Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) [kód NATO: Fulcrum-F]

Mikoyan-Gurevich MiG-29SMT (9-17)
Микоян-Гуревич МиГ-29СМТ (9-17)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) Mikoyan-Gurevich MiG-29SMT (9-17)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29СМТ (9-17)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1999-DD.MM.1999 Moskevské letecké výrobní sdružení MiG, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1999-DD.MM.1999 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1999 MiG-29SMT ("917")
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11600 kg 25574 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16850 kg 37148 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21000 kg 46297 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4835 kg 10659 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18000 m 59055 ft
Dolet:
Range:
22001) km 13671) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
34002) km 21132) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31A
2x Ch-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 8818 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Kh-25ML
2x Kh-29L
2x Kh-29T
2x Kh-31A
2x Kh-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) ve velké výšce
2) se třemi přídavnými nádržemi, 6700 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplňováním paliva za letu

kódové označení NATO: Fulcrum-F
1) at high altitude
2) with three external fuel tanks, 4163 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling

NATO reporting name: Fulcrum-F
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29smt.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#556751 Version : 0
MiG-29SMT (sections 9-17)


Single-seat tactical multi-purpose fighter, further improved version of the variant MiG-29SM (9-13SM). Compared to the previous version, the avionics was improved, the range of usable weapons was further expanded and the range was increased. The first version of the MiG-29SMT designed for the Russian Air Force had an improved radar N019MP with a surface mapping mode, further improved communication capabilities, a system of electronic countermeasures and a system for recording flight data. In addition, the cockpit was modified, including the addition of two color LCD displays with button control, the controls were arranged to conform to the principle of HOTAS (Hands on Throttle and Stick). Another advantage was the extended service life. The range of usable weapons has grown by missiles Ch-31A, Ch-31P and Ch-29T and guided bombs KAB-500Kr. The fuel supply increased by more than 40 percent, in addition, the aircraft was equipped with a removable attachment for in-flight refueling.


At the end of the 1990s, a total of three prototypes were prepared. The first was designed for tests of the new cockpit layout (No. 405, first takeoff on November 9, 1997), the other for testing radar N019MP (No. 404, September 1997), the last for testing the new fuel system and for testing a completely modernized MiG-29SMT 9-17), this machine had the number 917 (possibly number 47-10) and was ready on July 14, 1998. This was followed by the conversion of the first, but also the last machine of the Russian Air Force to the MiG-29SMT standard, which ended in 1999. however, conversions of other machines did not continue.


Source:
AFM January 2007, Annex MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#208209 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20586.htm
.
Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) [kód NATO: Fulcrum-F] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#567512 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more