Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115

     
Název:
Name:
Aviatik D.I (Lo) série 115 Aviatik D.I (Lo) Series 115
Originální název:
Original Name:
Aviatik D.I (Lo) Serie 115
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1917-DD.MM.1918 Jacob Lohner & Co., Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1917-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
88
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
668 kg 1473 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
798 kg 1759 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,00 m 26ft 2,95in
Délka:
Length:
? m ?
Výška:
Height:
2,50 m 8ft 2,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2 233.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k Austro-Daimler AD6 series 19000, power 197 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,87 min do 3000 m 9,87 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm 2x fixed 8 mm Schwarzlose 07/12 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
ZAHÁLKA, Jan, Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#215226 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115 -


URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#215232 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115 - Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová.  Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.

Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová. Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#569142 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more