Preddy, George Earl

     
Příjmení:
Surname:
Preddy Preddy
Jméno:
Given Name:
George Earl George Earl
Jméno v originále:
Original Name:
George Earl "Ratsy" Preddy Jr.
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
major Major
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
- -
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
- -
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
05.02.1919 Greensboro /
05.02.1919 Greensboro /
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
25.12.1944 Liège /
25.12.1944 Liège /
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
- velitel 328. stíhací perutě - Commander of the 328th Fighter Squadron
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
- 8. nejúspěšnější americké stíhací eso 2. sv. v. a 3. nejúspěšnější eso na Evropském válčišti s 25 samostatnými sestřely, 4 sdílenými, 3 pravděpodobnými, 4 poškozenými a 5 zničenými na zemi (25+4-3+0-4+0) - nejúspěšnější pilot na P-51 Mustang s 23 samostatnými sestřely, 4 sdílenými, 3 pravděpodobnými, 2 poškozenými a 5 zničenými na zemi (23+4-3+0-2+0)
- 6. srpna 1944 se stal esem jednoho dne, kdy sestřelil 6 Bf 109, za což obdržel Kříž za vynikající službu, po Fredu Christensenovi byl 2. armádním pilotem v Evropě, kterému se to podařilo
- zahynul v akci, když při pronásledování Fw 190 byl zasažen vlastním protiletadlovou palbou
- 8th highest scoring american fighter ace of WW2[/url] and 3rd highest scoring ace on European Theater with 25 solo claims, 4 shared, 3 probable, 4 damaged and 5 destroyed on the ground (25+4-3+0-4+0) - top scoring P-51 Mustang ace with 23 solo claims, 4 shared, 3 probable, 2 damaged and 5 destroyed on the ground (23+4-3+0-2+0)
- on 6th August 1944 became ace in day, when he shot down 6 Bf 109, for which was awarde by Distinguished Service Cross, after Fred Christensen was 2nd Army pilot in Europe, who managed it
- killed in action, when during chase of Fw 190 was hit by allied AA fire
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/George_Preddy
www.tracesofwar.com
https://www.cieldegloire.com/014_preddy_g_e.php
www.veterantributes.org
https://valor.militarytimes.com/hero/6180
airforce.togetherweserved.com
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#615382 Version : 0
     
Příjmení:
Surname:
Preddy Preddy
Jméno:
Given Name:
George Earl George Earl
Jméno v originále:
Original Name:
George Earl "Ratsy" Preddy Jr.
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.1938 Greensboro High School
DD.MM.1938-DD.MM.1940 Guilford College
DD.MM.RRRR-DD.MM.1938 Greensboro High School
DD.MM.1938-DD.MM.1940 Guilford College
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
12.12.1941 poručík
DD.09.1942 nadporučík
DD.06.1943 kapitán
22.03.1944 major
12.12.1941 2nd Lieutenant
DD.09.1942 1st Lieutenant
DD.06.1943 Captain
22.03.1944 Major
Průběh vojenské služby:
Military Career:
DD.09.1940-29.04.1941 252. pluk pobřežního dělostřelectva, národní garda Severní Karolíny
29.04.1941-12.12.1941 Letecký sbor armády Spojených států (výcvik)
DD.01.1942-12.07.1942 9. stíhací peruť, 49. stíhací skupina (pilot)
12.07.1942-DD.08.1942 hospitalizace
DD.MM.1942-DD.MM.1942 50. stíhací skupina (pilot)
DD.MM.1942-DD.12.1942 326. stíhací skupina (pilot)
DD.12.1942-DD.08.1944 487. stíhací peruť, 352. stíhací skupina (pilot)
DD.08.1944-DD.10.1944 dovolená
DD.10.1944-25.12.1944 328. stíhací peruť, 352. stíhací skupina (velitel)
DD.09.1940-29.04.1941 252nd Coast Artillery Regiment, North Carolina National Guard
29.04.1941-12.12.1941 United States Army Air Corps (training)
DD.01.1942-12.07.1942 9th Pursuit Squadron, 49th Pursuit Group (pilot)
12.07.1942-DD.08.1942 hospitalisation
DD.MM.1942-DD.MM.1942 50th Fighter Group (pilot)
DD.MM.1942-DD.12.1942 326th Fighter Group (pilot)
DD.12.1942-DD.08.1944 487th Fighter Squadron, 352nd Fighter Group (pilot)
DD.08.1944-DD.10.1944 leave
DD.10.1944-25.12.1944 328th Fighter Squadron, 352nd Fighter Group (pilot)
Vyznamenání:
Awards:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/George_Preddy
www.tracesofwar.com
https://www.cieldegloire.com/014_preddy_g_e.php
www.veterantributes.org
https://valor.militarytimes.com/hero/6180
airforce.togetherweserved.com
www.ohenrymag.com

URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#615383 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Major George E. „Ratsy“ Preddy

George Earl Preddy se narodil 5. února 1919 ve městě Greensboro, Severní Karolína, kde také vyrůstal. Stal se majitelem jednomotorového dvouplošníku Waco 10 a provedl několik okružních cest po Severní Karolíně. V roce 1940 se třikrát pokoušel o vstup do námořnictva, ale neuspěl. V létě téhož roku se pokusil vstoupit do USAAC. Složil úspěšně všechny zkoušky, ale bylo mu řečeno, že musí vyčkat než bude otevřen další letecký kurz. Mezitím George vstoupil do Národní gardy nejen vyplnit čas, ale i získat další zkušenosti. V dubnu 1941 se Preddymu splnil sen a zahájil pilotní výcvik.

V prosinci 1941 ukončil letecký výcvik, získal hodnost Second Lieutenant a byl přidělen k 9. Pursuit Squadron 49. Pursuit Group, která byla poslaná do Austrálie, kam dorazila v únoru 1942. Zde létal na strojích P-40 Warhawk, ale žádného sestřelu zde nedosáhl. 12. července 1942 se stal účastníkem vzdušné kolize, kdy při nácviku boje s japonskými bombardéry do jeho stroje vrazil útočící 2nd Lt. John S. Sauber a obě stíhačky se zřítily do džungle. Preddy měl štěstí a podařilo se mu letoun opustit na padáku, ale nevyvázl však se zdravou kůží, utrpěl několik zranění a musel být několik měsíců hospitalizován. Sauber však bohužel našel v troskách svého stroje smrt.

V lednu 1943 byl George v hodnosti First Lieutenant převelen k 352. Fighter Group a stal se příslušníkem 34. Fighter Squadron. Skupina měla ve výzbroji stíhačky Curtiss P-40 Warhawk, ale později tyto stroje vyměnila za stíhačky P-47 Thunderbolt. V květnu došlo k přečíslování a ze 34. Fighter Squadron se stala 487. Fighter Squadron. V červenci 1943 se skupina přesunula na základnu Bodney v Anglii.

První operační let 352. FG provedla 9. září a George, nyní již v hodnosti Captain, své konto otevřel 1. prosince 1943 sestřelem stíhačky Bf 109. 22. prosince získal další sestřel, když přívalem půlcoulových projektilů poslal k zemi dvoumotorovou stíhačku Me 210. První sestřel v roce 1944 získal 29. ledna, ale jeho letoun je poškozen a nad Kanálem je George nucen zopakovat si zkušenost z Austrálie a opustit letoun na padáku. Je „vyloven“ záchranným člunem ASR a dopraven na pevnou zem do Anglie. Tento sestřel je posledním, který Preddy získal na stíhačce P-47 Thunderbolt.

V dubnu 1944 byla 352. FG přezbrojena na nové North American P-51 Mustang. Preddy byl jmenován operační důstojníkem a povýšen do hodnosti Major. První vítězství na Mustangu získal 22. dubna, když spolu s dalšími dvěma piloty sestřelil Ju 88.

13. května George sestřelil dva Messerschmitty Bf 109 z celkových 15 sestřelů, které ten den získala 352. FG a získal tak neoficialní titul eso. 30. května sundal dvě stíhačky Bf 109 sám a o třetí se podělil se svým wingmanem.

12. června, šest dní po invazi v Normandii, získal Preddy jeden sestřel nad stíhačkou Bf 109. Další sestřely se mu podařilo získat 20. června. Toho dne 352. FG doprovázela bombardéry k náletu na Magdeburg. George nejdříve z oblohy smetl jeden Fw 190 a poté se svým číslem sestřelil další výrobek firmy Messerschmitt, dvoumotorovou stíhačku Me 410. Následující den východně od Magdeburgu sestřelil Bf 109.

18. července se skupina vydala nad severní Německo a v dopoledních hodinách získala 19 sestřelů. Z toho 9 sestřelů získala Preddyho 487. FS. Sám George získal hattrick když severovýchodně od Rostocku sestřelil dva bombardéry Ju 88 a jednu stíhačku Bf 109. 21. července, východně od Mnichova, sestřelil společně s dalším pilotem Bf 109. Poslední sestřel v měsíci červenci získal 29. a opět mu za oběť padla stíhačku Bf 109.

5. srpna, krátce před polednem, jižně od Hamburku uštval další Bf 109. 6. srpna George, v prostoru mezi Lüneburgem a Havelbergem, udělal netříděné hromady šrotu hned ze šesti Bf 109. Pouze jeden z oněch šesti letců měl to štěstí a stačil svůj život spasit pod vrchlíkem padáku. Krátce po tomto výkonu je George poslán na dovolenou do Států.

Zpět na bojiště se George vrátil v říjnu a byl jmenován velitelem 328. Fighter Squadron. První sestřel po svém návratu získal 2. listopadu 1944. A skromně tak přispěl k zisku celé skupinu, která ten den získala 40 sestřelů. Poblíž Merseburgu získal další sestřel Fw 190 21. listopadu.

23. prosince byla 352. FG přesunuta na základnu Y-29 v belgickém Asch. Důvodem k přesunu byla letecká podpora pozemních jednotek, které vzdorovali probíhající německé ofenzivě v Ardenách.

Den po Štědrém dnu Preddy získal dva sestřely. Poté byl pozemní kontrolou upozorněn na Fw 190, který po spatření začal pronásledovat společně s dalšími dvěma piloty, kterými jsou jeho wingman James G. Cartee a James E. Bouchier ze 479. FG, jenž se k nim přidal po ztrátě kontaktu se svou skupinou. Fw 190 s Preddym za ocasem se vyhoupl nad okrajem lesa za nímž mělo stanoviště protiletadlová baterie 9. americké armády. Baterie spustila palbu ve snaze sestřelit Fw 190, ale podařilo se ji sestřelit George, který byl zasažen a smrtelně raněn. Baterii sestřelila i Mustang Bouchiera, který musel ze svého stroje „vystoupit“ a k „přistání“ použít padák. Vyšetřování tohoto nešťastného incidentu se zúčastnili generálové Spaatz a Doolittle, nic to však nezměnilo na smrti nejúspěšnějsího pilota na letadle P-51 Mustang.

Za svoje výkony, které George Earl Preddy, Jr. v průběhu války předvedl byl vyznamenán těmito vyznamenáními Distinguished Service Cross, 2x Silver Star, 9x Distinguished Flying Cross, 8x Air Medal.

Bohužel pro rodinu Preddyovu to však nebyla jediná ztráta, která je v průběhu války postihla. Georgeho mladší bratr William vstoupil do řad USAAF a po ukončení výcviku v lednu 1945 nastoupil k 503. Fighter Squadron 339. Fighter Group, která náležela 8. USAAF. Na bojiště se však dostal v době kdy setkání se stroji z řad Luftwaffe bylo již velice náhodné a proto se mu podařilo získat jen jeden sestřel a to 2. března 1945, když sestřelil Fw 190. 17 dubna 1945 se 339. FG zúčastnila doprovodu bombardérů a poté podnikly jednotlivé Squadrony několik útoků na letiště. 503. FS se dostala nad Prahu, kde se v palbě lehkého protiletadlového flaku oddělili Capt. Raymond F. Reuter a jeho číslo 1st Lt. William R. Preddy, kteří později spatřili Me 262 a začali ho stíhat. Při jeho pronásledování se dostali až k Českým Budějovicím kde však byli oba sestřeleni protiletadlovou palbou. Reuter se zřítil u obce Boršov nad Vltavou. Po dopadu jeho stroj explodoval a on zahynul. U osady Záluží také u Boršova nad Vltavou havaroval William, který se těžce zranil. Byl převezen do českobudějovické nemocnice, kde za tři dny na následny zranění umírá a byl pohřben v Českých Budějovicích. Po válce jsou jeho ostatky exhumovány a pohřbeny na Lorraine American Military Cemetery u města St. Avold ve Francii, kam byly převezeny i ostatky jeho bratra. Zde bratři Preddyové vedle sebe odpočívají dodnes.

Prameny:
časopis APKR č. 21 a 34
K. Foud, V. Krátký a J. Vladař Poslední akce
https://www.aviation-history.com/airmen/preddy.htm
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#236931 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Sestřely George E. Preddyho, Jr.

datum
jednotka
letadlo
soupeř
01.12.1943
487. FS 352. FG
P-47 Thunderbolt
Bf 109
22.12.1943
487. FS 352. FG
P-47 Thunderbolt
Me 210
29.01.1944
487. FS 352. FG
P-47 Thunderbolt
Fw 190
22.04.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
1/3 Ju 88
13.05.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
2x Bf 109
30.05.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
2 ½ Bf 109
12.06.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
Bf 109
20.06.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
Fw 190
½ Me 410
21.06.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
Bf 109
18.07.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
Bf 109
2x Ju 88
21.07.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
½ Bf 109
29.07.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
Bf 109
05.08.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
Bf 109
06.08.1944
487. FS 352. FG
P-51 Mustang
6x Bf 109
02.11.1944
328. FS 352. FG
P-51 Mustang
Bf 109
21.11.1944
328. FS 352. FG
P-51 Mustang
Fw 190
25.12.1944
328. FS 352. FG
P-51 Mustang
2x Bf 109

Prameny:
osobní archív
časopis APKR č. 21
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#236932 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prameny:
https://www.preddy-foundation.org/startpage.htm
https://www.littlefriends.co.uk/
www.starduststudios.com

Preddy, George Earl - Fotografie z 18. července 1944, kdy sestřelil 3 Ju 88 a Bf-109 a 2 Ju 88 poškodil. Později mu byl jeden Ju 88 změněn z potvrzeného sestřelu na pravděpodobný.

Fotografie z 18. července 1944, kdy sestřelil 3 Ju 88 a Bf-109 a 2 Ju 88 poškodil. Později mu byl jeden Ju 88 změněn z potvrzeného sestřelu na pravděpodobný.
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#236933 Version : 0
according to the server https://www.aviation-history.com/airmen/preddy.htm Preddyho score at the end of the war consisted of a total of 32.5 destroyed aircraft, 5 of them were on the ground, so that it reached the 27.5 aerial victories.

The early 50's. years office for verification of aerial victories to his score zkrouhl on 25,83. Later, george's cousin Joe Noah found out that the office made a mistake, if not to count one kill, for which George received the silver star. In 1978, the office of the United States Air force this mistake corrected and to shoot připočetl. Since then his official score is 26,83 aerial victories and 5 planes broken on the ground. Air force George připočetlo even a one-third share of the Ju 88 of 22. April 1944, that George himself supposedly never claimed.

John C. Meyer, the second most successful ace on the P-51 right behind Preddym and george's commander of the u 352. fighter group stated that George shot down several aircraft that have never made a claim..
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#629749 Version : 0
Reporting George E. Preddyho about combat from 1. December 1943
(free translation, abbreviation NL means the enemy plane)


Battle report
George E. Preddy
action Type: Martial
Date: pros. 1, 1943
Unit: 487. fighter squadron
Time: 1230
the Location and height: 10 miles south of Rheydt, 20 000 feet
Weather: visibility good
Type NL: Me 109
Description:


Led here by the Red squadron of the Crown Prince, in the number of twelve aircraft. We joined the bomber formation at a height of 30 000 feet and went into the left circle and saw a Me 109 for the last box of 3, 000 feet lower. Curled up here with him and when I was about 1,000 yards away on NL, made a left, klesavou spiral. Approached here at 400 yards, started firing up to 200 yards. I saw hits on the wing roots and cockpit. The plane began to smoke and limply fell. It was at an altitude of about 7000 feet. He fired another long dose from a distance of 100 yards. After I escaped, NL fell apart.
The ME 109 was carrying an additional tank under the fuselage, which to toss.


I'll add 1 destroyed ME 109



serial number of machine: 42-2457
Type: HO-H
Consumption of ammunition: 797 of armour-piercing incendiary (API)


www.wwiiaircraftperformance.org
.
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#634524 Version : 0
Reporting George E. Preddyho of duel of 30. may 1944
(free translation, abbreviation NL means the enemy plane)
Battle report
Owner. George E. Preddy
action Type: Martial
Date: 30. may 1944
Unit: 487. fighter squadron
Time: 11:15 to 11:30
the Location and height: in the vicinity of Magdeburg from 25 000 to 5 000 feet
Weather: clear, the visibility perfect (CAVU)
Type NL: ME 109
enemy losses: 3 destroyed the ME 109
Description:

As the bombers approached Magdeburg, led here section seven "ships" providing close support to the rear of the box, which was behind the main formations. I noticed 20 to 30 fighters attacking on the front of the boxes, so I dropped the tank and went after them.

We got in 3 ME 109 in a very tight formation. Launched here at the one fire from 300 yards and ended at 150. NL caught fire and crashed.

Slid in here for a second stodevítku and shot from 200 to 100 yards. NL caught fire and crumbled to pieces. He went into a falling spiral.

The third NL us when he saw and he had cut himself loose. Followed him into a climbing turn, descent and climb. Many times here shot with the hanging and hit him in the wings and tail. I ran out of ammo and so my commander, por. Whisner continued to attack and reached a few good hits. At a height of about 7000 feet the pilot bailed out.


Result: 2 destroyed an ME 109, 1 destroyed ME 109 (shared with por. Whisnerem)
serial number of machine: 6451
Type: HIM-P
Consumption of ammunition: 532 incendiary (I), 361 armour-piercing incendiary (API), 10 trace (T)

www.wwiiaircraftperformance.org
.
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#630039 Version : 0
Reporting George E. Preddyho about the fight of the 21. June 1944
(free translation, abbreviation NL means the enemy plane)
Battle report
Major George E. Preddy
action Type: Martial
Date: 21. June 1944
Unit: 487. fighter squadron
Time: 10:30
the Location and height: to the east of Magdeburg at an altitude of 23 000 feet
Weather: clouds 2-4/10 at 7 000 feet
Type NL: ME 109
enemy losses: 1 destroyed ME 109
Description:


During the leadership of the 7 aircraft eskortujících B-size 24 on the Withdrawal, I saw three ME-109s at 23,000 feet leading a strong attack on the separate bomber in front of us. Saw nas and turned against us. One here separated and began to make klesavou corner with the silly high jinks. Flew into a thin cloud, and I went under him, over him. Went to turns against me and so I set the flaps to 20° and rewound it. Then veered right down to the ground and tried to escape me, but I got closer and started to open fire from 400 yards. Hit him in the torso, to the left wing and started to smoke. As I pulled up, saw the hit into the ground and exploded.


Result: 1 destroyed ME 109
serial number of machine: 3321
Type: HIM-P
Consumption of ammunition: 449 armour-piercing incendiary (API)


www.spitfireperformance.com.
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#633964 Version : 0
Reporting George E. Preddyho about the fight from 18. July 1944
(free translation, abbreviation NL means the enemy plane)
Battle report
Major George E. Preddy
action Type: Martial
Date: 18. July 1944
Unit: 487. fighter squadron
Time: 09:00
the Location and height: near Rostock from 25 000 to 8 000 feet
Weather: cloudiness 9/10 in 1 000 feet
Type NL: ME 109 and JU 88
enemy losses: 1 destroyed ME 109, 3 destroyed a JU 88, 2 damaged JU 88
Description:

Led the squadron on a sweep south of the bombers and headed north and chased the bombers. Yellow commander reported the bandits to 4. an hour down. I made a right turn towards the sun towards the enemy formation, which contained a lot of JU 88 and a lot of the ME 109 as a top cover. I took my three-man squadron, por. Vickery, Greer and I on the attack against approximately fifty JU 88. While the rest of the squadron took care of the top cover.

As we approached the formation, he saw here a lone ME 109 right in front of me and attacked it from the stern. Launched here fire from 400 yards. And I got behind his tail. NL was framed interventions, began to fall, burning and crumbling to pieces.

Continued here, in attack formation 88ček and opened fire on one of them. Odpadávaly of her pieces of sheet metal and began to burn.

Por. Greer suddenly was all like "Break" right when the ME 109 hung from the bottom of my tail. After what we did to "Break", stodevítka stopped and began to decline. During this manoeuvre the por. Greer from me separated. Por. Vickery and I then turned around and launched another attack on the main formation.

Damaged one a few hits and then got behind another and hit him over the entire length of the hull. Assumed here is that the pilot and crew are dead, because NL started heavily smoking, and how uncontrollably barreling, he dogville they too fell apart the hull.

Interrupted here attack and pulled to the side before the third attack on the formation. Got here again to the back. In this attack I am attacked here on one 88, lit both engines and the NL fell apart. The second I had messed up a few hits.

I ran out of ammo, or I thought so, but later I found out that on one side of the machine guns jammed, and I was hit in the engine from the rear gunner of one JU 88. the hull was clogged with oil from the engine NL, which I shot down.

So I set course for home, por. Greer and Vickery separated.


Result: 3 destroyed a JU 88, 1 destroyed ME 109, 2 damaged JU 88
serial number of machine: 3321
Type: HIM-P
Consumption of ammunition: 1 540 armour-piercing incendiary (API)

www.wwiiaircraftperformance.org
.
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#630040 Version : 0
Reporting George E. Preddyho about combat of 6. August 1944
(free translation, abbreviation NL means the enemy plane)
Battle report
Owner. George E. Preddy
action Type: Martial
Date: 6. August 1944
Unit: 487. fighter squadron
Time: 11:10 to 11:45
the Location and height: from Luneburgu to Havelburgu from 27 000 to 5 000 feet
Weather: 4/10 cloud over Hamburg, visibility perfect
Type NL: ME 109
enemy losses: 6 destroyed ME 109
Description:

I Was the leader of the group. Escort we are a leading wing of a B-17 when more than 30 ME 109 came from the south into the third box. We were about 1 000 feet higher, and so I followed them led the white squadron in the composition of the por. Heyer, por. Doleac and me. Launched here fire on the one in the back of the formation of his 6. hours from a distance of 300 yards and achieve many hits in the vicinity of the cockpit. NL in fire overturned. In this moment por. Doleac lost when he shot ME-109 that got on the tail of the por. Heyera.

Por. Heyer and I, we continued our attack and vlétly for the next AD, and after a short dose to the root of the wings I set him on fire. Went to the falling spiral, and after a few revolutions the pilot vyškočil at a height of 20 000 feet. To the right I saw the por. Heyera how to shoot down the next NL.

The enemy formation to stay together, practically should take no retaliatory action and tried to return to attack the bombers, which were on the right. We continued the attack in the back and fired here in the next from the back and from a short distance. He went down in a flood of smoke and I saw beneath us crumbled to pieces.

In that moment, join us 4 another P-51, to help us with the attack. Shot here on the next stodevítku and after a short dose-set her on fire. In flames went into a spiral to the right.

Formation went down and was spinning to the left. Still they kept together in very close formation. Fired a good dose to the next, which burst into flames and went into a falling spiral. NL were now at 5 000 feet and poked fun left. I was all alone and so I went after one stodevítce before I got to the tail. Fired it a bit of a botched batch and just a little smoked. He pulled back and started to climb to the left over her and she began to rise behind me. He dragged down as hard as I could and soared at the speed of just 150 MPH. German sprang on me but couldn't enough to lead, so did not cause any damage. With my initial speed, I easily overcame. Passed out to the left and I followed him. Threw the canopy, and I hit him a short dose. As I flew past him, the pilot at altitude 7, 000 feet jumped.

I didn't see any friendly or enemy aircraft and so I self-published home.


Result: 6 confirmed victories of Bf 109
serial number of machine: 3321
Type: HIM-P
Consumption of ammunition: 832 armour-piercing incendiary (API)

PS: according to an article from https://warthunder.com/cz/news/1092--cz was this event designed for the Medal of honor but instead received "only" a Cross for outstanding service. Supposedly he was the day before this event announced that due to bad weather will not be flying tomorrow and so went with friends on the move. The next day when he had to fly as he was supposedly such a big hangover, that the other questioned if it is able to fly.

www.wwiiaircraftperformance.org
.
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#629996 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

zprávy ze soubojů pilotů můstangů
zajímavé čtení
přeložím sem misi, kde sestřelil 6 Bf-109 a třeba přeložím i ostatní Smile
www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#629934 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jirko diky za preklady, samozrejme neni duvod mit cokoliv proti Smiling Army
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#630049 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

jistě je zde několik hráčů War Thunderu a zachytili tento jeho krásně zpracovaný životopis
https://warthunder.com/cz/news/1092--cz
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#630378 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vzhledem k jeho nešťastnému úmrtí před Operací Bodenplatte, kdy piloti 352. stíhací skupiny získali 28 sestřelů a následujících měsících další, není skoro bez nejmenších pochyb, že by se mu podařilo překonat Johnsona (27 s.) a Gabreskiho (28 s.) a stát se nejúspěšnějším stíhačem v Evropě, měl na to, a s trochou štěstí by překonal i magickou třicítku. Historie se však neptá a tak bohužel, George Preddy zůstává na třetím místě nejúspěšnějších amerických stíhačů v Evropě a Mustang tak zůstal za Thunderboltem.


Zde by o pření mezi Mustangem a Thunderboltem dalo polemizovat donekonečna. Mustang byl bezesporu čistokrevný stíhací letoun, měl všechno a všechny vlastnosti (alespoň se to říká), které mohl pilot od stíhačky vyžadovat pro manévrové souboje. Thunderbolt byl naprostý opak, byla to stíhačka na taktiku udeř-uteč. Ale na obou válčištích (Evropa, Asie), začaly být Thunderbolty ze stíhacích rolí vytlačovány a nahrazovány Mustangy a Lightningy. V Pacifiku se to téměř povedlo, tam byly Thunderbolty až na několik vyjímek prakticky vytlačeny Lightningy. Bohužel, největší obhájce Thunderboltů v Pacifiku, Neel E. Kearby, který se na tomto bojišti stal nejúspěšnějším pilotem tohoto typu, padl v boji na jaře 1944 (tehdy byla v rámci 5. stíhacího velitelství vyhlášena neoficiální soutěž o to, kdo jako první překoná 26 sestřelů Eddieho Rickenbackera z 1. světové války, soupeři byli tři, Bong a Lynch od Lightningů a Kearby od Thunderboltů a každý chtěl být první - pro Kearbyho to mělo dvojí význam, jednak jeho soutěživost a ctižádostivost a také to, že by měl pádný argument pro to, proč by Thunderbolty měly zůstat ve výzbroji v Pacifiku, po nějaké době ze soutěže vypadl Lynch, který nabral příliš velkou ztrátu a v soutěži tak zůstali jen Bong a Kearby, ačkoliv se Kearby snažil, Bong byl stále napřed, nakonec byl ale Kearby sestřelen a hlavním stíhacím strojem armády v Pacifiku byl Lightning, po jeho a Lynchově smrti bylo podobné soutěžení zaraženo).


V Evropě se ale Thunderboltům dařilo lépe než Lightningům, které naopak až na několiv vyjímek zmizely z výzbroje většiny stíhacích skupin, zde nebyl tolik na obtíž Thunderboltův menší dolet. Ale pak přišel Mustang, a ten začal postupně nahrazovat Thunderbolt, ale byly takové skupiny, které se nenechali přezbrojit a jednou z nich byla legendární 56. stíhací skupina, kde se nacházelo nejvíce es na Thunderboltu a také ta vůbec nejúspěšnější, již zmíněný Gabreski a Johnson. Těm se podařilo do poloviny roku 1944 podařilo dosáhnout 27 (Johnson) a 28 (Gabreski) sestřelů a byli nejúspěšnějšími piloty v Evropě. Piloti Mustangů tak měli co dělat, aby to dotáhli, první vlaštovkou byl Dominic Gentile, který byl jeden čas nejúspěšnějším americkým pilotem v Evropě, ten však prvních zhruba 6 sestřelů dosáhl na Spitfiru a P-47. A nakonec tu byla naděje ve stájích Mustangů by piloti "Modronosých bastardů z Bodney" a jejich přední esa Meyer a právě Preddy. Oba sbírali sestřel za sestřelem a postupně náskok Gabreskiho a Johnsona stahovali, ale konec války v Evropě se nezadržitelně blížil, Luftwaffe byla čím dál méně aktivní a příležitostí na sestřel se zmenšovaly. A zde přichází vánoce 1944, bitva v Ardenách a Operace Bodenplatte. Preddy na boží hod vánoční vzlétl na hlídku z Y-29, během hlídky dosáhl dvou sestřelů a nyní byl jen jeden sestřel od Johnsona a dva od Gabreskiko, pak byl naveden na osamělý Fw 190 (mohl si říct, ještě jeden sestřel a překonám Johnsona a budu zase blíž k tomu být nejúspěšnější pilot v Evropě), pustil se tedy za Focke wulfem a držel se ho a při průletu nad vlastní baterií, která střílela po Focke wulfu, byl omylem zasažen. Snad jeho poslední myšlenky patřily jeho rodině. Meyer o týden později na nový rok 1945 dosáhl dalších dvou sestřelů a to byl pro něj konec.


V Evropu tak co se týče tabulek ovládl Thunderbolt, který ač jeho přínos bývá někdy opomenutý (V Pacifiku panovalo námořní letectvo a Lightningy a v Evropě Mustangy), zústával páteřním strojem.


Dá se říct, že Thunderbolt vyhrál válku v Evropě, jelikož se jednalo o všestranný stroj, který dokázal, že v rukou zdatného pilota je mimořádně smrtící. Ale když se člověk zeptá stíhačů, ve kterém stroji z 2. světové války by letěli, kdyby měli na vybranou, mnoho řekne Mustang, je to ikona, tvář amerického stíhacího letectva.
URL : https://www.valka.cz/Preddy-George-Earl-t66981#740133 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more