Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12A) [kód NATO: Fulcrum-A]
Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-12A)
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12А)
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12A) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12А) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1988-DD.MM.1996 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1988-DD.MM.1996 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 117 (dodávky nových letounů / deliveries of new aircraft): - 18 (Bulharsko / Bulgaria) - 18 (Československo / Czechoslovakia) - 22 (Maďarsko / Hungary) - 20 (NDR / GDR) - 9 (Polsko / Poland) - 18 (Rumunsko) - 12 (Slovensko / Slovakia) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.10.1977 (prototyp "901" / prototype "901") | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10900 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 15000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18480 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | |
Délka: Length: | 17,32 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,056 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3630 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2450 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 330 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | |
Dolet: Range: | 15001) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 29002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících 2x R-27R 6x R-60MK 6x R-73E 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi kódové označení NATO: Fulcrum-A | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29.html ruslet.webnode.cz |
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Tato verze byla často označována MiG-29A a je to exportní varianta základní verze, určená pro státy Varšavské smlouvy. Změny vybavení byly minimální, hlavně šlo o radar N019EA a optický systém OEPrNK-29E. V továrně MAPO byl vyráběn v letech 1988 až 1991. Letouny odebralo Bulharsko, Maďarsko, Východní Německo, Polsko, Rumunsko a Československo. V současnosti zůstávají ve službě (po modernizacích) v Bulharsku, Maďarsku, Polsku, a Slovensku.
Do Východního Německa bylo dodáno 20 kusů MiG-29A a 4 kusy MiG-29UB na konci 80. let 20. století. Od roku 1988 operovaly z Preschenu (u stíhacílo leteckého pluku JG 3), po sjednocení Německa byly přesunuty do Laage, kde operovaly u jedné letky stíhací eskadry JG 73. Z německého letectva byly vyřazeny v roce 2004 a nahrazeny stroji Eurofighter, později bylo 22 kusů předáno polskému letectvu.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Taktická kamufláž:bolo ňou natretých prvých 9 lietadiel dodaných v rokoch 1989 a 1990. Pozostávala z odtieňov zelenej a hnedej farby na horných plochách a svetlo-sivej na spodnej časti (obr. Miroslav Černy).
Kamufláž optimalizovaná pre vzdušný boj: klasický továrenský náter, navrhnutý pre vzdušný boj. pozostával zo svetlosivej spodkovej časti lietadla. Vrchná časť bola pokrytá plochami v sivých a sivozelených odtieňoch. Na smerovkách lietadiel sa pred výsostný znak stiekaly žlté písmená SL označujúce základňu Sliač. Objavujú sa aj znaky letiek.
Nová kamufláž: striekaná na lietadlá, ktoré prešli opravami v Trenčianskych leteckých opravovňiach. Lietadlá boli svetlosivej farby so sivými plochami. Špičku nosa mali natretú na čierno len na úplnom špice.
Pri slávnostných a predvádzacívh udalostiach sa používa aj špeciálna kamufláž(napr. hnedozelený náter so Slovenskou trojfarebnou kombináciou.,alebo rôzne prevedenia tigrého pásikovania).
U všetkých dodaných aj prestriekaných strojov bol priestor pred kabínou natretý matnou čiernou, aby sa zabránilo oslneniu pilota. Výsostný znak SR bol na oboch stranách krídiel a vonkajšej strane smeroviek (rovnako ako u AČR).
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
4.6.2010 přílet na AP 2010, Pardubice letiště
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
vlastní foto
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
vlastní foto
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
vlastní foto
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
autor: Mariusz Kalinowski
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
autor: Mariusz Kalinowski
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
autor: Mariusz Kalinowski
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
autor: Mariusz Kalinowski
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
autor: Mariusz Kalinowski
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
autor: Mariusz Kalinowski
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.