Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D]

Mikoyan-Gurevich MiG-29KUB (9-47)
Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) Mikoyan-Gurevich MiG-29KUB (9-47)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.201R Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes

4 (Rusko, MiG-29KUBR / Russia, MiG-29KUBR)
- dodávky / deliveries:
-- 2013: 2
-- 2014: 2

4 + 4 (Indie / India)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.01.2007
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12400 kg 27337 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18650 kg 41116 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
24500 kg 54013 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,99 m 39ft 4in
Délka:
Length:
17,37 m 57ft
Výška:
Height:
5,175 m 17ft
Plocha křídla:
Wing Area:
42 m2 452.08 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33MK
- maximální tah bez přídavného spalování: 52,96 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 85,32 kN
- vzletový tah: 88,26 kN
Klimov RD-33MK
- maximum thrust, dry: 11905 lbf
- maximum thrust, afterburning: 19180 lbf
- take-off thrust: 19842 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5200 kg 11464 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2100 km/h v 11000 m 1305 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
16001) km 9941) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
30002) km 18642) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 5500 kg na 8 (9) závěsnících


8x R-73
6x R-77


4x Ch-31A
4x Ch-31P
4x Ch-35


6x B-8M1
6x S-24B


6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU


1x PTB-2150
4x PTB-1150


1x PAZ-1MK
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 12125 lb on 8 (9) hardpoints


8x R-73
6x R-77


4x Kh-31A
4x Kh-31P
4x Kh-35


6x B-8M1
6x S-24B


6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU


1x PTB-2150
4x PTB-1150


1x PAZ-1MK
Uživatelské státy:
User States:
(MiG-29KUBR / 9-47R)
(MiG-29KUBR / 9-47R)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi, 5500 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu


kódové označení NATO: Fulcrum-D
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks, 3418 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling


NATO reporting name: Fulcrum-D
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29kub.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210278 Version : 0
MiG-29KUB (sections 9-47)


The two-seat MiG-29KUB (9-47) was developed together with the single-seat MiG-29K (9-41) as an on-board fighter under a 2004 contract for the Indian Navy. The two-seater variant is intended as a combat-training aircraft that is fully combat-ready. Both versions have the same bow (single-seater version has a second cockpit replaced by a fuel tank), engines RD-33MK with a thrust of 9000 kg, Zuk-ME radar (slotted array), new avionics with open architecture and the possibility of expanding the range of carried weapons. Other equipment includes elements common to on-board machines - folding wings, reinforced chassis, hook and other modifications, previously tested on two prototypes MiG-29K (9-31).


The first MiG-29KUB (9-47) was built in early 2006 and the start of flight tests is expected at the end of 2006, in 2007 it will be followed by a prototype MiG-29K (9- 41). In the years 2007 to 2009, the delivery of the first 16 ordered pieces for the Indian Navy was expected, of which 12 are single-seat MiG-29Ks and 4 double-seat MiG-29KUBs.


Source:
AFM January 2007, Annex MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210275 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První vzlet předsériového MiG-29KUB (izdělije 9-47) proběhl 20. ledna 2007. Stroj odstartoval z letitě leteckého zkušebního ústavu LII v Žukovském u Moskvy. Za řízením byli dva elitní piloti. Prvním byl Michal Beljajev, hlavní zkušební pilot programu MiG-29K a MiG-29KUB. Druhým Pavel Vlasov, zkušební šéfpilot RSK MiG.


Letoun je připravován pro Indii. Datum vzletu zřejmě nebylo zvoleno úplně náhodně, je to totiž přesně tři roky po podpisu smlouvy s indickým námořnictvem z 20. ledna 2004. Kontrakt zahrnoval také předání letadlové lodi Admiral Gorškov, kromě dodání 12 kusů jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístných MiG-29KUB za 740 milionů USD.


Pramen:
měsíčník Letectví a kosmonautika (L+K), číslo 2 (únor), ročník 2007
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210280 Version : 0
The first production MiG-29KUB (9-47) for the Indian Navy captured during trials aboard the aircraft carrier Admiral Kuznetsov in September 2009. The Indian Navy operates MiG-29KUB aircraft with the 300th and 303rd Squadrons, which are stationed at Hansa Air Base in the union state of Goa, which lies in western India.


Photo: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#561201 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more