Jokošo 2-Go

Yokosho 2-Go / ?
     
Název:
Name:
Jokošo 2-Go Yokosho 2-Go
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.05.1929 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.05.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
522 kg 1151 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
750 kg 1653 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m 26ft 2,95in
Délka:
Length:
6,690 m 21ft 11,38in
Výška:
Height:
2,870 m 9ft 4,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,88 m2 181.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,43 kg/m2 - lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Mongoose, vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o vzletovém výkonu 97 kW.
Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
Mitsubishi Mongoose, five-cylinder air cooled, radial engine rated at 130 hp for take-off,
driving two-blade wooden fixed-pitch propeler.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
158 km/h v 1250 m 98.2 mph in 4100 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v 1250 m 74.6 mph in 4100 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20,25 min do 3000 m 20,25 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3320 m 10892 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná Unarmed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V květnu roku 1929 začaly zkoušky plovákového letounu Yokosho 2-Go, zkoušky proběhly na ponorce I-21 a trvaly až do září 1931.

Letová vytrvalost: 4,4 h
The float plane Yokosho 2-Go in May 1929 was handed over for trials on the submarine I-21, lasting unitil September 1931.

Endurance 4 hours 24 minutes
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Mushroom Model Magazine Special, No 5103, Red Serie, p. 20-27, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, 2002, ISBN 83-916237-0-9
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.airwar.ru/enc/other1/e6y.html
http://www.regulus-missile.com/SubmarineWings.htm
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#239260 Version : 0
www.aviarmor.net
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20999.htm
.
Jokošo 2-Go -


Jokošo 2-Go -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#572365 Version : 0
Yokosuka 2-Go


The history of this floatplane begins in late 1928, when tests of the previous type Yokosuka 1-go were successfully conducted (it was essentially a copy of the Caspar U-1, which Japan purchased in the early 1920s ). The aircraft was successfully tested in 1927-1928 and it was after the successful tests that the Yokosuka ( Yokosho ) factory decided to build an aircraft of their own design. However, it is surprising that Yokosuka, despite the successful tests of the previous prototype 1-Go, again resorted to some copying of another machine. The prototype Yokosuka 2-Go was based on the British-made Parnall Peto. After the failure of the Parnall Peto trials (when the submarine and prototype sank in 1932 under unexplained circumstances), the British did not venture into further development of these types of aircraft.


The situation in Japan, however, was quite different; after the success of the aforementioned previous type, Yokosuka decided to continue development, and the result of this effort was the Yokosuka 2-go floatplane. The machine was a single-seat biplane with two floats, and was of mixed construction, with the fuselage and floats being metal and the rest of the structure being canvas, with some duralumin components. It was powered by a five-cylinder 130 hp Hitachi Kamikaze 1 engine. The wings could be disassembled so that the aircraft could be stowed in the hangar on the deck of the submarine.
The prototype was built in 1929 and intensive trials were conducted on the submarine I-21 until 1931. In 1931, a second prototype Yokosuka 2-Go Kai was built, which had the same dimensions as the first prototype. Perhaps only the weight of the machine was slightly lower. The main change was the replacement of the engine with a more powerful type of seven-cylinder Gasu Denki Kogyo "Jimpu" engine of 160 hp.

Tests were carried out on submarines I-21 and I-5. On the basis of them, the Air Force Headquarters decided to start mass production. Upon acceptance, the aircraft was designated Yokosuka E6Y1 and mass production began. Between 1932 and 1934, the Kawanishi factory produced only 8 units, some of which were still in active service in 1943. Thus, the Yokosuka E6Y1 actually became the world's first production machine designed for service on submarines.

Resources :
T. Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Stratus 2002, ISBN 83-716327-2-5
R. Mikesh and S. Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, NI Press 1990, ISBN 83-716327-2-5
K. Zalewski-T. Januszewski, Japanese Naval Aircraft 1912-1945, Lampart 2000, ISBN 83-86776-00-05


www.mmpbooks.biz
http://www.vikond.comtv.ru/seiran.htm
http://www.jn.passieux.free.fr/html/E6Y.php

Jokošo 2-Go -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#239262 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ještě malé upřesnění.


Zkoušky první verze - letounu 1-Go - probíhaly v létech 1927 - 1928 na palubě ponorky I-21. Jedním z hlavních problémů byly jednak poměrně velké rozměry - a s tím spojené potíže s hangárováním - a jednak fakt, že vyjmutí letounu z hangáru a jeho uvedení do letuschopného stavu netrvalo 5 lidem plánovaných 16 minut, ale celých 40.


Na základě zkušeností s 1-Go pak Jokosuka Kaigun Ko-Šo (Arzenál Námořního letectva v Jokosuce) rozvinul program výzvědných letadel pro ponorky, ze kterého vzešel Jokosuka 2-Go. Malý jedenapůlplošník se 2 plováky, vybavený japonskou verzí motoru Armstrong Siddeley Mongoose o 130 ks. Trup byl z ocelových trubek a potažený plátnem, křídla dřevěné konstrukce byla rovněž potažena plátnem. Křídla i oba plováky byly snadno demontovatelné, během plavby měla být celá sestava umístěna ve vodotěsném hangáru na palubě ponorky. Vyjímání letounu z vodní hladiny zajišťoval jeřáb. Rozměry letounu byly limitovány právě tímto hangárem o délce 7 m a výšce a šířce 3,5 m. První prototyp měl proto pro omezení výšky směrové kormidlo umístěné pod trupem.


Stavba byla ukončena v květnu 1929 a poté zahájeny testy na palubě ponorky I- 21, trvající až do září 1931. Z nich vzešla specifikace 6-Ši, jejímž výsledkem byl druhý prototyp, označený 2-Go Kai. Ten byl vybaven radiálním sedmiválcovým motorem Gasuden Jimpu o 160 ks. Směrové kormidlo bylo již téměř konvenční - zasahovalo titiž nad i pod trup - a jeho výška byla sjednocena s výškou mezikřídelních vzpěr. Stroj byl zkoušen až do konce r. 1931 nejprve na palubě ponorky I- 21, potom na palubě ponorky I- 5. Vzhledem k tomu, že start prováděný spuštěním letadla na vodu jeřábem byl příliš pomalý a neoperativní, bylo rozhodnuto upravit vše pro starty za pomoci katapultu. Testy katapultového vzletu byly provedeny z paluby ponorky I-5. (Ruský pramen uvádí označení pokusné ponorky jako I-51)


Sériové stroje byly označovány buď jako "Výzvědný hydroplán námořní model 1 typ 91" nebo jako "E6Y1 typ 1". Mezi léty 1933 až 1934 vyrobila firma Kavaniši celkem 8 strojů. Ty sloužily na palubách ponorek I- 5, I- 6, I- 7 a I- 8 až do 1938, kdy je nahradily modernější dvojplošníky Watanabe E9W. Podle některých pramenů se angažovaly v tzv. Šanghajském incidentu, a později i v r. 1937 v japonsko- čínské válce. Poslední letadlo bylo odepsané z výzbroje v r. 1943.


www.internetmodeler.com
http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
http://vikond.comtv.ru/seiran.htm
Jokošo 2-Go - Sériový E6Y1. Pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php

Sériový E6Y1. Pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
Jokošo 2-Go - pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php

pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#239278 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more