GK4A/ Ha-47 (Ha-11-11) Hatsukaze

GK4A . ハ47 / 初風一一型 「ハ11-11型」
     
Název:
Name:
Hitači Hacukaze Ha-11-11 (GK4A / Ha-47) Hitachi Hatsukaze Ha-11-11 (GK4A / ha-47)
Originální název:
Original Name:
ハ47 (ハ11-11) / 初風一一型 または「GK4A」
Kategorie:
Category:
invertní řadový motor inverted in-line engine
Výrobce:
Producer:
(株式会社日立製作所, Kabushiki-gaisha Hitachi Seisakusho, Tokyo
日産自動車株式会社, Nissan Jidōsha Kabushiki-gaisha, Tokyo
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
339 GK4A
1,037 Ha-47-11
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1930 (Hirth HM 504)
Použití:
Use:
Kyushu K9W1
Kokusai Ki-86
Tokyo Koku Ki 107
Yokosuka MXY7 22 Ohka (Tsu-11)
Yokosuka MXY9 Shuka (Tsu-11)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
4
Hmotnost:
Weight:
104 kg 229 lb
Celková délka:
Overall Length:
957 mm 3ft 1,67in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
505 mm 1ft 7,87in
Celková výška:
Overall Height:
726 mm 2ft 4,57in
Vrtání:
Bore:
105 mm 4,13in
Zdvih:
Stroke:
125 mm 4,92in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
3,983 l 243.06 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 77 Gasoline with an octane rating 77.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
karburátor Carburettor
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
5,8 : 1 5,8 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
atmosférickým tlakem atmospheric pressure
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
82 kW při 2450 ot/min 110 bhp at 2450 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon vzletový:
82 kW při 2 450 ot/min.
Maximální výkon: 78 kW při 2 400 ot/min v h= 1 000 m.
Jednalo se o licenční stavbu německého motoru Hirth HM 504. Licence byla zakoupena v roce 1942 po neúspěchu japonských firem, které nedokázaly postavit konkurenceschopný cvičnému letounu Bücker Bü 131.
Označení u námořního letectva Hitachi GK4A
Označení u armádního letectva Hitachi Ha-47-11.
V omezeném množství se vyráběla také verze Ha-11-12, která byla součástí motokompresorového motoru Tsu-11, což je jednoduchý reaktivní motor, kde pístový motor pohání kompresor a do stlačeného vzduchu může být vstřikováno palivo a směs zažehnuta.



Ventilový rozvod: F - 1 sací ventil je v hlavě válců a 1 výfukový ventil je v bloku motoru.
Take-off power: 110 hp at 2,450 rpm.
Maximum power output: 105 hp at 2,400 rpm at 3,281 ft.


The original Hatsukaze engine was a license-built Hirth HM 504. The Hitachi Hatsukaze is at the Imperial Japanese Navy known as the Hitachi GK4 and at the Imperial Japanese Army as Ha-47 11.
Also was build versions the Hatsukaze Model 12 was the power section linked to a compressor to create a primitive jet engine called a motorjet, the resulting Tsu-11 was intended to power Yokosuka MXY7 Ohka 22 flying bombs.


Valvetrain: F-Head, 1 inlet and 1 exhaust valve per cylinder.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9
mirokosunnex.miroko.tw
http://ja.wikipedia.org/wiki
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/GK4A-Ha-47-Ha-11-11-Hatsukaze-t66643#235989 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more