Douglas A-20G Havoc

     
Název:
Name:
Douglas A-20G Havoc Douglas A-20G Havoc
Originální název:
Original Name:
Douglas A-20G Havoc
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1943-DD.MM.1944 Douglas Aircraft Co Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2850
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7802 kg 17200 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10886 kg 24000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12338 kg 27200 lb
Rozpětí:
Wingspan:
18.69 m 61ft 4in
Délka:
Length:
14.63 m 48ft 0in
Výška:
Height:
5.36 m 17ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
43.2 m2 465 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-2600-23 Double Cyclone
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1193 kW
Wright R-2600-23 Double Cyclone
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1600 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
546 km/h v 3780 m 339 mph in 12400 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
438 km/h v ? m 272 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.6 m/s 1300 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 3048 m 7,1 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7864 m 25800 ft
Dolet:
Range:
16501) km 10251) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
32752) km 20352) mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 907 kg (pumovnice) + 907 kg (4 podkřídlové závěsníky)
6x 12,7mm pevný kulomet M2 v přídi (každý 350 nábojů)

obranná výzbroj:
2x 12,7mm kulomet M2 ve hřbetní věži (každý 400 nábojů)
12,7mm pohyblivý kulomet M2 ve spodním střelišti (400 nábojů)
bomb load: 2000 lb (bomb bay) + 2000 lb (4 underwing hardpoints)
6x 0.5in fixed M2 machine gun in the nose (350 rounds each)

defensive armament:
2x 0.5in M2 machine gun in dorsal turret (400 rounds each)
0.5in flexible M2 machine gun in ventral position (400 rounds)
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) s 907 kg pum
2) maximální přeletová vzdálenost
1) with 2000 lb of bombs
2) ferry range
Zdroje:
Sources:
Mesko, J.: A-20 Havoc in Action, Squadron-Signal Publications, 1994
Gann, H.: The Douglas A-20 (7A to Boston III), Profile Publications, 1971
Caruana, R. J., Douglas A-20 Boston/Havoc, Warpaint, 2000
Fleischer, S.; Ryś, M.: Douglas A-20 Havoc/Boston, AJ-Press, 1997
http://www.joebaugher.com/usattack/a20.html
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#15080 Version : 0

Douglas A-20G - overview of the generating units




Label the Design of the aeroplane - a descriptionManufactured units
Douglas A-20G-1-DO armament: 4x fixed cannon caliber 20 mm in the bow,
2x hard machine gun Colt-Browning M2 12.7 mm caliber,
1x mobile machine gun Colt-Browning M2 12.7 mm caliber in the dorsal střelišti,
1x mobile machine gun Colt-Browning M2 7.62 mm in the bottom of the barrel of the slot.
250
Douglas A-20G-5-DO armament: 4x fixed machine gun Colt-Browning M2 12.7 mm caliber in the bow
2x hard machine gun Colt-Browning M2 12.7 mm caliber in projections in the under bow
1x mobile machine gun Colt-Browning M2 12.7 mm caliber in the dorsal střelišti
1x mobile machine gun Colt-Browning M2 7.62 mm in the bottom of the barrel of the slot
50
Douglas A-20G-10-DO the improved cleaner of the intake air before the carbs 300
Douglas A-20G-15-DO improved the space heating for the crew, changes in wiring 150
Douglas A-20G-20-DO armament: 6x hard machine gun Colt-Browning M2 12.7 mm caliber in the bow
2x Colt-Browning M2 12.7 mm caliber in the dorsal gun turret
1x mobile machine gun Colt-Browning M2 12.7 mm caliber in the bottom střelišti.
Was introduced the auxiliary fuel tank under the fuselage with a volume of 1 416 liters.
350
Douglas A-20G-25-DO made a few minor changes (landing lights, etc.) 210
Douglas A-20G-30-DO improved handling of empty containers 355
Douglas A-20G-35-DO adjustment of the stabilizers 215
Douglas A-20G-40-DO was modified exhaust pipes 380
Douglas A-20G-45-DO the last block, introduced a collection of empty shell casings 290



Used springs:
Jim Mesko, A-20 Havoc in action. Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, 1983, ISBN 0-89747-131-8.
John W. R. Taylor, Douglas DB-7, A-20 Havoc, and Boston (Bombers) and Douglas DB-7, Havoc, P-70 (Fighters), Combat Aircraft of the World from 1909 to the present. New York, G. P. Putnam's Sons, 1969, ISBN 0-425-03633-2.
Jaroslav Schmid, Aircraft 1939-45 Fighter and bomber aircraft of the united states, 2. Edition, Pilsen, the Publishing house Fraus, 1992, ISBN 80-85784-01-7.
http://www.joebaugher.com/usattack/a20_17
http://www.uswarplanes.net/a20.html
author archive
.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#519063 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

A-20G Havoc ("Eloise") z výzbroje 312th Bombardment Group na letišti v Tichomoří.
Douglas A-20G Havoc - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#32306 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

A-20G-25 Havoc (sériové číslo 43-9182), který sloužil u 668th Bombardment Squadron ze sestavy 416th Bombardment Group.
Douglas A-20G Havoc - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#151502 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nálet na cíle ve Francii v roce 1945 - A-20G Havoc od 669th Bombardment Squadron spadající pod 416th Bombardment Group.
Douglas A-20G Havoc - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#404875 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

A-20G-45 Havoc (sériové číslo 43-21891, "2") z výzbroje 51. mino-torpédového leteckého pluku sovětské Baltské floty, 1944.

Zdroj: viz výše
Douglas A-20G Havoc -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#404879 Version : 0
Thanks camo in the kit fy Matchbox probably one of the najznámejších A-20G-25-DO "the Green Hornet", Serial: P (43-9407). The machine was 675th wait wait wait wait wait Squadron, 417th wait wait wait wait wait Group, 5th Air Force, Saidor, New Guinea, 1944. Pilotom bol Lt. J.C. Pryor. Resources sa rôznia in the form of the real part of the nose lietadla. Niektoré uvádzajú that the machine on the right prednej strane niesol označenie "Kay", the other that came about zrkadlovo obrátený "noseart" from ľavej parties, with the exception of the number of bomber missions (75 missions). After the crash in the year 1945 the bolo airplane odpísané gi condition.

www.mission4today.com
magazine PKR no 2, Monografia And a-20 Havoc
.
Douglas A-20G Havoc -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#539786 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Douglas A-20G Havoc - A-20G-15-DO sériového čísla 42-54255 se roku 1944 nacházel v Tule a sloužil u některého z pluků dálkových nočních stíhačů. Letoun byl upraven výměnou původní střelecké věže za sovětskou věž UTK-1 s kulometem UBT. Stroj nesl původní americkou kamufláž s nástřikem Olive Drab na horních a bočních plochách a střední šedou (Neutral Grey) na spodních plochách. Sověti bílé hvězdy původního amerického výsostného označení nahradili sovětskými  a zbytek U.S. výsostného označení zastříkali jiným odstínem zelené.

A-20G-15-DO sériového čísla 42-54255 se roku 1944 nacházel v Tule a sloužil u některého z pluků dálkových nočních stíhačů. Letoun byl upraven výměnou původní střelecké věže za sovětskou věž UTK-1 s kulometem UBT. Stroj nesl původní americkou kamufláž s nástřikem Olive Drab na horních a bočních plochách a střední šedou (Neutral Grey) na spodních plochách. Sověti bílé hvězdy původního amerického výsostného označení nahradili sovětskými a zbytek U.S. výsostného označení zastříkali jiným odstínem zelené.
Published with authors permit

Douglas A-20G Havoc -


Published with authors permit

Douglas A-20G Havoc -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#584268 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more