8.5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
150 km 93.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x synchronizovaný kulomet LMG 08 ráže 7,92 mm 2x fixed 7,92 mm LMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
GROSZ, Peter. Pfalz E.I-E.VI: Windsock Datafile 59, Alabtros Productions Ltd., 1996, ISBN 0-948414-78-2
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.airwar.ru
www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206596 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Pfalz E.IV -


URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206600 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 30. dubnu 1916 – 5 letadel
k 31. srpnu 1916 – 1 letadlo


Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter. Pfalz E.I-E.VI: Windsock Datafile 59, Alabtros Productions Ltd., 1996, ISBN 0-948414-78-2
URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206636 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Pfalz E.IV - Pfalz, na němž létal u KEK Vaux Rudolph Berthold. Pfalzy E.IV nebyly obecně považovány za příliš zdařilé letouny, kvůli dvojhvězdicovému rotačnímu motoru Oberursel U.III s velkým gyroskopickým momentem byl špatně ovladatelný. Berthold na tomto Pfalzu sice sestřelil tři protivníky (3.,4. a 5. sestřel), avšak 25. 4. 1916 při startu ztratil nad letounem kontrolu a z výšky asi 100 metrů se zřítil a těžce havaroval. Utrpěl tehdy otřes mozku, zhmoždění lebky, zranění pánve, zlomeninu nosu a stehenní kosti. Zranění jen tehdy vyřadilo z boje na 4 měsíce. Stroj je v továrních barvách (plátno a černá). Sériové číslo na trupu za kokpitem a na SOP.

Pfalz, na němž létal u KEK Vaux Rudolph Berthold. Pfalzy E.IV nebyly obecně považovány za příliš zdařilé letouny, kvůli dvojhvězdicovému rotačnímu motoru Oberursel U.III s velkým gyroskopickým momentem byl špatně ovladatelný. Berthold na tomto Pfalzu sice sestřelil tři protivníky (3.,4. a 5. sestřel), avšak 25. 4. 1916 při startu ztratil nad letounem kontrolu a z výšky asi 100 metrů se zřítil a těžce havaroval. Utrpěl tehdy otřes mozku, zhmoždění lebky, zranění pánve, zlomeninu nosu a stehenní kosti. Zranění jen tehdy vyřadilo z boje na 4 měsíce. Stroj je v továrních barvách (plátno a černá). Sériové číslo na trupu za kokpitem a na SOP.
Published with authors permit

Pfalz E.IV -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#401566 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more