Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D]

Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-31)
Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-31)
-
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-31)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-31)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1988-DD.MM.1990 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1988-DD.MM.1990 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
23.06.1988
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12700 kg 27999 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17700 kg 39022 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
22400 kg 49384 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,99 m 39ft 4in
Délka:
Length:
17,27 m 56ft 8in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
42 m2 452.08 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33K
- maximální tah bez přídavného spalování: 53,94 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 86,30 kN
- vzletový tah: 92,19 kN
Klimov RD-33K
- maximum thrust, dry: 12125 lbf
- maximum thrust, afterburning: 19401 lbf
- take-off thrust: 20723 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4460 kg 9833 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2300 km/h v 11000 m 1429 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
260 m/s 51181 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17400 m 57087 ft
Dolet:
Range:
16501) km 10251) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
26002) km 16162) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 4500 kg na 8 (9) závěsnících


2x R-27ER1 / R-27ET1
4x R-27R1 / R-27T1
8x R-77
8x R-73


6x Ch-25ML
6x Ch-25MP
4x Ch-29L
4x Ch-29T
4x Ch-31A
4x Ch-31P


4x B-8M1
4x B-13L
4x S-24B
2x S-25
2x S-25L/LD


4x KAB-500Kr
8x FAB-250
8x FAB-500
4x ZB-500
4x KMGU


1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 9921 lb on 8 (9) hardpoints


2x R-27ER1 / R-27ET1
4x R-27R1 / R-27T1
8x R-77
8x R-73


6x Kh-25ML
6x Kh-25MP
4x Kh-29L
4x Kh-29T
4x Kh-31A
4x Kh-31P


4x B-8M1
4x B-13L
4x S-24B
2x S-25
2x S-25L/LD


4x KAB-500Kr
8x FAB-250
8x FAB-500
4x ZB-500
4x KMGU


1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží, 3000 km se třemi přídavnými nádržemi
1) on internal fuel
2) with one external fuel tank, 1864 mi with three external fuel tanks
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29K.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#561395 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

MiG-29K (izdělije 9-31)


Jednomístná námořní stíhací varianta určená pro tehdy vyvíjené sovětské letadlové lodi, například loď Admiral Kuzněcov. Stroj byl odvozen z MiG-29M (9-15).


Hlavní změnou byla zesílená konstrukce trupu a zejména podvozku a zvětšené křídlo (větší rozpětí i plocha), které bylo zároveň vybaveno skládácím mechanismem. Novými prvky byl záchytný hák pro přistání na letadlové lodi a také nástavec pro tankování za letu. V oblasti elektroniky přibyly například systémy pro námořní navigaci. Letoun měl také nové motory RD-33K s vyšším tahem 92,18 kN při vzletu.


Mezi lety 1988 až 1990 byly vyrobeny dva prototypy. Prvním byl stroj číslo 311 (9-31/1), který vzletěl 23. června 1988. První přistání na palubě letadlové lodi Tbilisi pak následovalo 1. listopadu 1989. Problém byl ale v tom, že si ruské námořnictvo vybralo jako svůj námořní stíhací letoun stroj Su-27K (také Su-33). Proto byly v srpnu 1991 zkoušky verze MiG-29K zastaveny, i když probíhaly celkem úspěšně. Oba prototypy do té doby provedly asi 420 letů, asi 100 z nich z lodní paluby.


Kromě základní varianty 9-31 byla ještě vyvinuta dvoumístná cvičně bojová verze MiG-29KU (9-62) se dvěma kokpity za sebou, ale tato verze se nikdy nedostala do vzduchu. Na koci 90. let 20. století byly ale znovu zahájeny testy s letouny MiG-29K (vzor 9-31) a to pro vývojový program námořního stíhacího MiG-29K (9-41) pro indické námořnictvo. Jeden ze strojů MiG-29K (9-31) byl předváděn na letecké přehlídce Aero India v Bangalore v roce 1999. Indie následně objednala 12 kusů MiG-29K a také 4 dvoumístné MiG-29KUB. Letouny budou operovat z indické letadlové lodi po jejím dokončení, očekává se dodávka prvních letounů v roce 2007.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#208142 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29k.html
.
Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#567450 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more