Focke-Wulf Fw 190 A-4

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-4 Focke-Wulf Fw 190 A-4
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1942-DD.01.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.08.1942-DD.08.1943 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.07.1942-DD.06.1943 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.07.1942-DD.03.1943 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1942-DD.08.1943 z toho / from that:
DD.06.1942-DD.01.1943 Focke-Wulf
DD.08.1942-DD.08.1943 AGO
DD.07.1942-DD.06.1943 Arado
DD.07.1942-DD.03.1943 Fieseler
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
905:
Focke-Wulf: 232 (W.Nr.: 0140561-0140810)
AGO: 230 (W.Nr.:0142291-0142520)
Arado: 283 (W.Nr.: 0145531-0145844)
Fieseler: 160 (W.Nr.: 0147021-0147200)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2850 kg 6283 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3985 kg 8785 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m 34ft 5,77in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 D-2
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
BMW 801 D-2
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1677 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
6151) km/h v ? m 3821) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
4571) km/h v ? m 2841) mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,61) m/s 28741) ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
103601) m 339901) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
13701) km 8511) mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
2x 7,92mm MG 17 machine-gun (in the fuselage)
2x 20mm MG 151/20 E cannon (in the wing root)
2x 20mm MG FF/M cannon (in the outboard wing)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Fw 190 A-4/R-6



Umrüstbausätze:
Fw 190 A-4/U1 - stíhací bombardér, podkřídlové pumové závěsníky, vyzbrojen pouze dvěma MG 151/20 E, nasazen u SKG 210
Fw 190 A-4/U3 - bitevní letoun (později přeznačen na Fw 190 F-1)
Fw 190 A-4/U7 - výškový stíhací letoun
Fw 190 A-4/U8 - stíhací bombardér (W.Nr.: 669 a 670) s podtrupovým závěsníkem ETC 501, hlavňová výzbroj kromě MG 151/20 E odstraněna (později přeznačen na Fw 190 G-1)


Rüstsätze:
Fw 190 A-4/R1 - vybaven radiostanicí FuG 16ZE
Fw 190 A-4/R6 - s dvojicí odpalovacích zařízení na WGr.21
1) Fw 190 A-4/R-6



Umrüstbausätze:
Fw 190 A-4/U1 - fighter bomber, underwing bomb racks, armed with two MG 151/20 E only, deployed with SKG 210
Fw 190 A-4/U3 - attack aircraft (later renamed to Fw 190 F-1)
Fw 190 A-4/U7 - high altitude fighter aircraft
Fw 190 A-4/U8 - fighter bomber aircraft (W.Nr.: 669 a 670) with ETC 501, gun armament except of MG 151/20 E deleted (later renamed to Fw 190 G-1)


Rüstsätze:
Fw 190 A-4/R1 - equipped with FuG 16ZE radio set
Fw 190 A-4/R6 - with the pair of rocket launchers for WGr.21
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#229478 Version : 0
Fw 190 A-4 ("white 10"), pilot Walter Nowotny, 1./JG 54, Krasnogvardeysk airfield, spring 1943.
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#404181 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Focke-Wulf Fw 190 A-4 - Stroj bitevní verze Fw 190 A-4/U3 v podobě, v jaké se účastnil bitvy u Kurska v létě 1943. Letoun nese standardní kamufláž Lufwaffe té doby. Spodní a boční plochy kryje barva RLM 76 (světlá šedá), na horních plochách jsou pak ostře lomená pole barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (střední šedá), těmito barvami je také nastříkáno množství skvrn na boky trupu a SOP. Žluté doplňky (spodní část krytu motoru, konce křídel zespodu a pruh na trupu) fungovaly jako pomůcka při rychlém rozlišení vlastních strojů pozemními jednotkami.

Stroj bitevní verze Fw 190 A-4/U3 v podobě, v jaké se účastnil bitvy u Kurska v létě 1943. Letoun nese standardní kamufláž Lufwaffe té doby. Spodní a boční plochy kryje barva RLM 76 (světlá šedá), na horních plochách jsou pak ostře lomená pole barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (střední šedá), těmito barvami je také nastříkáno množství skvrn na boky trupu a SOP. Žluté doplňky (spodní část krytu motoru, konce křídel zespodu a pruh na trupu) fungovaly jako pomůcka při rychlém rozlišení vlastních strojů pozemními jednotkami.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#412169 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fw 190 A-4 v zimní kamufláži z výzbroje I./JG 54, Krasnogvardějsk, zima 1942/1943.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387069 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stíhací-bombardovací verzí Fw 190 A-4/U1 byla jako první vyzbrojena 10.(Jabo)/JG 26.

Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387070 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Příprava Fw 190 A-4 z výzbroje I./JG 2 na další bojový let, polní letiště ve Francii, 1942.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387071 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more