Airspeed Oxford Mk.I

     
Název:
Name:
Airspeed AS.10 Oxford Mk.I Airspeed AS.10 Oxford Mk.I
Originální název:
Original Name:
Airspeed AS.10 Oxford Mk.I
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.04.1945 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth
DD.04.1941-DD.02.1943 Airspeed (1934) Ltd., Christchurch
DD.02.1939-DD.01.1941 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
DD.MM.1942-DD.04.1944 Percival Aircraft Ltd., Luton
DD.02.1941-DD.07.1943 The Standard Motor Co. Ltd., Coventry
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.05.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6277:
3492 Portsmouth
300 Christchurch
961 de Havilland
774 Percival
750 Standard
První vzlet:
Maiden Flight:
19.06.1937
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2440 kg 5380 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3447 kg 7600 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16.26 m 53ft 4in
Délka:
Length:
10.52 m 34ft 6in
Výška:
Height:
3.38 m 11ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
32.33 m2 348 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Cheetah X o výkonu 280 kW
dvoulistá dřevěná rtule
Armstrong Siddeley Cheetah X, power 375 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
392 l 150 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
292.9 km/h v 2530 m 182 mph in 8300 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.7 m/s 930 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.5 min do 3048 m 12.5 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5852 m 19200 ft
Dolet:
Range:
1488.6 km 925 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,7mm kulomet Vickers K v manuálně ovládané hřbetní věži Armstrong-Whitworth


12x cvičná bomba
1x .303 Vickers K machinegun in the Armstrong Whitworth manually operated dorsal turret


12x practice bomb
Uživatelské státy:
User States:















(možná Mk.II)
(možná Mk.II)
(možná Mk.II)















(maybe Mk.II)
(maybe Mk.II)
(maybe Mk.II)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rawlings, J. D. R. The Airspeed Oxford, Profile No.227. Profile Publications, 1971.
Taylor, H. A. Airspeed Aircraft Since 1931. Putnam, London 1970. ISBN 0-370-00110-9.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.britishaircraft.co.uk
http://britishaviation-ptp.com/id108.html
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/other2/as10.html

Airspeed Oxford Mk.I -


Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#398821 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Airspeed Oxford vycházel po konstrukční stránce z lehkého dopravního letounu AS.6 Envoy. Vznikl na základě požadavků britského Ministerstva letectví na lehký dvoumotorový letoun pro výcvik radiotelegrafistů, bombometčíků, navigátorů a střelců. Několik variant Oxfordu se lišilo několika typy pohonných jednotek, typy vrtulí, vnitřním vybavením, radiostanicemi či zadní střeleckou věží. Letouny byly taktéž využívány pro vlečení terčů nebo jako štábní, spojovací a sanitní letouny. Kromě squadron RAF a FAA byl Oxford dodán také do Austrálie (400 ks), Kanady (200 ks), Nového Zélandu (300 ks), Rhodésie (10 ks), Jižní Afriky (700 ks), několik letounů létalo také v letectvu Svobodných Francouzů, v Portugalsku, Řecku, Holandsku nebo v USAAF na základě smlouvy Lend-Lease. Poslední stroje byly vyřazeny z letecké školy v Pershore v roce 1954.
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#15250 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Airspeed Oxford
http://ww2photo.mimerswell.com/index.htm
Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#25248 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Airspeed AS.10 Oxford Mk I
Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#48377 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Airspeed Oxford Mk.I - http://www.peakdistrictaircrashes.co.uk/Image548.jpg

www.peakdistrictaircrashes.co.uk
Airspeed Oxford Mk.I - http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/301-400/walk340_Airspeed_Oxford/images_Richard_Eglen/Oxford.JPG

www.aircraftresourcecenter.com
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#190252 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Airspeed Oxford Mk.I měl motory Armstrong Siddeley Cheetah IX (265 kW) , Airspeed Oxford Mk.III měl motory Cheetah XV (315 kW), Pratt & Whitney Wasp Junior (335 kW)měl až Airspeed Oxford Mk.V, já jen, že mi neseděl počet válců


po strašném hledání si myslím, že na mé fotce je Airspeed Oxford Mk.I, fotka z muzea Duxford, archiv autora
Airspeed Oxford Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#310103 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more