Bell RP-63A Pinball

     
Název:
Name:
Bell RP-63A Pinball Bell RP-63A Pinball
Originální název:
Original Name:
Bell RP-63A Pinball
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.194R Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 RP-63A-11
95 RP-63A-12
První vzlet:
Maiden Flight:
01.09.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3765 kg 8300 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.68 m 38ft 4in
Délka:
Length:
9.96 m 32ft 8in
Výška:
Height:
3.84 m 12ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.04 m2 248 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-93 o výkonu 988 kW Allison V-1710-93, power 1325 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
477 l 126 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
772.5 km/h v ? m 480 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stroj vznikl z potřeby zkvalitnit střelecký výcvik stíhacích pilotů. Vycházel z modelu Bell P-63 A-9 Kingcobra. Byl zbaven veškeré výzbroje a závěsů pum a přídavných nádrží, byl upraven vstup vzduchu k motoru. Vstup na hřbetu trupu byl zaslepen a náběžné hraně centroplánu se objevily dvě úzké štěrbiny. Potah stroje byl zesílen a celková hmotnost se tím zvýšila o 676 kg.
Útočící letadlo používalo speciální střelivo z plastu podobného bakelitu. Při zásahu byla inicializována čidla a rozblikala červená světla v koncích křídel. Současně byl upozorněn i pilot terče.
-
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Bell RP-63 Pinball, L+K 1980/11.
Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
McDowell, Ernest. P-39 Airacobra in Action, Aircraft No.43. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1980. ISBN 0-89747-102-4.
URL : https://www.valka.cz/Bell-RP-63A-Pinball-t65348#232530 Version : 0
www.gaetanmarie.com
.
Bell RP-63A Pinball - Dva stroje úvodní série. V popředí je první postavený stroj, stroj vzadu má již upravenou štěrbinu vstupu vzduchu, kterou měly sériové stroje.

Dva stroje úvodní série. V popředí je první postavený stroj, stroj vzadu má již upravenou štěrbinu vstupu vzduchu, kterou měly sériové stroje.
URL : https://www.valka.cz/Bell-RP-63A-Pinball-t65348#462221 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more