Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5

     
Název:
Name:
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) Series 28.5
Originální název:
Original Name:
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) Serie 28.5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Phönix Flugzeugwerke AG, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
23 (28.51/28.73)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
690 kg 1521 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
958 kg 2112 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,50 m 27ft 10,64in
Délka:
Length:
6,30 m 20ft 8,03in
Výška:
Height:
2,79 m 9ft 1,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,5 m2 274.48 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule: dvoulistá dřevěná
Austro-Daimler, power 183 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
95 kg 210 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.5 min do 1000 m 4.5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm 1x fixed 8 mm Schwarzlose 07/12 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2 hodiny 30 minut Endurance: 2.5 hr
Zdroje:
Sources:
MEINDL, Karl. Brandenburg D.I: Great War Aircraft in Profile 2, Flying Machines Press, 1997, ISBN 1-891268-01-5
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#206916 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tento letoun sloužil původně u Flik 42J, kde s ním létalo eso Johann Risztics. Později byl stroj předán k Flik 16, kde s ním létalo jiné eso Josef Siegel.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - V červenci 1917 sloužil tento stroj u Flik 42J, kde s ním létal Stfw. (št. rtm.) J. Risztics. V září téhož roku byl letoun odeslán k Flik 16, kde jej převzal a používal Offstv. (nrtm.) Josef Siegel.  Je pravděpodobné, že dvou ze svých 6 potvrzených vítězství dosáhl právě na tomto stroji. Obrázek ukazuje stroj v podobě, v jaké sloužil  právě u Flik 16. Letoun nemá větrný štítek, tato disponoval úpravou výzbroje - zásobník nábojů byl umístěn v trupu a náboje byly v pásu podávány na horní křídlo. Sériové číslo bylo přetřeno světlou barvou. Letoun v barvě materiálu.

V červenci 1917 sloužil tento stroj u Flik 42J, kde s ním létal Stfw. (št. rtm.) J. Risztics. V září téhož roku byl letoun odeslán k Flik 16, kde jej převzal a používal Offstv. (nrtm.) Josef Siegel. Je pravděpodobné, že dvou ze svých 6 potvrzených vítězství dosáhl právě na tomto stroji. Obrázek ukazuje stroj v podobě, v jaké sloužil právě u Flik 16. Letoun nemá větrný štítek, tato disponoval úpravou výzbroje - zásobník nábojů byl umístěn v trupu a náboje byly v pásu podávány na horní křídlo. Sériové číslo bylo přetřeno světlou barvou. Letoun v barvě materiálu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#401988 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - Tento letoun  sloužil v srpnu 1917 u Flik 41J. V jeho kokpitu se střídali Hptm. (kpt.) G. Brumowski, Oblt. (npor.) F. Linke-Crawford a Kpl. (des.) Heinrich Mayrbäurl, jenž jednoho ze svých 2 sestřelů docílil právě na tomto stroji (20. 8. 1917). Letoun je vybaven starším typem kulometného pouzdra VK II. Detail ukazuje umístění výsostného označení na spodních plochách. Stroj v  barvě materiálu.

Tento letoun sloužil v srpnu 1917 u Flik 41J. V jeho kokpitu se střídali Hptm. (kpt.) G. Brumowski, Oblt. (npor.) F. Linke-Crawford a Kpl. (des.) Heinrich Mayrbäurl, jenž jednoho ze svých 2 sestřelů docílil právě na tomto stroji (20. 8. 1917). Letoun je vybaven starším typem kulometného pouzdra VK II. Detail ukazuje umístění výsostného označení na spodních plochách. Stroj v barvě materiálu.
Published with authors permit

Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#401991 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - Rekonstrukce vzhledu letounu 28.68, jehož torzo se nachází v Národním technickém muzeu v Praze.  Letoun byl na jaře 1917 dodán k Flek 20, v březnu 1918 vyřazen a uskladněn patrně ve Fliegermaterialdepot v Plané nad Ohří. Letoun byl vybeven dvěma synchronizovanými kulomety po stranách motoru, čemuž byl přizpůsoben průřez trupu před kokpitem. Stroj v barvě materiálu.

Rekonstrukce vzhledu letounu 28.68, jehož torzo se nachází v Národním technickém muzeu v Praze. Letoun byl na jaře 1917 dodán k Flek 20, v březnu 1918 vyřazen a uskladněn patrně ve Fliegermaterialdepot v Plané nad Ohří. Letoun byl vybeven dvěma synchronizovanými kulomety po stranách motoru, čemuž byl přizpůsoben průřez trupu před kokpitem. Stroj v barvě materiálu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#401997 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - Patrně nejúspěšnější kádéčko vůbec. Jde o osobní stroj G. Brumowskiho, jenž na něm dosáhl 9 potvrzených a 6 nepotvrzených sestřelů. Brumowski letadlu láskyplně přezdíval Pyšná hvězda. Letoun je jeden z mála (ne-li vůbec jediný), jenž měl kamuflovány horní plochy křídel. Na tmavě zeleném podkladu jsou natřena světle žlutá esíčka. Jinak je stroj v barvě materiálu.  Letoun kreslen bez výzbroje.

Patrně nejúspěšnější "kádéčko" vůbec. Jde o osobní stroj G. Brumowskiho, jenž na něm dosáhl 9 potvrzených a 6 nepotvrzených sestřelů. Brumowski letadlu láskyplně přezdíval "Pyšná hvězda". Letoun je jeden z mála (ne-li vůbec jediný), jenž měl kamuflovány horní plochy křídel. Na tmavě zeleném podkladu jsou natřena světle žlutá "esíčka". Jinak je stroj v barvě materiálu. Letoun kreslen bez výzbroje.
Published with authors permit

Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#402000 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5


Zdroj: www.earlyaviator.com
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#206918 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more