Piaggio P.108T

     
Název:
Name:
Piaggio P.108T Piaggio P.108T
Originální název:
Original Name:
Piaggio P.108T
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.07.1943 SA Piaggio & C., Pontendera /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.07.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9?
První vzlet:
Maiden Flight:
07.09.1942
Osádka:
Crew:
6 + 60
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16000 kg 35274 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
32000 kg 70548 lb
Rozpětí:
Wingspan:
33,05 m 108ft 5,18in
Délka:
Length:
24,55 m 80ft 6,53in
Výška:
Height:
7,75 m 25ft 5,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
142,85 m2 1537.62 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Piaggio P.XII RC.35 o výkonu 993 kW/1350 k
třílistá stavitelná vrtule Piaggio
Piaggio P.XII RC.35, power 1332 hp at 11483 ft
three-bladed, variable-pitch propeller Piaggio
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
12400 l 3728 Imp gal / 3276 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
439 km/h v 4000 m 272.8 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,65 min do 4000 m 18,65 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6600 m 21654 ft
Dolet:
Range:
2100 km 1304.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet SAFAT ráže 12,7 mm ve střelišti Caproni-Lanciani Delta E na hřbetě
2x kulomet SAFAT ráže 12,7 mm ve střelištích na bocích
1x kulomet SAFAT ráže 12,7 mm pod trupem
1x .50 in SAFAT machine gun in a Caproni-Lanciani Delta E turret
2x .50 in side-mounted SAFAT machine gun
1x .50 in SAFAT machine gun under the fuselage
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Garello, Giancarlo. Piaggio P.108, Ali d´Italia 15. La Barcarella Aeronautica, Torino 2000.
Němeček V.: P-108T, letadla 39-45, L+K 1983
URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-108T-t69025#242618 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Po italské kapitulaci převzala přeživší letouny Luftwaffe a intenzivně je využívala, hlavně k evakuačním letům z východní fronty.
Piaggio P.108T - http://www.warbirds.jp/data/ita/htm/p108.htm

http://www.warbirds.jp/data/ita/htm/p108.htm
URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-108T-t69025#242619 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more