Pz.Kpfw. III Ausf. H

7./Z.W.
     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. III Ausf. H Pz.Kpfw. III Ausf. H
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. III Ausf. H
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.11.1940-DD.03.1941 Daimler-Benz AG, Berlin /
DD.11.1940-DD.12.1940 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnmberg /
DD.12.1940-DD.03.1941 Henschel & Sohn GmbH, Kassel /
DD.12.1940-DD.04.1941 Mühlenbau und Industrie AG, Braunschweig /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1940-DD.04.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
286
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
21500 kg 47399 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
5380 mm 17 ft 7 ¾ in
Délka korby:
Hull Length:
5380 mm 17 ft 7 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
2950 mm 9 ft 8 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
385 mm 1 ft 3 ⅛ in
Šířka pásu:
Track Width:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,1 MPa 14.5 psi
Pancéřování:
Armour:
Veža :
čelo, boky, zadok, veliteľská vežička - 30 mm
štít kanóna - 35 mm
strop - 10 mm

Korba :
čelo - 30+30 mm
boky - 30 mm
zadok - 30 mm (dolný zadok +30 mm)
strop - 16 mm
dno - 16 mm
Turret :
front, sides, rear, cupola - 30 mm
gun mantle - 35 mm
deck - 10 mm

Hull :
front - 30+30 mm
sides - 30 mm
rear - 30 mm (lower rear +30 mm)
deck - 16 mm
belly - 16 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 120 TRM (vodou chladený 12-valec objemu 11.867 cm3) Maybach HL 120 TRM (12 cyl., water cooled, gasoline, 11.867 ccm)
Výkon:
Power:
209,6 kW při 2800 ot/min 281.1 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Zahnradfabrik SSG 77 (6+R) Zahnradfabrik SSG 77 (6+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
42 km/h 26 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
165 km 103 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
95 km 59 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,3 m 91 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
5 cm KwK 38 L/42
(99 nábojov)
5 cm KwK 38 L/42
(99 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
2x MG 34 7,92mm
(3750 nábojov)
2x MG 34 7,92mm
(3750 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 61/400/120 (93 článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 61/400/120 (93 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#458277 Version : 0
11.7.1938 bola In 6 ordered 7.Serie/From.W. (Sd.Kfz.III Ausf.H). Compared to predchádzajúcim verziám that mali, albeit armed with a 3.7 cm kanónmi mala even 7.Serie/From.W. armed with 5cm kanónom Kw.To. L/42. Dad verzia niesla interné factory označenie .W.39. Cannon mal to protect valcovaný externý shield hrúbky 35mm (neskôr sa dabbled 50mm gross shield). Pre pretrvávajúce problems with prevodovkou Maybach Variorex was resolved from 7.a series Of.W. používať a new type of Zahnradfabrik SSG 77. Prioritne sa malo after skúsenostiach of the battle in Poľsku riešiť zväčšenie hrúbky leading pancierovania pomocou montovateľného prídavného pancierovania at the core part of the hull. Increased hmotnosť tank viedla to použitiu wider pásov (Kgs. 61/400/120), new wider pojazdových, stretch and drive kolies. Rubber-lined pôvodných pojazdových kolies bola wide 75mm, new kolesá mali selvedge širokú 95mm. Change cross over clutch, prvom and poslednom pojazdovom kolese boli used modified tlmiče. Modifikáciou crossed and veža. Acquired a new shape, where no part of nemala aneurysm, the marvel ktorej sa nachádzala veliteľská vežička. On the ceiling turret sa nachádzal len one signálny port and the fan protected by the pancierovým krytom. First serial Pz.Kpfw.III Ausf.H, however used to leave the old konštrukčné units of .W.38, changes in sa zavádzali gradually. From 1-2/1941 sa started vyrábať and modifikovať already made the tanks for adjustment of the pre warm climate prostredie (Trop).
Ďalšie adjustments prebiehali after delivery to combat units, in poľných dielňach, or pri repairs in továrňach. Tanks mali vymenené air filtre, get Gepäckkasten (krabica on uloženie of the material and the personal things of the crew uchytená on its part of the turret), in 6/1941 sa started montovať ťažné zariadenie designed pre ťahanie vozíka so a supply of fuel, in 9/1941 sa started on the fenders montovať dvojica náhradných pojazdových kolies, from 11/1941 sa started installation 11 náhradných článkov pásov on the glacis. Thrower dymových pomegranate r mounted on its part of the hull from bol dôvodu meškania dodávok without pancierovej protection (Schutzmantel). Korbový guľomet got pancierový sleeve (MG 34 (P)). From the half year 1940 sa rátalo with prechodom for the production of korieb with 50mm front pancierom (very similar as in neskorších verzií). From 10/1942 sa started montovať rôzne zariadenia pre job in challenging zimných podmienkach (ohrievač chladiča, ohrievač chladiacej kvapaliny, the system priameho vstrekovania fuel, hot air kúrenie, grabs the articles pásov to hlbokého snow, protišmykové grabs on zľadovatelý surface and wide zimné belts (Winterketten).
From 3/1941 prebehla in niektorých machines prestavba on immersion tanks Pz.Kpfw.III (T). We are me výrobné numbers Fgst.Nr.66451 (Henschel) and Fgst.Nr.66311 (Miag).
From konštrukcie Pz.Kpfw.III Ausf.H created odvodená Pz.Bef.Wg.III Ausf.H. This was not a konverziu štandardných machines, but about samostanú sériovú konštrukciu (Fgst.Nr.70001-70145 and Fgst.Nr.70146-70175).




Produkcia Pz.Kpfw.III Ausf.H


Kontraktom assigned Fgst.Nr. 66001-66500
Verzia (Ausf.)
Továreň
the Number of produced kusov
Obdobie production
Note
66001-66050
Ausf.H
Daimler-Benz
50
11/1940 - 3/1941

66101 - 66198
Ausf.H
M.A.N.
98
11/1940 - 12/1940

66301 - 66372
Ausf.H
MIAG
72
12/1940 - 4/1941

66401 - 66466
Ausf.H
Henschel & Sohn
41 (+25 podvozkov1))
12/1940 - 3/1941
1) the Superstructure and turret had been assembled company Wegmann.





*source:


Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzer III Ausf. E, F, G, und H Development and production from 1938 that 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X.
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#488843 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Úprava zadní části věže zavedená od verze Ausf.H


Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041

Pz.Kpfw. III Ausf. H -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#386968 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bokorys Pz.Kpfw. III Ausf.H od Pz.Kpfw. III Ausf. G se lišil širšími pásy, a jinou velitelskou věžičkou. Změna převodovky nebo zesílení pancíře není na výkrese vidět.


Zdroj: Michail Barjatinskij: Pz III Stalnyj symbol Blitzkriga, ISBN 9875699256945
Bronekolekcia 6/2000 Srednij tank Panzer III, Index 73160
Zbigniew Boawski a Janusz Ledwoch: Panzer III, ISBN 8386209041

Pz.Kpfw. III Ausf. H -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-H-t6402#386958 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more