Albatros B.I

     
Název:
Name:
Albatros B.I Albatros B.I
Originální název:
Original Name:
Albatros B.I
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Oesterreichisch-Ungarische Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
747 kg 1647 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1080 kg 2381 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,48 m 47ft 6,08in
Délka:
Length:
8,57 m 28ft 1,39in
Výška:
Height:
3,15 m 10ft 4,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
43 m2 462.85 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.I o výkonu 74 kW/100 k nebo
Mercedes D.II o výkonu 88 kW/120 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Mercedes D.I, power 99 hp, or
Mercedes D.II, power 118 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
110 km/h v 0 m 68.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
100 km/h v ? m 62.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 800 m 10 min to 2625 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2400 m 7874 ft
Dolet:
Range:
650 km 403.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
http://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_B_I
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#222268 Version : 0
The Albatros B.I was flown before the start of World War I in 1913. It was a single-plane two-seat reconnaissance aircraft similar in appearance to the British Royal Aircraft Factory B.E.2. Compared to it, however, it was slightly slower, but also three years older. The layout was appropriate to the time of its construction, with the observer in the front seat and the pilot in the rear seat. The aircraft had no armament. The aircraft was powered by a Mercedes D.I engine (74.5 kW) or later by an 82kW Benz Bz.II engine. Although these engines severely limited forward vision, they were popular for their exceptional reliability. As reconnaissance aircraft they were used in the first year of the war. A float version was also produced.


source:
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_b.php
http://www.earlyaviator.com/archive1.htm#list

Albatros B.I -


Albatros B.I -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#232706 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroj: http://avia.russian.ee/
Albatros B.I -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#228459 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Albatros B.I - Albatros B.I rakousko-uherského letectva. Na stroji 22.30 dosáhl svých prvních tří sestřelů Kurt Gruber, pozdější stíhací eso s 11 sestřely na kontě. Svá vítězství získal v období duben až červen 1916 na východní frontě u Flik 1. Stroj celý v barvě materiálu, na obrázku kreslen bez výzbroje.

Albatros B.I rakousko-uherského letectva. Na stroji 22.30 dosáhl svých prvních tří sestřelů Kurt Gruber, pozdější stíhací eso s 11 sestřely na kontě. Svá vítězství získal v období duben až červen 1916 na východní frontě u Flik 1. Stroj celý v barvě materiálu, na obrázku kreslen bez výzbroje.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#413843 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Albatros B.I - Tento Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.29 létal na podzim 1916 na ruské frontě u Flik 1. Dne 13.6. 1915 na něm dosáhl svých prvních dvou sestřelů budoucí nejúspěšnější letec české národnosti v rakousko-uherském letectvu Hptm. (kpt.) Otto Jindra (celkem 9 sestřelů). Jindra toho dne letěl jako pozorovatel s pilotem Zgsf. (čet.) Maxem Libanem (celkem 4 sestřely). Podle tehdejší praxe byly sestřely započítány oběma. Letoun nenesl žádnou pevnou výzbroj, posádka byla ozbrojena jen osobními zbraněmi a karabinou. Letoun celý v barvě materiálu.

Tento Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.29 létal na podzim 1916 na ruské frontě u Flik 1. Dne 13.6. 1915 na něm dosáhl svých prvních dvou sestřelů budoucí nejúspěšnější letec české národnosti v rakousko-uherském letectvu Hptm. (kpt.) Otto Jindra (celkem 9 sestřelů). Jindra toho dne letěl jako pozorovatel s pilotem Zgsf. (čet.) Maxem Libanem (celkem 4 sestřely). Podle tehdejší praxe byly sestřely započítány oběma. Letoun nenesl žádnou pevnou výzbroj, posádka byla ozbrojena jen osobními zbraněmi a karabinou. Letoun celý v barvě materiálu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427230 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Albatros B.I - Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.01 létal na podzim 1915 na ruské frontě u Flik 1. Stroj operoval z letiště Zastawna. Se strojem létal Hptm. Otto Jindra (eso - 9 sestřelů). Letoun nese improvizovanou polní úpravu uchycení kulometu Schwarzlose v prostoru pozorovatele. Letoun celý v barvě materiálu, zcela nestandardně nenese trupové kříže.

Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.01 létal na podzim 1915 na ruské frontě u Flik 1. Stroj operoval z letiště Zastawna. Se strojem létal Hptm. Otto Jindra (eso - 9 sestřelů). Letoun nese improvizovanou polní úpravu uchycení kulometu Schwarzlose v prostoru pozorovatele. Letoun celý v barvě materiálu, zcela nestandardně nenese trupové kříže.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427233 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Albatros B.I - Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.15 sloužil u Flik 1 na východní frontě. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů). Stroj celý v barvě materiálu, výzbroj tvoří kulomet Schwarzlose v prostoru pozorovatele, upevněný na provizorní polní montáž.

Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.15 sloužil u Flik 1 na východní frontě. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů). Stroj celý v barvě materiálu, výzbroj tvoří kulomet Schwarzlose v prostoru pozorovatele, upevněný na provizorní "polní" montáž.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427283 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Albatros B.I - Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.06 sloužil na podzim 1916 u Flik 1 na východní frontě. Startoval z letiště Bukovina. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů) a dne 27. 8. 1915 na jeho palubě dosáhl jako pozorovatel svého třetího sestřelu. Toho dne pilotoval Feldwebel Johann Mattl, pro kterého to bylo jeho jediné potvrzené vítězství (sestřel byl započítán oběma). Stroj celý v barvě materiálu, není známo zda výzbroj tvořil kulomet či jen ruční zbraně posádky.

Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.06 sloužil na podzim 1916 u Flik 1 na východní frontě. Startoval z letiště Bukovina. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů) a dne 27. 8. 1915 na jeho palubě dosáhl jako pozorovatel svého třetího sestřelu. Toho dne pilotoval Feldwebel Johann Mattl, pro kterého to bylo jeho jediné potvrzené vítězství (sestřel byl započítán oběma). Stroj celý v barvě materiálu, není známo zda výzbroj tvořil kulomet či jen ruční zbraně posádky.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427289 Version : 0
The famous aircraft, on which day 12. 4. 1916 the crew in the composition of the pilot Godwin Brumowski (the future the most successful austro-Hungarian fighter pilot) and observer Otto Harry (the most successful austro-Hungarian pilot of Czech nationality) scattered bombs Russian show in Chotině that they were personally present, car Nicholas II. and general Brusilov. Then they had to face the attack of four Russian aircraft-type Morane-Parasol (probably L-type). In the following aerial combat but there were two Russian planes shot down, and the Austrians escaped to his. For Brumowskiho it was its first two confirmed victories, for Jindru already went about 6. and 7. shoot..
Albatros B.I - Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.23, který na jaře roku 1916 operoval u Flik 1 na východní frontě. Otto Jindra na něm získal celkem 4 ze svých devíti sestřelů a první dvě vítězství na dobyl též G. Brumowski, budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský pilot. Stroj je celý v barvě materiálu, výzbrojen již byl kulometem Schwarzlose na oběžném kruhu.

Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.23, který na jaře roku 1916 operoval u Flik 1 na východní frontě. Otto Jindra na něm získal celkem 4 ze svých devíti sestřelů a první dvě vítězství na dobyl též G. Brumowski, budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský pilot. Stroj je celý v barvě materiálu, výzbrojen již byl kulometem Schwarzlose na oběžném kruhu.
Published with authors permit

Albatros B.I -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427299 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more